کد خبر: ۱۶۲۳۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۳ شهريور ۱۳۹۲
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برکناری رؤسای دانشگاه‌ها از سوی سرپرست، خلاف منطق و اخلاق است و امیدواریم در مقابل چنین منش‌هایی ایستادگی شود.
علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس با انتقاد از تغییرات پیاپی در وزارت علوم از سوی سرپرست این وزارتخانه گفت: بر اساس منطق مدیریتی، سرپرست یک وزارتخانه امور جاری را اداره می‌کند تا وزیری که از مجلس رای اعتماد می‌گیرد در آن وزارتخانه مستقر شود. اقداماتی که از سوی سرپرست وزارت علوم  صورت گرفته به دلیل مبهم بودن سرنوشتش در این وزارتخانه، منطقی نیست.
 
وی با اشاره به اقدامات غیرمنطقی از سوی سرپرست وزارت علوم یادآور شد: در همین راستا نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی را در مجلس مطرح کردند که براساس آن سرپرست در وزارتخانه‌ها تنها در امور اجرایی نقش داشته باشد و نتواند در سیاست‌های کلی و عزل و نصب‌ها تغییری ایجاد کند.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اقدامات سرپرست وزارت علوم را خلاف مشی اعتدال توصیف کرد و متذکر شد: متاسفانه با شعار اعتدال برعلیه اعتدال عمل می‌کنیم. برکناری روسای دانشگاه از سوی سرپرست، خلاف منطق و اخلاق است و امیدواریم در مقابل چنین منش‌هایی ایستادگی شود.
 
زارعی در ادامه به نقش شورای عالی فرهنگی در عزل و نصب روسای دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون اینگونه بوده است که وزیر علوم فردی را به عنوان سرپرست برای دانشگاه‌ها تعیین می‌کرده و به موازات، این فرد به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز معرفی می‌شد تا رای شورا را کسب کند اما در اقدامات اخیر از این امر نیز چشم‌پوشی شده و در پشت عزل و نصب‌های صورت گرفته در دانشگاه‌ها متاسفانه هیچ منطق درستی قرار ندارد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان به همزمانی عزل و نصب‌ها در راس برخی دانشگاه‌ها با آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت: این اقدامات صحیح نیست و نباید فضای دانشگاه‌ها را با اینگونه تغییرات در آستانه سال تحصیلی جدید ملتهب کرد و آرامش دانشجویان را بر هم زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها