کد خبر: ۱۶۱۸۸۵
زمان انتشار: ۲۲:۱۲     ۱۱ شهريور ۱۳۹۲
وقتی که لاپوشانی ارادتمندان به هاشمی هم جواب نمی دهد:
سخنان دشمن پسند حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در اتهام زنی به دولت و ملت سوریه و همسویی مواضع ایشان با مواضع کاخ سفید دربرابر ملت سوریه با واکنش های مختلفی و اعتراض شخصیت های مختلف مذهبی و سیاسی روبرو گردیده است که در این بین تلاش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان برای لاپوشانی کردن موضع عجیب آقای هاشمی در نوع خود قابل توجه و تامل بود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سخنان دشمن پسند روز گذشته حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در اتهام زنی به دولت سوریه و همسویی مواضع ایشان با گروه های تروریستی در سوریه با واکنش های مختلفی و اعتراض شخصیت های مختلف مذهبی و سیاسی روبرو گردیده است که تلاش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان برای لاپوشانی کردن موضع عجیب آقای هاشمی در نوع خود قابل توجه و تامل بود.

روز گذشته خانم سخنگو در اولین برخورد خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات منتسب به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، گفت: اظهارات رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریف شده و از سوی دفتر ایشان نیز تکذیب شده است.

حذف این سخنان از خبرگزاری ایلنا و انتشار سخنان سانسور شده آقای هاشمی در سایت شخصی ایشان نیز کمک به سزایی برای ایجاد فضای ابهام در خصوص صحت و سقم سخنان منتشر شده در رسانه ها را داشت.

اما امروز با انتشار فایل صوتی سخنان ریس مجمع تشخیص مصلحت نظام تمام گمانه زنی ها خاتمه یافت که حکایت از درایت بیشتر خانم سخنگوی وزارت امور خارجه در موضع گیری های رسمی را دارد.

زیرا با توجه به اهمیت و حساسیت بالای میاحث مطرح شده از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اگر سایر واکنش ها نیز با رویکرد فوق الذکر صورت گیرد معلوم نیست که اینبار از خود دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران چند صدای متفاوت بیرون آید.




 سخنان هاشمی


لازم به ذکر است که حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در دوازدهمین مراسم سالگرد آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی که در مسجد جامع سوادکوه شمالی درباره تحولات سوریه این چنین اظهار داشته بود: الان آمریکا و به طور کلی غرب و تعدادی از کشورهای عربی تقریبا جنگ با سوریه را اعلام کردند و هر لحظه گوشها منتظر است که صدای غرش موشک ها و بمب ها را بشنود.
 
وی افزود: خدا رحم کند به مردم سوریه مردم سوریه در این دوسال خیلی آسیب دیدند.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: مردم سوریه بیش از 100 هزار کشته و 8 میلیون آواره دادند در داخل و خارج، زندان ها پر از مردم، زندان ها جا ندارد بعضی از ورزشگاه ها را گرفتند، آنها را پر کردند شرایط بدی بر مردم حاکم است مردم از یک طرف از طرف خود حکومتشان بمباران شیمیایی می شوند و از طرف دیگری امروز منتظر بمب های آمریکا باید بمانند .
 
هاشمی به شرایط حاکم در منطقه اشاره کرد و ادامه داد:« این شرایط را در منطقه می بینید، عراق، پاکستان، افغانستان، مصر، یمن و بحرین را می بینید ولی کشور ما در میان همه این آشوب ها آرام تر است و مخصوصا بعد از انتخابات خیلی آرام تر شد و انشاالله دولت بتواند این استقبال مردم را جواب مساعد بدهد و بتواند با هر وسیله ای مشکلات خارجی را حل کند، راه را باز کند و بی جهت مشکل تراشی نکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها