کد خبر: ۱۶۱۴۷۷
زمان انتشار: ۲۲:۵۱     ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
ده‌ها هزار یمنی با برگزاری تظاهراتی ضمن اعلام همبستگی با مردم و رهبران سوریه به آمریکا و کشورهای غربی درباره حمله احتمالی به این کشور هشدار دادند.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، همزمان با تهدیدهای آمریکا مبنی بر حمله احتمالی به سوریه، «صنعا» پایتخت این کشور شاهد راهپیمایی اعتراض آمیز ده‌ها هزار نفری مردم این کشور در همبستگی با مردم و رهبران سوریه و محکومیت حمله احتمالی آمریکا و هم پیمانانش به سوریه بود.

تظاهرات کنندگان یمنی در راهپیمایی خویش همچنین اعلام کردند که آماده هستند، مردم سوریه را در رویارویی با کشورهای استکباری همراهی و از آنها حمایت و پشتیبانی کنند.

این راهپیمایی در تعدادی از خیابان‌های شهر صنعا برگزار شد و در جریان آن شرکت‌کنندگان در تظاهرات شعارهایی علیه آمریکا و محکومیت هرگونه تجاوز احتمالی این کشور و کشورهای غربی به هر بهانه و به هر دستاویز دروغینی سر دادند.

تظاهرات کنندگان یمنی تاکید کردند که هرگونه تجاوز احتمالی به سوریه به امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی خدمت می‌کند و خواستار خروج برخی از کشورهای عرب‌های از سکوت در قبال تجاوز به سوریه به عنوان مهمترین سنگر مقاومت شدند.

بیانیه صادره در پایان این راهپیمایی بر این نکته تاکید می‌کند که حمله به سوریه و تجاوز به آن چیزی جز اجرای نقشه جنایتکارانه‌ای است که برای منطقه تدارک دیده شده و طلب می‌کند که ملل عربی و اسلامی و آزادگان جهان در برابر این تجاوز ایستادگی کنند، چه در غیر این صورت سراسر منطقه در آتش جنگ‌افروزی‌های غرب خواهد سوخت.

«علی الاهجری»، یکی از فعالان انقلابی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا تاکید کرد که ما در این راهپیمایی شرکت کردیم تا ضمن اعلام همبستگی با سوریه به آمریکا نیز درباره حماقت دخالت در امور سوریه هشدار دهیم.

الاهجری تاکید کرد که ما آماده هستیم که از مردم و کشور سوریه دفاع کنیم و در کنار آنها در یک صف در برابر کشورهای استعمارگر ایستادگی و مقاومت کنیم.

از سوی دیگر «منیف الشدادی»، از فعالان اجتماعی یمن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یمن گفت: سوریه یک دانش آموز نیست که آمریکا به عنوان معلم برای تربیت این کشور اقدام به تنبیه آن کند.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش به خوبی با محور مقاومت و کشورها و طرف‌های تشکیل دهنده آن آشنا هستند و می‌دانند که عواقب حمله به سوریه پیش از هر چیز دامن اسرائیل را خواهد گرفت و موجب محو آن از نقشه منطقه خواهد شد.

الشدادی گفت: کشورهای عربی باید موضع قدرتمندی را در قبال سوریه اتخاذ و با کشور برادر سوریه از طریق بیرون راندن سفرای کشورهای غربی و قطع رابطه با آنها، اعلام همبستگی کنند.

استان صعده علیه استکبار جهانی تظاهرات کرد

شهرها و مناطق مختلف استان «صعده» نیز همزمان با شهر صنعا شاهد برگزاری راهپیمایی‌های سراسری علیه آمریکا و اسرائیل و مزدوران آنها در میان رژیم‌های عربی بود.

ده‌ها هزار نفر از اهالی استان صعده با سر دادن شعارهایی هرگونه اقدام احتمالی آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه را محکوم و سوریه را خط قرمز دانستند.

در این راهپیمایی کمیته مردمی یاری سوریه و قضایای امت عربی نیز مشارکت داشت و این کمیته تاکید کرد که تهدید آمریکا مبنی بر حمله به سوریه پس از آن صورت گرفت که ارتش قهرمان این کشور موفق شد، پیروزی‌های بزرگی را علیه گروه‌های مسلح سلفی جهادی مورد حمایت آل سعود محقق کند.

کمیته مردمی یاری سوریه و قضایای امت عربی افزوده است: ما به خوبی می‌دانیم که هدف از تجاوز آمریکا به سوریه، علاوه بر هدف قرار دادن این کشور و پس از آن حزب الله و سرانجام محور مقاومت است.

همچنین بسیاری از احزاب سیاسی یمن با انتشار بیانیه‌هایی تهدید آمریکا به حمله علیه سوریه را محکوم کرده و این اقدام احتمالی آمریکا را گامی از سوی این کشور برای فراهم کردن زمینه به زانو در آوردن ملل و کشورهای منطقه دانستند.

این احزاب همچنین به آمریکا درباره عواقب هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه هشدار داده و تاکید کردند که چنین اقدامی بدون تردید منطقه را درگیر جنگ سراسری خواهد کرد و امنیت منطقه و جامعه بین المللی را به خطر خواهد انداخت.

بسیاری از تحلیلگران نظامی یمنی بر این باورند، در صورت اقدام به آمریکا به حمله علیه سوریه منافع این کشور در منطقه و سفارتخانه‌های آن از خشم و غضب ملل عربی در امان نخواهد ماند که در برابر چنین توطئه‌ای که علیه کشور برادر سوریه تدارک دیده شده، ساکت باقی بمانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها