کد خبر: ۱۶۵۴۲۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
مهاجم تيم فوتبال صباي قم گفت: وقتي مربي، بازيکن و مديريت تمرکز نداشته باشند، تيم ضربه مي‌بينيد.

غلامرضا عنايتي کم تجربه بودن بازيکنان صبا و همچنين مشکلات مالي گسترده در اين باشگاه را عامل ناکامي تيمش مي داند.

عنايتي در گفت و گو با برنا مي گويد، نبايد از صبا در ليگ برتر انتظارات بيش از حد داشت.

*دومين باخت متوالي را متحمل شديد. بازي با داماش چطور بود؟
در مجموع بازي خوبي از آب در نيامد و و شرايط آب و هوايي و همچنين چمن مصنوعي ورزشگاه باعث شد تا ديدار جالبي نشود و در شبي هم که عملکرد بدي نداشتيم، نتوانستيم امتياز بگيريم و شکست خورديم. اين باخت روي بي تجربگي بازيکنان رقم خورد و همين عامل باعث شده تا دو بازي متوالي ناکامي را تجربه کنيم.

*اين شرايط نگران کننده نيست؟!
همه چيز در باشگاه نگران کننده است و بايد وضعيت به گونه اي شود تا صبا از اين بيشتر متضرر نشود.

*منظورت مشکلات مالي است؟!
مساله مالي يک از اين بخش هاست که اهميت ويژه اي هم دارد و نمي دانم چرا کسي به فکر حل مشکلات بازيکنان نيست. کشوري فرد به عنوان مديرعامل باشگاه نمي تواند تنهايي کاري از پيش ببرد و با يک کار جمعي است که مي توان به موفقيت دست پيدا کرد. مسئولان استاني قم هيچ توجه اي به تيم ندارند و اين در شرايطي است که کل هزينه هاي صبا بيشتر از 2 ميليارد نمي شود و تا الان هم يک ريال دريافتي نداشته ايم.

*مرتبه قبلي که در صبا بودي، چنين مسائلي وجود داشت؟
آن موقع مشکلات مالي خفيف تر بود اما الان کارد به استخوان بازيکنان رسيده است. مسئولان شهر قم به فکر باشند وگرنه نبايد از صبا انتظار کسب نتايج مطلوب را داشت.

*نقش کادر فني را تا چه اندازه مي‌داني؟
وقتي تيمي نتيجه مي گيرد همه سهيم هستند و زماني هم که تيم نتيجه نمي گيرد همه مقصر به شمار مي آيند و فرقي ندارد که بازيکن باشد يا مربي.

*به نظرت صبا مي‌تواند در ليگ بماند؟!
کار خيلي دشواري داريم و مطمئنا تيمي دوست ندارد که سقوط کند و اين قضيه شامل حال صبا نيز مي شود.

*زمزمه‌هايي مبني بر خداحافظي مجتبي جباري از فوتبال شنيده مي‌شود. در اين باره چه صحبتي داري؟
جباري بازيکني است که توانايي هاي زيادي دارد و در آن هيچ شکي نيست و اميدوارم خبر خداحافظي اش دروغ باشد. نوع فوتبال جباري به گونه اي است که در استقلال جواب مي دهد و براي سپاهان نمي تواند کارايي داشته باشد.

*اخلاق خاص مجتبي به ضررش تمام نشده است؟!
مجتبي 10 سال براي استقلال زحمت کشيد و قبل از ليگ هم تصميم گرفت به سپاهان برود. با اين حال هر کسي اخلاق ويژه خودش را دارد و نمي توان بابت آن خرده اي گرفت. بايد شرايطي فراهم شود تا مجتبي به استقلال بازگردد و آبي ها از توانمندي هاي جباري بهره ببرند. جايي که مديران باشگاه ها با صحبت هاي خود حرمت شکني مي کنند، قطعا بازيکنان نيز تاثير مي پذيرند و اين اتفاقات در فوتبال به وجود مي آيد.

*اين روزها شاهد موضع گيري‌هاي امير قلعه‌نويي عليه برنامه نود و عادل فردوسي‌پور هستيم. در اين خصوص چه نظري داري؟
تمامي کساني که در ورزش فعاليت دارند به صورت حلقه زنجيره اي متصل هستند و نمي شود آن را کتمان کرد. اگر رسانه ها نبودند، امثال قلعه نويي ها به وجود نمي آمدند و اگر ليگ برتر هم نبود، عادل فردوسي پور چهره نمي شد. به همين خاطر است که مي گويم همه مکمل يکديگر هستيم و بايد تعادل در تمامي زمينه ها به وجود بيايد. انتقاد ممکن است باعث ناراحتي کسي شود اما نبايد انتقادات مغرضانه باشد و متاسفانه به اين مسائل در فوتبال ما توجه اي نمي شود.

*اين صحبت‌ها به نوعي در نتايج استقلال هم تاثير منفي گذاشته است؟!
صددرصد اثر مي گذارد. وقتي مربي، بازيکن و مديريت تمرکز نداشته باشند، تيم ضربه مي خورد. با توجه به اين که استقلال در آسيا حضور دارد و همه اميدوار هستيم تا نماينده ايران بتواند به قهرماني برسد، اين مسائل نگران کننده را مي بينيم.

*به عنوان يک استقلالي سابق دربي 77 را چطور ارزيابي کردي؟
ترس از نباختن باعث شده تا استقلال و پرسپوليس احتياط را در دستور کار خودشان قرار بدهند و همين عامل سبب مي شود تا رقابت دو تيم بار فني نداشته باشد. زماني که خودم در استقلال حضور داشتم، دربي هاي بهتري را شاهد بوديم و با نتايج گوناگون اما الان وضعيت متفاوت شده و نمي تواند اتفاق جالبي باشد. اين دربي فقط خشونت داشت و همه از عملکرد دو تيم ناراضي بودند.

*ديدار اين هفته برابر راه‌آهن را چگونه مي‌بيني؟
شرايط راه آهن کمي نامناسب تر است و ما هم در زمين خودمان بازي مي کنيم و بايد هر سه امتياز را بدست آوريم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها