کد خبر: ۱۶۳۰۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
منابع آگاه در بنادر فرانسه گفتند یک کشتی در بندر لاپالیس این کشور آماده بارگیری ۷۵ هزار تن جو برای ارسال به ایران است.

به گزارش 598 به نقل از رویترز، منابع بندری فرانسه گفتند، یک کشتی در بندر لاپالیس فرانسه آماده است تا در اقدامی کم‌سابقه، یک محموله سنگین 75 هزار تنی جو برای ارسال به ایران بارگیری کند.

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط رویترز نشان داد که کشتی جیووانی بوتیگلری آماده است تا روز پنج‌شنبه آینده در این بندر فرانسوی بارگیری کند اما به گفته منابع آگاه در این بندر، ممکن است بارگیری به علت وضعیت بد آب و هوا و اعتصاب از پیش اعلام شده کارکنان بندر برای سه‌شنبه، تاخیر داشته باشد.

به نوشته این گزارش، فرانسه فصل پیش برای اولین بار در چند سال گذشته، 87 هزار و 400 تن جو به ایران صادر کرده است.

صادرات جو در فرانسه از آغاز سال فصلی 2014-2013 در ابتدای جولای سرعت گرفته است و قرار است نخستین محموله جوی این کشور به اردن در طی بیش از 5 سال گذشته، هفته آینده بارگیری شود.

فروش این میزان جو بر قیمت جوی تولیدی در فرانسه تاثیر گذاشته و سبب کاهش آن شده است. فصل برداشت جو در فرانسه نسبت به رقبای این کشور یعنی روسیه و اوکراین بهتر بوده است.

بر اساس این گزارش، فرانسه 455 هراز تن جو برای صادرات به خارج از اتحادیه اروپا در ماه‌های جولای و آگوست (2 ماه نخست سال 2014-2013 بازار غلات) بارگیری کرده است.

این میزان، اندکی بیش از 443 هزار تن جوی بارگیری شده در مدت مشابه سال قبل است.

حجم زیاد جویی که قرار است در بندر لاپالیس فرانسه بارگیری شود در زمانی صورت گرفته که تقاضا برای محموله‌های گندم در این بندر کاهش یافته است؛ زیرا محصولات برداشت شده در این منطقه نتوانسته استاندارهای کیفی لازم برای صادرات را به دست آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها