کد خبر: ۱۶۵۰۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
محمد رويانيان تيمش با بازي‌هاي اخير هواداران را به آينده اميدوار کرده است.

به گزارش 598،مديرعامل باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ي پيروزي پرسپوليس مقابل گسترش فولاد، برنامه‌هايي که در سفر به استان آذربايجان غربي پي‌گيري کرد و هم‌چنين موضع خود در قبال برنامه 90 و شخص عادل فردوسي‌پور صحبت کرد.

* پرسپوليس با پيروزي بر گسترش فولاد به رده دوم جدول رسيد و کم‌کم خود را به عنوان يک مدعي معرفي مي‌کند.
 


انصافا گسترش فولاد هم خيلي خوب و قوي بازي کرد. به آقاي خطيبي تبريک مي‌گويم که تيم تازه وارد شده‌اش به ليگ برتر اين‌قدر با انسجام بازي مي‌کند. به بازيکنان و مربيان اين تيم خسته نباشيد مي‌گويم. هم‌چنين بازيکنان ما خيلي زحمت کشيدند و از جايگاه خود حفاظت کردند. از دايي و شاگردانش تشکر مي‌کنم. تيم پرسپوليس بايد روز به روز بهتر شود. واقعيت اين است که تيم ما با اين بازي‌ها هواداران را اميدوار کرده است. اين در حالي است که بعضي از جوان‌هاي ما هنوز فرصت بازي پيدا نکرده‌اند. براي مثال ميلاد غريبي، محمد عباس‌زاده و يونس شاکري جزو بهترين‌ها هستند و اميدواريم در آينده خودشان را نشان دهند. من دلم به آينده‌ي اين تيم روشن است.
 


* خلعتبري هم شب گذشته اولين خود را براي پرسپوليس به ثمر رساند.

 

به هر حال او بازيکن باتجربه‌اي است و روحيه‌ي تيم را بالا مي‌برد. هم‌چنين روحيه‌ي تيم حريف را با نوع بازي کردنش پايين مي‌آورد. البته هنوز کمي عربي بازي مي‌کند و بايد ديگر آن‌جا را فراموش کند (مي‌خندد).
 


* در يک هفته‌ي گذشته قرار بود به مرخصي برويد اما در اروميه از نمايندگي‌هاي پرسپوليس بازديد کرديد.
 


در اروميه از يک آکادمي فوتبال که حدود 100 بازيکن نونهال در زمين بازي مشغول بودند بازديد کرديم. قراردادي با شهرداري و هيات فوتبال مهاباد بستيم تا براي ايجاد آکادمي و برگزاري اردوها تفاهم‌نامه همکاري امضا کنيم. ورزشگاه اين شهر 10 هزار نفري است و مي‌توانيم با انجام بازي بين پيشکسوتان عوايد آن را صرف امور خيريه کنيم. هواداران زيادي را در آن‌جا ديدم که همه‌ي آنها يک پيام روشن داشتند. اين‌که از پرسپوليس انتظار دارند موفق باشد و حداقل سهميه‌ي آسيا را بگيرد. همه چيز خوب بود. بعد از مدت‌ها کنار خانواده و نوه‌هايم به سفر رفته بودم.
 


* قرار بود به همراه اعضاي هيات مديره نشستي با صالحي اميري داشته باشيد.

 

آقاي وزير لطف کرده بود و در هفته‌ي گذشته يک روز را مشخص کرده بود که هم ما و هم استقلالي‌ها با او ديدار کنيم. من از آقاي اکبري خواهش کردم که به همراه هيات مديره به اين نشست بروند؛ چرا که زماني که به من اعلام کردند در راه بودم. با اين حال اميدواريم اين هفته بتوانيم اين نشست را با وزير داشته باشيم. من هم زماني که به شرق کشور و هم وقتي که به غرب کشور سفر کردم ديدم که اکثر مردم پرسپوليسي و بعد هم استقلالي هستند. صالحي اميري يک انسان فرهيخته و با دانش بالاي فرهنگي است. وقتي دو باشگاه در سراسر ايران 50-40 ميليون هوادار دارند، نياز به تقويت ويژه دارند. نمي‌خواهم بگويم که وزارتخانه به ما پول بدهد اما به ما اجازه‌ي پول درآوردن بدهند. در حال حاضر شايد کمک مالي براي هر دو تيم ضروري باشد اما بعد از اين مرحله بايد زمينه‌اي فراهم شود که بتوانيم برنامه‌هاي اقتصادي خود را پياده کنيم. هم‌چنين از صالحي اميري مي‌خواهيم که درصد قابل توجهي از سهام اين دو باشگاه را به بخش‌هاي خصوصي و سازمان‌هاي عمومي واگذار کنند و اين يکي از راه‌هاي برون‌رفت از مشکل است.

* اين روزها انتقادهاي زيادي به 90 مطرح مي‌شود. خود شما بعد از داربي از عملکرد اين برنامه انتقاد داشتيد.
 


برنامه 90 جذاب و ديدني است و يکي از بهترين مجريان ايران را در خود مي‌بيند. حرف ما اين است که بي‌رويه به يک سري مسائل مي‌پردازد. مثال ما همين بحث داربي است. هيچ‌کس نمي‌گويد که اين بازي خوب بود. حتي کسي که فوتبالي هم نيست مي‌داند که اين بازي زيبا نبود. اما اين‌که 2/5 ساعت از وقت برنامه را بگذاريد و در آن به طرفين اين بازي بتازيد کار درستي نيست و دردي از فوتبال دوا نمي‌کند. فردوسي‌پور از مجريان برجسته‌ي کشور است اما محبوبيت برنامه‌ي او به اين خاطر است که دعوا و تنش و حاشيه در 90 زياد است. اين کار بدآموزي دارد و بين همه اختلاف مي‌افکند. ضرغامي زحمات زيادي کشيده اما به او مي‌گويم که بخش‌هايي از برنامه 90 بايد اصلاح شود. ما اين برنامه را دوست داريم اما بيشتر از آن دوست داريم که 90 اصلاح شود. مثلا مساله خواب شيريني که فردوسي‌پور روي آن مانور داد چه مشکلي را حل مي‌کند؟ يا به چه قيمتي يکي از کارشناسان بزرگ به برنامه مي‌آيد و به اهالي فوتبال اهانت مي‌کند؟ اينها اشکال است.

* قلعه‌نويي بعد از بازي با ذوب آهن به شدت عليه اين برنامه و فردوسي‌پور انتقاد کرد و گفت خيانت‌هاي 90 به فوتبال بعدا معلوم مي‌شود.
 


از نظر من عادل خيانت‌کار نيست. او فقط اشتباه مي‌کند. فردوسي‌پور مي‌خواهد برنامه‌اش جذاب باشد اما يک اشکال اساسي او اين است که نقد نمي‌پذيرد اما مي‌خواهد همه را نقد کند. او از تريبوني که دستش است استفاده مي‌کند اما در مقابل، نقدپذير نيست. اگر اشکالاتي که دارد را بپذيرد مي‌تواند به اين فوتبال خيلي خدمت کند. اما وقتي برنامه‌اش نقدپذير نباشد 90 تخريبي مي‌شود. خود فردوسي‌پور يک مجري پاک و سالم است که خيلي بيشتر مي‌تواند براي اين فوتبال مفيد باشد. تاثير 90 در مسائل فوتبال ما مقطعي و بنا به دلخواه خود فردوسي‌پور است. مثلا او کارشناسي که خودش مي‌خواهد و حرف خودش را تاييد مي‌کند به برنامه مي‌آورد. شما تا به حال يک بار ديده‌ايد که کارشناسي را بياورد که به حرف‌هايش نقد داشته باشد؟ يا مخالف او حرف بزند؟ اين مساله خيلي مهم است و در عين حال يک اشکال بزرگ براي اين برنامه. يا مثلا درباره‌ي داربي آيا نمي‌شد هيچ نظر مخالفي با نظر فردوسي‌پور در اين برنامه داده شود؟ همين موضوع تبديل به نوعي استبداد، انحصار و خودمحوري در 90 مي‌شود که برنامه‌ي فردوسي‌پور را تحت تاثير قرار مي‌دهد. ما با 90 و فردوسي‌پور مخالف نيستيم و او را خائن نمي‌دانيم. من دو سال است که به اين فوتبال آمده‌ام. در اين مدت حتي يک بار هم نتوانستم در 90 از اقدام‌هاي مثبت و بخشي از برنامه‌هاي اقتصادي خود براي توسعه‌ي باشگاه صحبت کنم. هميشه محکوم بوده‌ايم که چرا باخته‌ايم يا چرا فلان بازيکن و فلان مربي آن کار را کرده اند. هميشه به جنبه‌هاي منفي پرداخته شده است. فردوسي‌پور نيمه‌ي پر ليوان بقيه را خالي جلوه مي‌دهد و اگر ليوان خودش يک ذره پر باشد هم آن را کاملا پر نشان مي‌دهد. چندين بار به صورت خصوصي به فردوسي‌پور گفته‌ام که بيا در يک محفل دانشگاهي به همراه چند کارشناس با هم صحبت کنيم و نقدهايي که به برنامه‌ات وجود دارد را بشنو. او مجري خوبي است و برنامه‌ي جذابي هم دارد اما در عين حال اشکالات زيادي بر کارش وارد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها