کد خبر: ۱۶۴۲۹۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور اسبق لبنان با تاکید بر اینکه طرح روسیه رسوا کننده نیات شوم غرب برای مداخله نظامی در سوریه بود، گفت: باید قاطعانه با تلاش‌ها برای به شکست کشاندن این طرح مقابله کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، امیل لحود درباره حمله احتمالی آمریکا علیه سوریه به بهانه بکارگیری سلاح شیمایی از سوی نظام دمشق گفت: هیچ کس نتوانست اثبات کند که ارتش سوریه به دستور رهبری یا دستور فرماندهان سلاح شیمایی به کار برده است.

رئیس جمهور اسبق لبنان گفت: آمریکا به بهانه سلاح شیمایی به عراق حمله کرد و این کشور همچنان طعم تلخی آثار مخرب آن بر کیان، وحدت، ثبات و امنیت خود را می چشد در حالی که جنگ با نام دموکراسی در خاورمیانه جدید برپا شد اما اکنون سران کشورهای غربی و برخی مقامات رژیم های عربی مطمئن شده اند که ملت هایشان گزینه های سیاسی و نظامی آنها را علیه سوریه نمی پذیرند تا جایی که برخی رهبران کشورهای غربی از تصمیم خود برای حمله به سوریه تحت فشار ملت هایشان صرف نظر کردند و برخی دیگر در جستجوی کلاه قانونی برای اقدام خود هستند.

لحود ادامه داد: بولتون روزی گفت آمریکا بر جامعه بین المللی و نه تصمیم های شورای امنیت و سازمان ملل تکیه دارد و هنگام حمله نظامی از هر قید و بندی آزاد است.

وی تاکید کرد: ما فکر می کردیم دوره نو محافظه کاران در آمریکا گذشته است اما این اشتباه بود زیرا منفعت اسرائیل حرف اول را برای آمریکا می زند و هر گونه تصمیم آمریکا در راستای منافع اسرائیل و نه طرف دیگری است.

امیل لحود گفت: طرح روسیه که سوریه برای توقف خونریزی ها با آن موافقت کرد طرحی مسئولانه و رسوا کننده نیات شوم و حقیقی غرب برای مداخله نظامی در سوریه است.

رئیس جمهور اسبق لبنان تاکید کرد: آمریکا می خواهد خط مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی را بشکند تا این رژیم همنچنان به اشغالگری، شهرک سازی و یهودی سازی ها در سرزمین های فلسطینی ادامه بدهد.

وی افزود: برخی کشورهای عربی و اتحادیه عرب نیز موافق حمله نظامی به سوریه هستند و حتی برخی مقامات عربی برای حمله نظامی زمینی علیه سوریه برنامه ریزی کرده و از غربی ها حمایت می کنند.

امیل لحود گفت: امروز باید بسیار هوشیار بود و قاطعانه با هر گونه تلاشی برای به شکست کشاندن طرح روسیه مقابله کرد که مورد قبول بشار اسد، رئیس جمهور سوریه قرار گرفته است.

وی افزود: اراده مقاومت بالاتر از هر قدرت و سلاحی است همان گونه که لبنان در جنگ تابستان 2006 با ریم صهیونیستی این امر را ثابت کرد.

وی تاکید کرد: دور کردن سلاح شیمایی از چنگ گروهک های تروریستی که ملت سوریه و مقدسات و کشور آنها را به مصیبت گرفتار کرده اند اصل مهمی است که نوید بازگشت صلح و ثبات به سوریه در سایه رهبری حکیمانه و قدرت ارتش و حمایت مردمی را می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها