کد خبر: ۱۶۴۵۶۷
زمان انتشار: ۲۳:۲۰     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
رييس فدراسيون فوتبال با بيان اينکه کي‌روش به خاطر يک مشکل اداري دادگاهي از ايران رفته و 10 روز ديگر به ايران برمي‌گردد و شايعه‌سازان بدانند تغيير سرمربي تيم ملي به هيچ وجه کار عاقلانه، منطقي و اخلاقي نيست.
علي کفاشيان درباره مرخصي کارلوس کي‌روش اظهار کرد: کي‌روش يک مشکل اداري دادگاهي داشت که بايد از ايران مي‌رفت. او دو هفته مرخصي گرفت و فکر مي‌کنم حدود 10 روز ديگر به ايران بازگردد.

به نقل از ايسنا، وي درباره شايعاتي که پيرامون رفتن او از ايران مطرح شده گفت: من از برخي رسانه‌ها گله دارم که به شايعاتي در اين خصوص مي‌پردازند و به نوعي کاسه داغ‌تر از آش مي‌شوند. فدراسيون قاطعانه از کارلوس کي‌روش تا جام جهاني حمايت کرده و حتي ما با او مذاکراتي درباره ماندن او پس از جام جهاني هم داشتيم که اگر بشود کي‌روش هدايت تيم ايران در جام ملت‌هاي آسيا در 2015 را بر عهده داشته باشد.

کفاشيان با بيان اينکه کي‌روش درخواست کرده تا قبل از بازي با تايلند در مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا تيم ايران ديداري تدارکاتي با چين يا ويتنام داشته باشد اظهار کرد: قبل از بازي با تايلند يک ديدار تدارکاتي شبيه‌سازي با اين تيم داشته باشيم. کي‌روش درخواست کرد با چين يا ويتنام بازي کنيم اما هنوز اين امکان ميسر نشده است. به هر حال ما درخواستي از کره جنوبي داشتيم که کي‌روش براي برگزاري با اين تيم در کره مخالفت کرد. هرچه مسلم است ما قطعا يک بازي تدارکاتي را برگزار مي‌کنيم.

وي در واکنش به اينکه فدراسيون با جذب کمک‌هاي مالي از اشخاص يا ساير نهادها مي‌تواند اردوي پرتغال را برگزار نکند و ظاهرا از لغو اين اردو هدف ديگري داشته تصريح کرد: شايد به هر شکلي که ممکن بود با جذب کمک‌هاي مالي کوچک ما مي‌توانستيم به اردوي پرتغال برويم اما مشکل مالي تيم ملي با کمک‌هاي کوچک حل نمي‌شود. ما پس از اتمام ليگ ظرف مدت زماني که تا جام جهاني داريم بايد با تيم‌هاي بزرگي بازي تدارکاتي انجام دهيم و هرچه به جام جهاني نزديک مي‌شويم اهميت اين بازي‌هاي تدارکاتي بيشتر مي‌شود. بي‌ترديد برگزاري اردوهاي پي‌درپي و بازي با تيم‌هاي بزرگ اعتبارات مالي زيادي را مي‌خواهد. ما با اين بي‌پولي که الان نمي‌توانيم يک ميليون دلار پول به يک تيم بزرگ بدهيم تا او با ما بازي کند. يک از اهداف ما از لغو اين اردو اين بود که به دولت، مردم و همه دستگاه‌ها بگوييم که مشکلات مالي زيادي داريم. در حال حاضر بدهي‌هاي زيادي هم تلنبار شده است. تيم ملي نياز به بودجه بزرگي دارد تا بتواند به خوبي براي حضور در جام جهاني آماده شود.

وي با بيان اينکه زيرمجموعه‌هاي احمدي نژاد الکي تيم ملي را معطل مي‌کردند گفت: در زمان دولت قبل دستورهايي از سوي رييس جمهور براي حمايت از تيم ملي و دادن بودجه داده شده بود اما زيرمجموعه‌هاي ايشان الکي ما را معطل مي‌کردند. باور کنيد به خيلي از بخش‌ها پول دادند اما به ما ندادند. همان‌ها براي ما مشکل ايجاد کردند. در دولت جديد هم که ما به يکباره نمي‌توانستيم بگوييم بدون اينکه از چيزي مطلع باشيبد به ما پول بدهيد به هر حال آن‌ها هم بايد از حساب کتاب‌هاي مالي‌شان آگاهي کامل پيدا مي‌کردند. با همه اين احوال مشکل مالي، مشکل کوچک تيم ملي است.

رييس فدراسيون درباره مشکل اصلي تيم ملي که همان در اختيار داشتن بازيکنان ملي‌پوش نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسياست، اظهار کرد: براي اينکه بازيکنان ملي‌پوش در تمام زمان‌هاي درخواستي در اختيار تيم ملي قرار بگيرند بايد راهکارهاي بهتري را بينديشيم. ايران از AFC درخواست کرده که مرحله سوم بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به تعويق بيفتد اما بعيد مي‌دانم آن‌ها قبول کنند. کشورهاي امارات، قطر و... که در جام جهاني نيستند اما حضوري فعال در ليگ قهرمانان آسيا دارند، قطعا با اين موضوع مخالفت مي‌کنند چون برايشان دليلي وجود ندارد که بازي‌هايشان به تعويق بيفتد همين طور کره جنوبي و ژاپن هم در آن مقطع ليگ‌شان تقريبا تعطيل است و مشکلي براي درا اختيار گذاشتن بازيکنان به تيم ملي ندارند. بنابراين فقط ما مي‌مانيم که با درخواست يک کشور بعيد است تقويم مسابقه‌ها را تغيير دهند. ما بايد خودمان مشکل‌مان را در داخل کشور حل کنيم.

کفاشيان با بيان اينکه با فتح‌الله‌زاده براي گرفتن بازيکنان ملي‌پوش استقلال هنگام اردوهاي تيم ملي صحبت کرده است گفت: در اين رابطه با علي فتح‌الله‌زاده مديرعامل استقلال که صاحب بيشترين بازيکنان ملي‌پوش هستند صحبت کردم. همين طور با امير قلعه‌نويي که هدايت اين تيم را بر عهده دارد. ما اين موضوع را بايد کدخدامنشي حل کنيم.ا گرچه مذاکرات‌مان با AFC را هم همچنان ادامه مي‌دهيم.

کفاشيان درباره پيگيري حقوقي فدراسيون در واکنش به اقدام اماراتي‌ها در تغيير نام ليگ‌شان به خليج ع ر ب ي تصريح کرد: ما مذاکراتي با مسئولان وزارت امور خارجه و برخي دستگاه‌هاي ديگر داشته‌ايم تا کار را اصولي و قانوني جلو ببريم. اما آنچه مسلم است امارات هنوز به طور رسمي تغيير نام ليگ خود را به AFC اعلام نکرده است تا ما بتوانيم با اسناد و مدارک قانوني وارد عمل شويم اما در هر حال خودمان را آماده کرده‌ايم.

وي افزود: يک ايراني که ما هم او را نمي‌شناسيم به فيفا نامه‌اي نوشته بود مبني بر اينکه کار اماراتي در تغيير نام ليگ‌شان سياسي بوده و شما بايد با آن‌ها برخورد کنيد. فيفا هم جواب آن نامه را داده بود و رونوشتي از آن را براي AFC و فدراسيون ايران ارسال کرد. فيفا جواب داده بود که ما در کارهاي سياسي دخالت نمي‌کنيم اما در جلسه‌اي که ما با وزارت خارجه داشتيم قرار شد با اين اقدام طبق اساسنامه‌ها و قوانين خود فيفا و AFC برخورد کنيم و موضوع را از آن طريق پيگيري کنيم. در اساسنامه فيفا و AFC آمده است که هيچ اقدام سياسي نبايد در فوتبال صورت بگيرد و از نام‌هاي جعلي هم براي ليگ‌ها و ساير بخش‌ها نبايد استفاده کرد.

کفاشيان در واکنش به شايعاتي که اين روزها عده‌اي بر عليه سرمربي تيم ملي راه انداخته و حرف مربي ايراني را مي‌زنند گفت:‌امکان تغيير مربي در تيم ملي به هيچ وجه وجود ندارد و اين فکر به هيچ وجه عاقلانه نيست. ما مربي‌اي که سال‌ها با تيم ملي کار کرده و کاملا با شرايط آن آشنا است و اين تيم را تا جاي مهمي رسانده نمي‌توانيم تغيير دهيم. اين کار نه اصولي و فني است و نه اخلاقي.

وي با بيان اينکه کي‌روش با او ارتباط خوبيدارد گفت: کي‌روش دو سال و نيم است که با ما زندگي مي‌کند. او تعصب زيادي روي برنامه‌ها و تيمش دارد. قبول دارم که زود ناراحتي و عصباني مي‌شود اما به کارش جدي است. همان طور که گفتم با او براي جام جهاني هم صحبت کرديم و احتمال دارد که در جام ملت‌هاي 2015 استراليا هدايت تيم ايران را بر عهده داشته باشد.

رييس فدراسيون با بيان اينکه تيم ملي نوجوانان در جام جهاني امارات از گروهش صعود مي‌کند درباره اين تيم هم گفت: فدراسيون در حد توانش از هيچ خدماتي براي تيم ملي نوجوانان دريغ نکرد. اين تيم بازي‌هاي تدارکاتي متعددي داشت اما قبول داريم که در وضع ايده‌آل نبود. علي دوستي‌مهر تيمي ساخته که اعتماد به نفس بالايي دارد و مطمئن باشيد در جام جهاني از گروهش صعود مي‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها