کد خبر: ۱۶۴۲۸۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۲     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
سرپرست وزارت ورزش وجوانان تنها راه گريز از شرايط سختي که باشگاه هايي نظير استقلال و پرسپوليس با آن روبه روهستند را کار عملياتي عنوان کرد و گفت: براي شعاردادن وقتي باقي نمانده است.
به گزارش ورزش سه به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان، سيدرضا صالحي اميري در نشست با اعضاي هيات مديره باشگاه استقلال افزود: براي تغيير شرايط زمينه هاي فکري مشترکي داريم که اين مسئله ادامه راه را آسان تر مي‌کند.

وي ادامه داد: در شرايط کنوني همه بايد مانند يک خانواده در کنار يکديگر براي گريز از اين موقعيت بکوشيم تا تيم فوتبال استقلال بتواند قبل از اعزام به تايلند و بازي درجام باشگاه هاي آسيا، خود را ريکاوري کند.

صالحي اميري تصريح کرد: اما راه حل اساسي براي بهبود شرايط تيم ها و باشگاه ها نمي تواند صرف تزريق بودجه دولتي باشد و قصد داريم ازاين پس بودجه ها را برمبناي منطق توزيع کنيم.

وي افزود: بايدقبول کنيم که فوتبال در صدر ورزش کشور قرار دارد و موقعيت شما آبروي کشور نيز محسوب مي شود که بايد نه درجهت تخريب گذشته بلکه براي بهبود آينده از تمام قوا وتوانايي خود استفاده نماييم.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان با ارائه راهکارهاي مناسب خطاب به اعضاي هيات مديره باشگاه استقلال گفت: راهکار من نيز واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در راه استقلال مالي است.

وي ادامه داد: مشکل اقتصادي باشگاه ها را بايد ازطريق واگذاري به بخش خصوصي مورد توجه قرار داد. دراين صورت باشگاهها به صورت خودگردان اداره مي شوند و ما به عنوان حاکميت و ازطريق ابعاد معنوي بر باشگاهها نظارت داشته و به آنها کمک خواهيم کرد.

دکتر صالحي اميري در ادامه به 4 راهکار استقلال مالي براي بهبود شرايط تيم ها و باشگاه ها اشاره و تصريح کرد: نخستين راه حل پيشنهادي تشکيل شرکت سهامي عام با تخصيص 51درصد سهام به مردم و 49درصد به هواداران و بازيکنان و اعضاي باشگاه است.

وي افزود: دومين راهکار بحث اجاره است که مديرعامل وهيات مديره مي توانند باشگاه را از ما اجاره کنند، بدين صورت که مالکيت از ما و اداره باشگاه ازشما خواهد بود.

سومين پيشنهاد سرپرست وزارت ورزش وجوانان توافق با يک مجموعه خصوصي مانند بانکها و ديگر موسسات مالي بود که در اين ارتباط خاطرنشان کرد: توافق بامجموعه خصوصي که معذوريت نداشته باشد مي تواند راه ديگري براي ايجاد شرايط مطلوب باشد، بدين صورت که مجموعه خصوصي سهام باشگاه را خريداري کرده وسرمايه گذاري مي کند و سود حاصله را به حساب باشگاه واريز مي کند.

سيدرضاصالحي اميري دربيان چهارمين پيشنهاد به اعضاي هيات مديره عنوان کرد: پيدا کردن سرمايه گذار جدي چهارمين راه پيشنهادي ما به شما است که مي توانيد با معرفي 20 نفر که هر کدام 5درصد سهام باشگاه را خريداري کرده اند به سمت موقعيت هاي بهتر گام برداشت.

وي اضافه کرد: به علاوه تمام موارد بالا درآمدهاي ثانويه و جانبي باشگاه مانند تبليغات نيز کمک شايان توجهي به تيم خواهد کرد و فراموش نکنيد که وزارت ورزش و جوانان ازشما حمايت همه جانبه معنوي خواهد کرد تاحقوق باشگاه تضعيف نشود.

سرپرست وزارت ورزش وجوانان درتوضيح بحث واگذاري گفت: واگذاري به معناي رهاسازي و خروج از دايره حاکميت نيست بلکه به معناي دادن اختيارات به باشگاه براي تامين منابع است که اگراختيارات خود را عهده دار شويد مي توان هزينه ها رابه خوبي تامين کرد.

صالحي اميري درپايان گفت: فرصت يک ماهه اي براي انتخاب راه حل مناسب به شما داده خواهد شد تا با حضور نماينده باشگاه، دو نماينده شامل اقتصاددان وحقوقدان و نماينده وزارت ورزش وجوانان به يک جمع بندي کلي برسيم و به فضل الهي تا دو سال آينده شرايط باشگاه استقلال را به وضعيت مطلوب برسانيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها