کد خبر: ۱۶۳۲۹
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه مسجد بايد كانون محبت باشد، بر اين نكته كه در مسجد نبايد به روي هيچ‌كس بسته باشد، تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در نهمين اجلاس هفته‌ي جهاني مساجد طي سخناني گفت: هر مكتبي اگر بخواهد در جامعه جاري شود، نياز به برنامه‌ريزي و سازماندهي براي عملياتي شدن دارد و روشن است كه بهترين و بالاترين مكتب براي هدايت، پيشرفت، اعتلا و اداره‌ي جامعه، مكتب اسلام ناب است و به همين نسبت بايد زيباترين و متعالي‌ترين سازماندهي اجتماعي را داشته باشد.

وي ادامه داد: در مكتب ما براي تربيت انسان‌ها و اداره‌ي درست جامعه سه كانون وجود دارد؛ يكي خانواده است. خانواده نقش بسيار برجسته‌اي در تربيت افراد دارد و اگر تضعيف يا مختل شود، آن جامعه به سعادت نخواهد رسيد و نابساماني ايجاد مي‌شود.

رييس جمهور همچنين افزود: دومين كانون، مراكز آموزشي هستند. اگر مراكز آموزشي نقش خود را به خوبي ايفا كنند، جامعه به سعادت خواهد رسيد. سومين كانون هم مساجد هستند. مسجد مهم‌ترين ركن و كانون تربيت و سازماندهي انسان‌هاست. اگر مسجد درست عمل كند، خانواده و مراكز آموزشي هم درست عمل خواهند كرد. به نوعي عملكرد آن دو كانون منوط به ايفاي درست نقش مساجد است. نقش مسجد بي‌بديل است و جاي آن را هيچ كانون ديگري نمي‌گيرد.

وي تصريح كرد: مسجد زيباترين طراحي الهي براي سازماندهي اجتماعي و پيشبرد برنامه‌هاي اجتماعي است. مسجد كانون تعادل اجتماعي و به هم پيوستگي افراد اجتماع است. اگر دوره‌ي كوتاه پيامبر اسلام و اميرالمومنين را از تاريخ برداريم در هيچ مقطعي مساجد ظرفيت خود را نشان نداده‌اند. حتي اعتقاد دارم تمدن اسلامي تا كنون نيامده است؛ چرا كه اگر بيايد هيچ ملتي آن را با چيز ديگري عوض نخواهد كرد. البته گوشه‌هايي از آن را مشاهده مي‌كنيم. بهترين نقش را مساجد در طول تاريخ در انقلاب اسلامي ايفا كردند. مساجد تبديل به كانون‌هاي الفت، همدلي، وحدت، همبستگي و يگانه‌پرستي و بسيج لشگرها شده بود.

احمدي‌نژاد گفت: در مكتب ما سازماندهي، مسجدمحور است و ظرفيتي كه مساجد در اين زمينه دارند، در هيچ نهاد ديگري مشاهده نمي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه مسجد پايگاه ذكر خداست، گفت: مسجد نبايد بدون ذكر خدا و توحيد باشد و الا ديگر مسجد نيست. مسجد محل تمرين اخلاص و كار براي خداست. ويژگي ديگر مسجد اين است كه امام محور است و يادآور ذكر امام است كه حلقه‌ي اتصال با خدا و واسطه‌ي فيض الهي است. مسجدي كه در آن ذكر خدا و امام نباشد، فاقد روح است. ذكر امام به مسجد ويژگي اجتماعي مي‌دهد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي مسجد، تمرين امامت و ولايت است و ما تمام اين ويژگي‌ها را مي‌توانيم در برگزاري نماز جماعت در مساجد ببينيم. شما وقتي نماز جماعت را از مساجد برداريد ديگر چيزي نمي‌ماند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: مسجد بايد آباد و پرجاذبه باشد. منظور از آباداني، ساختمان مساجد و كاشي‌كاري كردن نيست. عمران مسجد به نقش‌آفريني آن است. شما ببينيد كه مسجد پيامبر چگونه بود. من از شما خواهش مي‌كنم كه سري به مصلاي تهران بزنيد و جمله‌ي حضرت امام (ره) را كه درباره‌ي ساخت اين مسجد است، ببينيد.

احمدي‌نژاد افزود: مسجد بايد محل فرياد اخلاص ، توحيد و ولايت و امامت باشد. اما توحيد و امامت و ذكر خدا براي جاري شدن در جامعه نيازمند يك پايه هستند و آن پايه چيزي نيست جز محبت. امكان ندارد كسي به دنبال اصلاح باشد و عاشق مردم نباشد. مسجد بايد كانون محبت باشد و در مسجد نبايد به روي هيچ‌كس بسته باشد.

وي گفت: ما خدا را سپاسگزاريم كه در جمهوري اسلامي مساجد با هدايت روحانيت عزيز در اين مسير حركت مي‌كند. دولت نيز برنامه‌ريزي خود را در حوزه‌هاي فرهنگي به گونه‌اي طراحي كرده است كه همه‌ي اين كارها مي‌تواند با هدايت مساجد انجام شود.

رييس‌جمهور در پايان تصريح كرد: اگر مي‌خواهيد حقيقت تمدن اسلامي برپا شود، مسجد بايد ماموريت‌هاي خود را به خوبي ايفا كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
درود بر مقام معظم رهبری
درود بر احمدی نژاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
متاسفانه فکر کنم فقط سایت شما این خبر را منتشر کرد. بقیه رسانه ها که متاسفانه در حال تخریب احمدی نژاد هستند، حتی گوشه هایی از این خبر را منتشر نکردند. حتی سایت احمد توکلی که این خبر را منتشر نکرد، ولی تمام خبرهای انتقادی و تخریب و توهین و تهمت به احمدی نژاد را منتشر می کنه.

البته بگم که کینه توکلی نسبت به احمدی نژاد، هیچ ربطی به مشائی نداره. چون احمد توکلی از همون روزهای آغازین شروع به کار دولت احمدی نژاد، بروژه تخریب احمدی نژاد را شروع کرد.

اسلام ناب محمدی، تنها مکتب رهایی بخش انسان از مشکلات هست که رئیس جمهور به درستی به آن اشاره کرد. اما متاسفان کینه ورزان طاقت دیدن این اظهارات احمدی نژاد را ندارند

درود بر مقام معظم رهبری
درود بر احمدی نژاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها