کد خبر: ۱۶۵۰۸۰
زمان انتشار: ۱۵:۴۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
بهتاش فريبا مي‌گويد به بحث قلعه‌نويي با برنامه 90 ورود نمي‌کند اما معتقد است اين مسائل تمرکز کادر فني تيم را بر هم مي‌زند.

پيشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ارزيابي خود از روند اين تيم پس از گذشت 9 هفته از ليگ و در آستانه ديدار اين تيم برابر بوريرام تايلند اظهار کرد: استقلال در حال حاضر با کمبود بازيکن مواجه شده است. اگر يک مکانيک ابزار کارش را نداشته باشد طبيعتا به مشکل برمي خورد در اين هفته چند هفته بازيکناني مصدوم شدند که کليد پيروزي استقلال بودند به طور مثال نداشتن خسرو حيدري که بيشترين کارآيي براي اين تيم داشت در دو سه هفته گذشته به ضرر اين تيم تمام شد.

او گفت: همچنين استقلال هنوز با مشکلي که در ابتداي فصل مواجه بود دست به گريبان است. اين‌که بازيکن طراحي در ميانه ميدان وجود ندارد که به مهاجمان پاس‌هاي خوبي بدهد. البته در ابتداي فصل بازيکناني براي اين کار تعيين شدند اما لاوره به دليل مشکلات اقتصادي و جمشيديان به خاطر مصدوميت نتوانستند به استقلال کمک کنند.

بهتاش فريبا درباره ديدار استقلال برابر ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن خيلي خوب بازي مي کرد و مي دانست مقابل استقلال چه مي‌خواهد آن‌ها بعد از دست دادن توپ سريع جمع مي‌شدند و همين موضوع کار را براي نفوذ استقلال در دفاع اين تيم سخت کرده بود. در اين گونه مواقع ضربات شروع مجدد، ارسال از کناره‌ها و شوت زني مي‌تواند به کمک تيم حمله کننده بيايد که استقلال هم بيشتر دل به سانتر از جناحين بسته بود.

او ادامه داد: البته استقلال از دقيقه 75 به بعد فرصت‌هاي زيادي خلق کرد و يکبار هم توپ را از دروازه‌بان رد کردند اما بعضي روزها است که يک تيم هر چقدر حمله مي‌کند به گل نمي‌رسد.

پيشکسوت باشگاه استقلال درباره بازي اين تيم برابر بوريرام در دور برگشت مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا گفت: استقلال در ابتداي فصل خوب بدنسازي نکرد چرا که بازيکنان دير به تيم اضافه شدند. اين موضوع باعث مي‌شود در طول فصل مصدوميت‌هاي زيادي بوجود بيايد البته بازي ندادن به خسرو حيدري کار درستي بود چرا که بايد او را براي بازي مقابل تيم تايلندي آماده نگه داشت در تايلند هوا 70-80 درصد رطوبت دارد و از آنجايي که خودم بارها در اين شرايط بازي کرده ام مي دانم که چقدر کار بازيکنان در اين شرايط آب و هوايي سخت است.

فريبا گفت: بوريرام درتهران خيلي خوب بازي کرد اميدوارم استقلال با اضافه شدن حيدري، منتظري و بيگ‌زاده بتواند در اين بازي بر تيم تايلندي غلبه کند اين ديدار مهمتر از بازي‌هاي داخلي است چرا که به صورت حذفي برگزار مي شود و جايي براي جبران نيست اما نتيجه نگرفتن در ليگ را مي توان به مرور زمان جبران کرد. استقلال بايد در اين بازي تاکتيکي اتخاذ کند که ابتدا گل نخورد و بعد به فکر ضد حمله باشد.

بازيکن سال‌هاي دور استقلال در ادامه گفت‌وگويش با ايسنا، درباره صحبت‌هاي قلعه نويي پس از شکست مقابل ذوب‌آهن و انتقادهايش به برنامه 90 گفت: من نمي‌خواهم وارد بحث قلعه نويي با 90 شوم. اين موضوع ارتباطي هم به من پيدا نمي‌کند، اما بهتر است کادر فني تمرکزش را روي تيم بگذارد. بدون شک صحبت کردن درباره اين مسائل تمرکز مربي را به هم مي‌زند. تيم‌هاي ديگر هم وقتي وارد اين حاشيه‌ها شوند متن را از دست مي دهند. هر چند کارشناسان داوري گفته‌اند که خطايي که روي نظري انجام شد پنالتي بود و معمولا وقتي تيمي دو بر صفر عقب است و در دقيقه 70 يکي از گل هاي خورده را جبران مي کند به احتمال فراوان مي‌تواند بازي را به تساوي بکشاند. اگر داور آن پنالتي را مي گرفت شايد استقلال مي توانست گل دوم را هم بزند.

بهتاش فريبا درباره ارزيابي‌اش از آينده استقلال در اين فصل هم گفت: شک نکنيد استقلال با بازگشت مهره‌هاي اصلي‌اش تبديل به تيم هميشگي مي‌شود همه مربيان اين تيم با تجربه هستند البته بحث مشکلات مالي هم هست که اميدواريم هر چه سريع‌تر برطرف شود هر چند در زمان ما هم اين مسائل مالي وجود داشت من هنوز طلبم را از باشگاه نگرفتم خود مظلومي هم دو سوم پولش از آن سال را دريافت نکرده اما شرايط باشگاه‌مان را مي‌دانيم. نه شکايت کرده‌ايم و نه از ما برمي‌آيد که از باشگاه محبوبمان شاکي شويم. شرايط روحي بازيکنان به مسائل مالي بسيار ارتباط دارد و بايد در اين رابطه با آن ها حق داد چرا که ممکن است يک فوتباليست با يک مصدوميت رباط نتواند به فوتبال ادامه دهد. ضمن اين که اين روزها فوتباليست ها کاسب شده‌اند و بعد از دريافت پول اقدام به خريد ملک مي‌کنند. وقتي به اين کارها وارد مي‌شويد چک دادن هم يک امر طبيعي مي‌شود و در صورتي که پول نباشد امکان برگشت خوردن چک بازيکن هم وجود دارد. بنابراين تمرکز بازيکن به کلي به هم مي‌ريزد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها