کد خبر: ۱۶۵۰۸۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
پس از فروکش کردن حواشي مرتبط با داربي، دايي و تيمش امروز پذيراي گسترش فولاد رده نهمي خواهند بود.
598: پس از فروکش کردن حواشي مرتبط با داربي، دايي و تيمش امروز پذيراي گسترش فولاد رده نهمي خواهند بود. جدالي حساس براي هر دو تيم که به لحاظ موقعيت‌هايشان در جدول رده‌بندي نياز به کسب 3 امتياز به شدت در آنها احساس مي‌شود. پرسپوليس که از دو بازي گذشته خود 4 امتياز باارزش را به دست آورده، اميدوار است با ادامه روند صعودي خود به جايگاه بالاتري دست يابد. برد فولاد و تساوي برابر استقلال نه تنها به لحاظ آماري توانست موقعيت مطلوب‌تري را نصيب پرسپوليس دايي کند بلکه از بعد رواني نيز شرايطي مساعد را در اختيار اين تيم قرار داده است. خودباروي، اصلي ترين نکته تيم دايي در دو هفته اخير بوده که در بازي با فولاد به درستي اين موضوع رويت شد.

نگاه آماري
دريافت 4 گل در 8 بازي شاخص‌ترين نکته آماري در خصوص پرسپوليس است که نمي‌توان از کنار آن به راحتي گذشت. سرخپوشان که در فصول گذشته همواره با چالش‌هاي دفاعي روبه‌رو بوده‌اند، در اين فصل شرايطي کاملا متفاوت را تجربه مي‌کنند. در واقع سرخپوشان تا پايان هفته هشتم تنها يک بار دروازه خود را در آزادي باز شده ديدند که آن هم برابر فولاد صدرنشين بود. ديداري که تيم دايي با 3 گل يکي از مدعيان اصلي ليگ سيزدهم را تحقير کرد. اما در مقابل شرايط گسترش فولاد هيچ شباهتي به پرسپوليس ندارد. تيم رسول خطيبي که اتفاقا در تمامي ديدارهاي گذشته ميل به هجوم فراواني از خود نشان داده توانسته 10بار دروازه رقبا را باز کند که ثبت 1/1 گل در هر بازي عملکردي قابل قبول براي اين تيم تازه صعود کرده به شمار مي‌آيد. اما نکته ديگري که بايد در مورد تيم رسول خطيبي به آن اشاره کرد ضعف اين تيم در ساختار دفاعي است. به طوري که در پايان هفته هشتم تعداد گل‌هاي زده و خورده گسترش با هم برابري مي‌کند تا تفاضل گل اين تيم در آستانه بازي با پرسپوليس روي عدد «صفر» در جا بزند.

رکورد خانگي
پرسپوليس و دايي در ليگ دهم روزهاي کابوس‌واري را در ورزشگاه آزادي و در اکثر ديدارهاي خانگي از سر گذراندند. روزهايي که بي‌شک جزو تلخ‌ترين خاطرات دايي در لباس مربيگري است، اما حال و روز پرسپوليس مدل 92 بسيار متفاوت با آن روزها است. سرخپوشان در پايان هفته هشتم 5 بازي را به عنوان ميزبان در ورزشگاه آزادي برگزار کرده‌اند که در اين ديدارها 4 برد و يک تساوي براي تيم دايي به ثبت رسيد که با توجه به شرايط نه چندان مطلوب سرخپوشان در سال‌هاي گذشته يک رکورد براي اين تيم به شمار مي‌رود. پرسپوليس به ترتيب تراکتورسازي، مس کرمان، ملوان و فولاد را در آزادي با شکست بدرقه کرده و برابر استقلال در داربي 77 تنها تساوي خانگي اين تيم رقم خورده است. موضوعي قابل اعتنا در خصوص تيم دايي که بي‌شک گسترش فولاد براي شکستن اين رکورد کار بسيار دشواري را پيش رو خواهد داشت، تقابلي که مي‌توان از آن به عنوان عمليات غيرممکن خطيبي در آزادي نام برد.

SHOOT
پرسپوليس در حالي به مصاف گسترش فولاد مي رود که علي دايي تمام مهره‌هاي ثابت خود در ديدارهاي گذشته را در اختيار دارد. در واقع تنها بازيکناني که به دليل مصدوميت قادر به همراهي سرخپوشان در ديدار روز جمعه نخواهند بود حميد علي‌عسگري و مهرداد پولادي هستند که البته پولادي از ابتداي فصل درگير درمان مصدوميت خود بوده است. از اين رو مي‌توان جنس دايي را براي بازي با گسترش از هر زماني جورتر دانست.

90

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها