کد خبر: ۱۶۲۷۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

در حالی که چندی پیش هزینه خدمات پستی برای تک شماره هر یک از مطبوعات 60 تومان اعلام شده بود، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هزینه پستِ ویژه مطبوعات را برای تک شماره بیشتر از هزینه پست عادی اعلام کرد.

محمدجعفر محمدزاده در گفتگو با مهر، درباره عملی نشدن وعده معاونت متبوعش در مورد کاهش نرخ خدمات پستی مطبوعات گفت: طبق توافقی که با شرکت پست داشته‌ایم، هزینه خدمات پستی تک شماره هر نشریه 60 تومان است و با جلساتی که با مسئولان این شرکت داشته‌ایم، این هزینه‌ها که قبلاً افزایش پیدا کرده بود، کاهش یافته و نباید غیر از این باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بر اساس این توافق هزینه خدمات پستی مطبوعات نباید بیشتر از این باشد؛ مگر اینکه پستِ ویژه باشد که در این صورت بیشتر است.

محمدجعفر محمدزاده همچنین گفت: اگر موردی خلاف این وجود دارد، مسئولان آن نشریه منتقل کنند، ما قطعاً پیگیری می‌کنیم.

در همین حال پدرام پاک‌آئین مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار مهر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ما و شرکت پُست امضا شده است، بنا شد افزایش خدمات پستی مطبوعات، منطقی و متناسب با جنبه‌های فرهنگی فعالیت‌های مطبوعاتی و نیز نرخ تورم در سال باشد.

وی افزود: اینکه تفاهم‌نامه اخیر در بعضی شعب و ادارات پُست رعایت نمی‌شود، برای ما هم جای تعجب است و مساله‌ای است که همکاران ما به جد پیگیر آن هستند.

پاک آئین تاکید کرد: با توجه به اینکه شخص مدیرعامل شرکت پُست مایل بود تعامل نزدیک و صمیمانه‌ای با مطبوعات داشته باشد، با ما توافق کرد که میزان افزایش تعرفه خدمات پُستی برای مطبوعات منطقی و عادلانه و به میزان 60 تومان برای تک شماره باشد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد همچنین از تدوین پیش‌نویس آئین‌نامه‌ای با همکاری سایر معاونت‌های این وزارتخانه برای بهره‌مندی سایر اقلام و محصولات فرهنگی (علاوه برمطبوعات) از برخی تخفیفات در هزینه‌های توزیع آنها از جمله معافیت‌های مالیاتی خبر داد و ابراز امیدواری کرد به زودی این پیش‌نویس، تصویب نهایی به دولت ارائه شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها