کد خبر: ۱۶۴۵۶۳
زمان انتشار: ۲۳:۱۸     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
مربي تيم ملي زير 17 سال فوتبال ايران گفت: بايد هر طور شده فيلم حريفان‌مان را به دست آوريم چرا که شناخت آنها بسيار مهم است.
مهدي غفاري در مورد شرايط تيم ملي زير 17 سال ايران گفت: کارهايمان را انجام داديم و اردوهايي که لازم بوده برگزار کرديم اما دست و بال فدراسيون خيلي بسته است. از مهر سال گذشته که صعودمان به جام جهاني قطعي شد فدراسيون از لحاظ مالي دستش بسته شده که مي‌بينيد حتي به تيم بزرگسالان فشار آمده است. ما با اين شرايط اردوهاي داخلي خود را برگزار کرديم و به دنبال آماده‌سازي بوديم.

به گزارش فارس،وي در مورد اينکه برخي اعتقاد دارند گروه ايران در جام جهاني آسان است،‌اظهار داشت: ديگر در فوتبال آساني وجود ندارد تمام کشورها براي ورزش به خصوص فوتبال هزينه مي‌کنند مگر مي‌شود تيمي به جام جهاني بيايد و خوب نباشد در جام جهاني هيچ چيز آساني نيست و هر بازي براي تيم ملي حکم فينال را دارد.

مربي تيم ملي در مورد اينکه کادر فني به شدت به دنبال فيلم تيم‌هاي همگروه (آرژانتين، کانادا و اتريش) هستند، خاطرنشان کرد: فيلم بازي‌هاي اين سه تيم بايد تهيه شود و کميته جوانان آن را در اختيار کادر فني قراردهد تيم‌هاي هم گروه ما در بخش پايه بسيار خوب هستند. در جام جهاني گذشته دو ماه قبل از بازي‌ها فيلم حريفان را بررسي کرديم و در شروع مسابقات ديديم که آنها 6-7 تغيير داشتند. مربيان اين تيم‌ها مي‌گفتند در کشورشان بازيکنان زيادي وجود دارد که مي‌توانند از آنها استفاده کنند. بايد فيلم‌هاي حريفان‌مان را پيدا کنيم و در اين ارتباط تلاش خود را انجام دهيم.

مربي تيم ملي زير 17 سال در مورد اردوي آلمان عنوان کرد: 6-7 سال است که در اين تيم کار مي‌کنم و به خوبي مي‌دانم يک بازي دوستانه خارجي به اندازه سه ماه تمرين در کمپ تاثير دارد. کار کردن با اين نوجوانان و جوانان 10 برابر سخت‌تر از رده بزرگسالان است. بازيکن بزرگسال همه چيز را از لحاظ فني و تاکتيکي مي‌داند اما بايد اين موضوعات را به بازيکنان نوجوان ياد داده شود بازي تدارکاتي ترس آنها را مي‌ريزد و باعث مي‌شود تجربه پيدا کنند. البته در کل ورزش ما اکنون مشکل مالي وجود دارد و مي‌شنويم که خيلي از تيم‌ها بودجه کمي دارند اما حريفان ما چنين مشکلاتي ندارند و با تمام قوا به ميدان مي‌آيند. هميشه که تيم ما نمي‌تواند به جام جهاني برود. تيم‌هاي بزرگي به اين مسابقات آمده و بايد خودمان را آماده کنيم.

غفاري در مورد اينکه پرهيزگار اعلام کرده پاداش بازيکنان نوجوانان را پرداخت نکردند، خاطرنشان کرد: با بازيکنانمان يک جوري کار کرديم که فقط به دنبال سربلندي کشور باشد هر چند مسائل مالي در هر چيزي تاثيرگذار است اما در اين رده بازيکنان بيشتر دنبال پيشرفت هستند و مي‌خواهند فوتبال ياد بگيرند آنها به دنبال پاداش نيستند اما گفتم موضوع مالي هم تاثير دارد. به هر حال شرايط فدراسيون و ورزش کشور بسيار خاص است شما ببينيد فدراسيون فوتبال 17 تيم ملي دارد و اگر هر کدام از اين تيم‌ها يک بازي بخواهد به خارج برود ببينيد چه هزينه‌اي مي‌شود و تحريم‌ها هم مشکل زيادي براي ما به وجود آورده. اردوي آلمان هنوز صد در صد نيست و تمام تلاش‌مان را در اين باره داريم انجام مي‌دهيم انشاءالله بتوانيم به موفقيت برسيم.

وي در پايان گفت: از همه مردم و رسانه‌ها مي‌خواهم تيم ملي را حمايت کنند هر تيمي که به جام جهاني مي‌رود بايد حمايت شود تا بتواند به نحو احسن کار خود را انجام دهد اميدوارم اين بازيکنان نوجوان که نياز زيادي دارند حمايت شوند تا بتوانند کار خود را انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها