کد خبر: ۱۶۱۳۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
رئیس ایرانی هیئت مدیره باشگاه بیرامار پرتغال گفت: بیرامار موقعیت خوبی برای پیشرفت بازیکنان جوان پرسپولیس است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امین پیشیار رئیس هیئت مدیره باشگاه بیرامار پرتغال در نشست مشترک با محمد رویانیان و امضای قرداد انتقال اسماعیل زاده، کمندانی و کنعانی 3 بازیکن پرسپولیس به این باشگاه گفت: از تمام کسانی که شرایط این انتقال و همکاری را فراهم کردند تشکر می‌کنم به خصوص از حمید استیلی. امیدوارم 3 بازیکنی که جذب باشگاه ما شدند آماده باشند چون واقعیت این است که ما با چشم بسته این قرارداد را امضا و روی پیشنهاد حمید استیلی 3 بازیکن را جذب کردیم.

وی در خصوص سابقه و تاریخ باشگاه بیرامار اظهار داشت: باشگاه بیرامار که مالکیت آن بر عهده خانواده ماست از سال 1922 در شمال پرتغال تاسیس شده است. فاصله شهر ما با پورتو نیم ساعت است و به همین دلیل ارتباط خاصی بین بیرامار و پورتو وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره باشگاه بیرامار ادامه داد: فصل گذشته با اختلاف 2 امتیاز از سوپر لیگ پرتغال به دسته اول سقوط کردیم هر چند تمام رسانه‌های پرتغالی معتقد بودند که در حق تیم ما ظلم شده و اگر مسائل داوری وجود نداشت می‌توانستیم در میانه‌های جدول قرار بگیریم.

پیشیار در توضیح چگونگی برگزاری لیگ دسته اول کشور پرتغال عنوان کرد: این لیگ با حضور 22 تیم برگزار می‌شود و به نوعی لیگ 1/5 پرتغال است چون 5 تیم قدرتمند پرتغال که تیم‌های دومشان در این لیگ بازی می‌کنند و البته حق صعود به لیگ برتر را ندارند. به گفته کارشناسان فوتبال پرتغال بیرامار یکی از کاندیداهای صعود مستقیم به سوپرلیگ پرتغال است. در مجموع باید بگویم سطح لیگ یک پرتغال با توجه به حضور بازیکنان بسیار باکیفیت بالاتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

وی گفت: حضور در بیرامار موقعیت بسیار خوبی برای 3 بازیکن جوان پرسپولیس است که خودشان را بسنجند و با بازیکنانی مسابقه دهند که در سال‌های آینده ستارگان فوتبال اروپا می‌شوند. نکته جالبی که از لیگ یک پرتغال می‌خواهد بگویم این است که تیم پورتو بازیکن مکزیکی به نام پررا با قیمت 8 میلیون یورو جذب کرده که او را در تیم دوم پرتو و لیگ دوم پرتغال بازی می‌دهد. این نشان‌دهنده آن است که سطح این مسابقات اصلا پایین نیست.

 رئیس هیئت مدیره باشگاه بیرامار در پاسخ به این سوال که اعضای کادر فنی این تیم امسال چه کسانی هستند تصریح کرد: سعی می‌کنیم در سطح‌ بازیکن سازی و مربی‌سازی قدم‌های خوبی برداریم. مربی دو سال پیش ما در حال حاضر در اسپورتینگ لیسبون حضور دارد و مربی فصل پیش ما که کاپیتان تیم ملی پرتغال بوده یعنی کاستینیا امسال در سوپر لیگ مربیگری می‌کند. در حال حاضر جرج نوس از بازیکنان پیشین بیرامار به عنوان سرمربی در تیم ما فعالیت می‌کند. امیدوارم 3 بازیکن جذب شده ایرانی بتوانند به صعود ما به سوپر لیگ کمک کنند.

پیشیار ضمن اشاره به این مسئله که صنعت اول کشور پرتغال فوتبال است گفت: 2 سال است که در فکر این هستیم که بتوانیم از ایران بازیکن بگیریم اما موقعیت نبود. حالا که تیم ملی ایران به جام‌جهانی صعود کرده و همچنین سرمربی آن یک پرتغالی است یک فرصت خوب بوجود آمده که کنعانی، اسماعیل‌زاده و کمندانی خودشان را نشان بدهند تا شاید در جام‌جهانی برای ایران بازی کنند.

وی در خصوص امکانات باشگاه بیرامار تصریح کرد: ورزشگاهی داریم که در مسابقات جام ملت‌های اروپا 2004 افتتاح و 4 دیدار از آن مسابقات در ورزشگاه ما انجام شد. ورزشگاه اختصاصی 30 هزار نفره ما سومین استادیوم پرتماشاگر و باامکانات پرتغال است و من از همین جا از باشگاه پرسپولیس دعوت می‌کنم برای برگزاری اردو و استفاده از امکانات ما به پرتغال بیاید.

رئیس هیئت مدیره باشگاه بیرامار ضمن اشاره به این مسئله که گردش مالی این باشگاه مشخص و در اینترنت موجود است در خصوص چگونگی انتقال قرارداد 3 بازیکن جوان پرسپولیس به بیرامار گفت: این بازیکنان متعلق به پرسپولیس و به نوعی یک سال مهمان ما هستند. در این یک سال می‌توانند پیشرفت کنند و به تیم‌های دیگر اروپایی بروند و حتی اگر دایی دستور بدهد به پرسپولیس برگردند.

پیشیار درباره رقم این قرارداد تاکید کرد: چون این 3 بازیکن به صورت قرضی جذب بیرامار شدند رقمی دریافت نمی‌کنند. آنها جوان هستند و نباید انتظار داشته باشید با قیمت بالایی به بیرامار منتقل شوند. در همین جا باید اعلام کنم که قرار بود ابتدا بازیکنانی از بیرامار به پرسپولیس بیایند اما اقای رویانیان زرنگی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه با چشمان بسته با این 3 بازیکن قرارداد بسته است تاکید کرد: من نگفتم که کاملا چشم بسته قرارداد بستیم بلکه مربیان ما سی‌دی بازی این بازیکنان را دیده‌اند و برای حضور آنها در جمع ما لحظه‌شماری می‌کنند.

در پایان این جلسه کنعانی، اسماعیل‌زاده و کمندانی ضمن تشکر از آنهایی که باعث انتقالشان به باشگاه بیرامار شدند آرزو کردند روزهای خوبی را در این تیم سپری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها