کد خبر: ۱۶۳۷۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
سخنان جدید رئیس کارکنان کاخ سفید درباره حمله به سوریه:
دنیس مک دوناو با دیپلماتیک و سیاسی خواندن حمله نظامی به سوریه، با القای یک تهدید پوچ و بی سند خاطرنشان کرد: ”اگر اسد علیه نظامیان امریکایی در خط مقدم نبرد نیز سلاح شیمیایی استفاده کند، نتیجه به مراتب بدتری خواهد دید.“ این درحالی است که امریکا بارها اعلام کرده است حمله زمینی به هیچ عنوان مد نظر ارتش امریکا نبوده و نخواهد بود!
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، دنیس مک دوناو، رئیس کارکنان کاخ سفید، در گفتگویی که روز یکشنبه با خبرگزاری ان بی سی نیوز داشت اعلام کرد حمله به سوریه، در واقع ارسال پیام مستقیم به ایران است. آنها نباید در پیشبرد برنامه های هسته ای خود [که به زعم امریکا به ساخت سلاح اتمی منتهی می شود] احساس راحتی و آزادی کنند!

اما بخش نسبتا جنجالی سخنان او زمانی بود که در ادامه اظهارات خود افزود: ”هیچ کس درباره منابع اطلاعاتی که حمله شیمیایی دولت اسد به مردم سوریه را اطلاع داده اند تردیدی ندارد." وی با دیپلماتیک و سیاسی خواندن حمله نظامی به سوریه، با القای یک تهدید پوچ و بی سند خاطرنشان کرد: ”اگر اسد علیه نظامیان امریکایی در خط مقدم نبرد نیز سلاح شیمیایی استفاده کند، نتیجه به مراتب بدتری خواهد دید." این درحالی است که امریکا بارها اعلام کرده است حمله زمینی به هیچ عنوان مد نظر ارتش امریکا نبوده و نخواهد بود! پس چرا مک دوناو ترس بیمورد حمله شیمیایی اسد به پیش قراولان ارتش امریکا را مطرح می کند؟ آیا نباید نگران این مسئله بود که ایالات متحده به دنبال بهانه ای برای توسعه محدوده مکانی و زمانی جنگ احتمالی است؟



بیان این مسئله حتی شگفتی سناتورها و برخی سیاسیون امریکایی را نیز به دنبال داشته است. لورتا سانچز، نماینده دموکرات کنگره با اظهار تعجب از شنیدن این اظهارات گفت: ”من هیچ کجا نشنیده ام که اسد بخواهد از سلاح های شیمیایی علیه ما یا حتی علیه متحدین ما استفاده کند."

مایک مک کال، یکی از نمایندگان جمهوری خواه، نیز با تایید نظر سانچر اظهار داشت: ”مسئله سوریه یک جنگ داخلی است. به محض اینکه اولین موشک امریکایی به خاک سوریه بنشیند این ما هستیم که مرتکب شروع یک جنگ بین المللی شده ایم. اوباما باید بداند جنگ های کوچک مقدمه جنگ های بزرگ اند." در حقیقت، کسی که جنگ را آغاز می کند باید منتظر عواقب آن نیز باشد؛ حتی اگر یکی از این عواقب، این باشد که مورد حمله شیمیایی قرار بگیرد.

در همین حین برخی از دیگر نمایندگان نظیر پیتر کینگ، اوباما را نه از حمله متقابل شیمیایی اسد، که از ”به وجود آمدن محور ایران-سوریه در غرب آسیا" بر حذر داشت که رهاورد دور یا نزدیک جنگ و به خطر اندازنده موجودیت رژیم صهیونیستی است.

لازم به ذکر است رسانه ها و خبرگزاری های مطرح دنیا از جمله ام اس ان بی سی نیوز، نیویورک تایمز، آیریش تایمز، بی بی سی و ... بیشترین تمرکز خبری خود در ساعات گذشته را به انکار و تکذیب بشار اسد درخصوص حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری اختصاص دادند.

مسئله جالبی که رخ داد این بود که اوباما برای بی اثر کردن تکذیب های اسد و متقاعد کردن کنگره و سنا برای حمله به سوریه تصاویری را به عنوان سند به نمایندگان نشان داد. اما بسیاری از نمایندگان اظهار داشتند این اسناد –مثلا تصاویر کار کردن یک پدر و پسر سوری در کارخانه ای که گفته می شود مواد شیمیایی تولید می کند- در خوشبینانه ترین حالت فقط وجود این مواد را اثبات می کند نه استفاده اسد از آنها را!

در هر حال و با توجه به شرایط، از القای خطر حمله شیمیایی اسد ضد امریکا منظوری غیر از بهانه برای طولانی کردن مدت حمله و وسعت دادن به محدوده جغرافیایی مورد تهاجم برداشت نمی شود. ظاهرا اوباما از هر دروغی برای متقاعد کردن سیاسیون و مردم خود برای لشکرکشی به منطقه استراتژیک غرب آسیا ابایی ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
hosin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
واعتصمو بحبل الله جميعا ولا تفرقو
مكرو ومكرالله والله خيرو الماكربن
با تشكر از سايت محترم و شما هموطن عزيز اينجانب اعلام ميدارم كه شكست اخير امريكا و متحدانش و اسرائيل در جنگ 33 روزه اخير خود كليد پيروزي جنگ سوريه است و اگر مردم سوريه وملت لبان وهمسايگان سوري اقدام به مبارزه همه جانبه وشليك موشكهاي خود به اسرائيل ادامه دهند و ما انسانهاي آزاده سراسر جهان از حالا پيش بيني اين جنگ را قطعي بدانيم و براي كمك به اين پيروزي باهم يكددل يك صدا متحد شويم وبدانيم كه دولتمردان امريكا و متحدانش كه از انسانيت خويي نبرده اند براي رسيدن به منافع خود هر كار ي از كشتار مردم بي دفاع و بي گناه جهان بخصوص كودكان سوريه كه به بهانه راه اندازي جنگ قتل عام شدند و تمام كودكان و مردم بي گناهي كه روزانه در سراسر دنيا و بخصوص مناطق مختلف خاورميانه كشتار ميشوند و همچنين مردم خود بجرم آزادي خواهي فرو گذاري نميكنند .و بايد در مقابل آنها متحد شد و راهي جز اين نيست و در همه كتب آسماني و اديان الهي و همه پيامران خدا و عقلا راهي جز اتحاد ميان انسانها براي مبارزه با خونخواران جهان وجود ندارد و دشمن همه ما انسانها همانها هستند و هيچگاه بخود شك راه ندهيد و از عقل ومنطق خود در راه شناخت اين مسير استفاده كرده واجازه سوء استفاده رسانه ها را از خود سلب نماييد.پس خواهش ميكنم به اين نداي وحدت كه از همه آزاديخواهان شنيده ميشود گوش داده و براي شروع از كوچكترين توان خود كه بزرگترين قدرت اتحاد است به تحريم مصنوعات و توليدات انها و وابستگانشان روي ميآوريم و اين بزرگترين قدرت ماست ودر مراحل بد هركاري كه ميتوانيم از عدم همكاري و كارشكني در برنامه ها و طرحهايشان تا مبارزه فيزيكي و شركت در جنگ و اين جانب اعلام ميدارم كه جان و مال و روحم را در راه اين مبارزه گذاشته و در اين راه از هيچ كاري فروگذاري نخواهم كرد و اين متن را به همه خانواده دوستان و انسانهاي آزاده در سراسر دنيا مخابره مينمايم.و از شما خواهشمندم اين كار را انجام دهيد.كه امام حسين عليه السلام فرمود اگردين نداريد لااقل آزاده باشيد.
در مسير هركه غير حق باشد رفتي است.
پس اگر ثابت كردند كه تروريستها (اينبار مثل هميشه و مثل عراق )از سلاح شيميايي استفاده كرده اند چي و ديگر نوبت ما مردم آزاده جهان است كه امريكا و متحدانش را بخاطر استفاده از بمب اتم عليه مردم ژاپن محاكمه كرد .و بخاطر توليد و در دسترس قرار دادن سلاح شيميايي براي رژيم عراق و هزاران جرم و جنايتي كه روزانه عليه بشريت بكار ميرود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها