کد خبر: ۱۶۲۵۸۰
زمان انتشار: ۲۱:۲۶     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید مالی، اعتصاب هزاران کارگر معادن طلا در آفریقای جنوبی، کاهش چشمگیر صادرات نفت لیبی به دلیل اعتراضات مسلحانه و سفر وزیر خارجه لیبی به روسیه از جمله تازه‌ترین تحولات آفریقاست.

به گزارش 598، به نقل از فارس اخبار برخی تحولات آفریقا در زیر آمده است:

رئیس جمهور جدید مالی سوگند یاد کرد

مراسم تحلیف ابراهیم بوبکر کیتا نخست وزیر سابق مالی که در دور دوم انتخابات این کشور در یازدهم آگوست گذشته به عنوان رئیس جمهور منتخب مالی برگزیده شد، امروز چهارشنبه برگزار شد.

کیتا امروز در برابر اعضای دیوان عالی در باماکو سوگند ریاست جمهوری را برای پنج سال یاد کرد.

کیتا 68 ساله طی مراسم رسمی در سالن کنفرانس‌ها در باماکو گفت: من در برابر خدا و مردم مالی سوگند یاد می‌کنم از نظام جمهوری مالی با وفاداری کامل محافظت کنم، قانون اساسی و قانون را رعایت کنم، دستاوردهای دموکراسی را حفظ و وحدت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور را تضمین کنم.

وی در برابر دیونکوندا تراوری رئیس جمهور موقت مالی و بیش از هزار تن از جمله مقامات سیاسی و نظامی و دیپلمات‌های ارشد این کشو سوگند خورد.

اعتراضات مسلحانه سطح تولید نفت لیبی را به 150 هزار بشکه در روز کاهش داد

یک مسئول شرکت ملی نفت لیبی امروز چهارشنبه اعلام کرد تولید نفت این کشور با ادامه اقدام معترضان مسلح در مسدود کردن پایانه نفتی و توقف صادرات از 250 هزار بشکه در روز به 150 هزار بشکه کاهش یافته است.

همه بنادر صادرات نفت لیبی به جز بندر مرسی و دو سکوی دریایی الجرف و البوری بسته شده است.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت: دو کشتی در بندر الحریقه در شرق لیبی منتظر بارگیری هستند اما به دلیل بسته بودن میدان‌های نفتی، نفت برای بارگیری وجود ندارد.

اعتصاب هزاران تن از کارگران معادن استخراج طلا در آفریقای جنوبی

هزاران نفر از کارگران معادن استخراج طلای آفریقای جنوبی از دیروز سه شنبه برای افزایش حقوقشان اعتصاب کردند.

اتحادیه کارگران معادن طلای آفریقای جنوبی که نماینده بیش از 80 هزار کارگر معادن این کشور است اعلام کرد این اعتصاب تا محقق شدن خواسته کارگران ادامه خواهد یافت.

این اتحادیه افزایش 60 درصدی حقوق کارگران را خواستار شده است که 10 برابر بیشتر از میزان افزایش حقوقی است که توسط شرکت‌های معادن طلا پیشنهاد شده است.

صنعت معادن آفریقای جنوبی در سال‌های اخیر با افزایش اعتصاب‌های کارگری و کاهش تولید مواجه شده است.

وزیر خارجه لیبی به دیدار همتای روس خود می‌رود

محمد عبدالعزیز وزیر امور خارجه لیبی سه شنبه آینده برای دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به مسکو سفر خواهد کرد.

المبروک میلاد مدیر اداره امور اروپا در وزارت امور خارجه لیبی پس از دیدار با الکساندر کنچک مدیر اداره امور خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت امور خارجه روسیه با اعلام این خبر افزود: در این نشست مقدمات سفر محمد عبدالعزیز به مسکو در تاریخ دهم سپتامبر آماده شد.

وی درباره مسئله دو زندانی روس که متهم به کشتار شهروندان لیبیایی در جریان قیام سال 2011 هستند گفت: این مسئله به دستگاه قضایی لیبی مربوط است، دو لیبیایی نیز در روسیه زندانی هستند و شاید پس از موافقت دستگاه قضایی تبادل زندانیان بین دو کشور انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها