کد خبر: ۱۶۱۱۶۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
حاجیلو:
مدیر آکادمی باشگاه استقلال گفت: متاسفانه شرایط کار کردن سخت است و من دودستی آکادمی را در سینی پر از گل تقدیم دوستان می‌کنم.

اصغر حاجیلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس ضمن تشریح آخرین وضعیت آکادمی باشگاه استقلال صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

فارس: سرانجام تکلیف آکادمی چه شد ظاهرا قرار است برای آنجا هیئت امنا تشکیل شود؟

من هم چیز‌های شنیدم ولی باید بگویم که دو جلسه با آقای شهریاری در رابطه با آکادمی برگزار کردم. گزارش فنی را به او ارائه کردم و توضیح دادم که خروجی این آکادمی و تعداد بازیکنان حاضر در تیم‌های مختلف ملی چگونه است.

فارس: خروجی را برای ما هم بگویید.

ما اینجا مشکل زیاد داریم اما بازیکنان زیادی را به تیم ملی در رده‌های مختلف معرفی کردیم مثلا علی نجفی که همین حالا از المپیک چین برگشته پنج گل برای تیم ملی به ثمر رسانده و اتفاقا سه بازیکن فیکس از آکادمی ما در تیم ملی حضور داشتند.

فارس: پس این مشکلاتی که می‌گویید چیست؟

مشکلات اصلی ما مباحث مالی است. یک سال و نیم است به هیچ وجه به هیچ شخصی در آکادمی امکانات نداده‌ایم. اگر هم می‌بینید این مربیان اینجا کار می‌کنند به خاطر استقلال است چون این تیم هم مردمی محسوب می‌شود. شفاف و روراست بگویم خیلی از نفرات اینجا کمک‌های مردمی انجام داده‌اند خودشان هم فاکتور‌هایشان را به باشگاه استقلال داده‌اند. صادقانه بگویم ما سال گذشته خودکفا نبودیم و فقط از طریق همین نفراتی که به ما کمک کردند قانونمند بودیم.

فارس: یعنی کسانی که فرزندانشان در آنجا بازی می‌کنند کمک کردند؟

تقریبا همینطور است. قبلا اینجا مستقیما پول دریافت می‌شد و دیدید که چقدر حاشیه به وجود آمد ولی ما اشتباهات گذشته را انجام ندادیم. البته این را بگویم اگر کسی قبلا پولی گرفته برای هزینه‌های آکادمی این کار را انجام داده ولی برای جلوگیری از حرف و حدیث‌ها هرکس کمکی به آکادمی می‌کند خودش با باشگاه در ارتباط است. البته این توضیح را هم بدهم پدرانی که به آکادمی استقلال کمک می‌کنند فرزندانشان واقعا فوتبالیست هستند و آنها هم به خاطر عشق به استقلال به آکادمی کمک کردند.

 فارس: پس سال گذشته را اینطور گذراندید؟

دقیقا همه چیز به این شکل اداره می‌شد که کسی مستقیما با افراد کمک کننده در ارتباط نبود. فاکتور‌ها آماده و از طریق آقای نظری به باشگاه تحویل داده می‌شد. امسال هم آقایان شهریاری و پورحیدری گزارش‌هایی را دریافت کردند که امسال آکادمی چقدر درآمد داشته چون اینجا سالن بدنسازی، پارکینگ، بیلیارد و سالن کشتی هم وجود دارد. قرار شده آقای شهریاری رئیس هیئت امنا شود و در خصوص مجموعه مرغوبکار نیز تصمیم بگیرد.

فارس: اما انصافا سال گذشته خیلی بی‌حاشیه بود و آکادمی استقلال بی‌سرو صدا کارش را دنبال کرد.

برایتان مثالی می‌زنم. چند وقت پیش یکی از پیشکسوتان استقلال مصاحبه کرد و گفت دست رویانیان درد نکند که آکادمی پرسپولیس را درست کرد اما می‌خواهم خطاب به همان پیشکسوت که با این حرف قصد داشت فتح‌الله زاده را بزند بگویم سه هفته پیش تیم جوانان پرسپولیس به خاطر اینکه نتوانستند برای یک بازی آمبولانس تهیه کنند سه بر صفر بازنده شدند. اگر هم می‌بینید در آکادمی استقلال چنین اتفاقاتی نیفتاد و صدا از کسی در نیامد به خاطر این است که همین مربیان من را در اینجا نگه داشتند و مطمئن باشید اگر من از اینجا بیرون بروم آنها هم می‌روند دنبال زندگی خودشان.

فارس: چطور؟

اینجا کار کردن خیلی سخت است. منصور پورحیدری می‌تواند شهادت بدهد که ما چگونه در زمین‌های خاکی کار کردیم یا در زمان مرحوم حجازی چگونه استقامت می‌کردیم و کار انجام می‌دادیم. در اینجا دو سال است هیچ کس پول نگرفته ولی بهترین نتایج کسب شده است. 14 بازیکن من در کمپ تیم ملی هستند. باور کنید برای همین علی نجفی که توضیح دادم فقط توانستم یک بنر تهیه کنم و به نوعی از کار این بچه قدردانی کنم. این اتفاقات حاصل غیرت مربیان است. حالا هم قرار شده آقای شهریاری بیایند و فکر می‌کنم از طریق بازسازی اینجا درآمد‌سازی‌های دیگری صورت گیرد. من نگذاشتم اینجا حاشیه درست شود و نگذاشتم کسی به کسی پول بدهد. هرچه هم بوده به فتح‌الله‌ زاده گفته‌ام ولی در این مدت نتوانستم با او حرف بزنم.

 

 فارس: یعنی با فتح‌الله زاده حرف نزدید؟

در این مدت ما آقای روحانی را دیدیم ولی نتوانستیم فتح‌الله زاده را ببینیم! هرچند دیدن یا ندیدنمان فرقی هم نمی‌کند چون هر وقت با او صحبت کردم آنقدر گرفتار بود که غصه‌هایم بیشتر شد. ما همدیگر را نبینیم بهتر است. الان هم نامه‌ای نوشته‌ام که هنوز فرصت نشده تقدیم آقای فتح‌الله زاده کنم تا همین حالا هم امیر قلعه‌نویی من را نگه داشت ولی خیلی با فتح‌الله زاده حرف دارم و شاید بعد از آن حرفها خیلی اتفاقات بین من و او پیش بیاید! ای کاش فتح‌الله زاده در این چند مدت یک بار هم اینجا بیاید و یک زنگ به ما می‌زد و خبر می‌گرفت. مربی باغیرت ما دو سال است که پول نگرفته و من سعی می‌کنم این روزها به مرغوبکار نروم چون رویم نمی‌شود در چشم آنها نگاه کنم. اینجا به جز امکانات مردمی چیزی نبوده که بخواهیم قایم کنیم. همیشه هر وقت بردی یا چیزی حاصل می‌شود به‌به و چه‌چه راه می‌افتد ولی دو سال است که نگذاشتم کوچکترین حرفی از این آکادمی بیرون برود که خدایی ناکرده آبروی کسی نرود و با اسم استقلال بازی نشود. چون با آبرو کار کردم و از همه خواستم که اینجا فکر آبروی استقلال باشند.

فارس: پس چرا در این مدت حرفی نزدید؟

من هم می‌توانستم شلوغ کاری کنم و دوربین بیاورم و خیلی کارها انجام دهم اما به خاطر آبروی استقلال ماندم و کار کردم. حالا هم منتظر یک تلفن هستم که دو دستی اینجا را تحویل دهم. این آکادمی برای من کسب و کار نیست. امیدوارم یکی دیگر را بیاورند که از این پول‌هایی که پدر‌ها خرج می‌کنند برای خودشان خرج کنند. من نتوانستم در این مدت حرف بزنم و با فتح‌الله زاده هم صحبتی نکردم اما از طریق شما به فتح‌الله زاده می‌گویم که این آکادمی را در یک سینی پر از گل تقدیمش می‌کنم. همه جا رسم است که برای ماندن دست و پا می‌زنند ولی من برای رفتن دست و پا می‌زنم.

 فارس: یعنی قصد رفتن دارید؟

باور می‌کنید 6 ماه است که اصلا قراردادی با استقلال ندارم؟ ولی کار کردم و در این مدت هم با قلعه‌نویی صحبت کردم و به خاطر عشقی که به استقلال دارم حرفی نزدم. این روزهای پرتعصب نه برای مدیران ارزش دارد و نه دیگر برای تماشاگران. تعصب و غیرت دیگر جایگاهی ندارد. قبلا هم به فتح‌الله زاده گفتم که بگذارید بروم به دنبال کارم. یعنی او نمی‌داند که 6 ماه است من قراردادی ندارم؟ من مثل دیگران نیستم که بگویند اگر بروم کشتی را سوراخ می‌کنم تا همه را با خود غرق کنم. من اینجا را در صحت و سلامت تحویل می‌دهم و می‌روم.

فارس: به نظر می‌رسد با این رویه که شما می‌گویید کار کردن در آکادمی بسیار سخت باشد؟

هیئت مدیره در حال پیگیری است ولی من به آنها می‌گویم که تنها راه این است که هزینه شود که اگر نکنند هیچ تغییری نخواهد کرد. دست فتح‌الله‌ زاده را باز گذاشتم و فقط یک کلمه به او خواهم گفت که اجازه بدهید بعد از صحبتم با او آن کلمه را بگویم.

شاید باور نکنید اینجا آنقدر بازیکن هست که آنها را به تیم‌های دیگر می‌دهم. به نفت آبادان، به راه‌آهن به خاطر اینکه فرصت به آنها داده نمی‌شود. البته من به قلعه‌نویی حق می‌دهم زمانی که خسرو حیدری در آن تیم بازی می‌کند نتواند ریسک کند این بی‌انصافی است که من این موضوع را از قلعه‌نویی بخواهم. مجبور هستم بازیکنان را به تیم‌های دیگر بدهم آن هم به صورت قرضی و پس از آنکه شلاق خوردند دوباره به اینجا برگردند. همین یعقوب کریمی که بازیکن بزرگی شده زمانی مثل بازیکنان تیم‌های پایه ما بود. تیموریان، صادقی، حیدری و جباری در مقطعی به این فوتبال معرفی شدند که بازیکنان زیاد بزرگی در فوتبال ما نبودند و به آنها فرصت داده شد. الان باشگاه‌ها وقتی برای تیم‌های جوانان ندارد. ما هم بازیکنانمان را مثل یعقوب کریمی رها نکردیم و آنها را قرضی به تیم‌های دیگر دادیم که اگر ستاره شدند برگردند.

فارس: صحبتی ندارید که انجام دهید؟

چرا باز هم می‌خواهم بگویم اینجا را دودستی و در همان سینی معروف تقدیم آقای فتح‌الله زاده می‌کنم و شاید او بتواند چند دشمن خود را به اینجا بیاورد که با او دوست شوند تا ما هم با روح و روان راحت از اینجا برویم. مطمئن باشید این کشتی بدون سر سوزنی سوراخ شدن تحویل دوستانم داده می‌شود و انصافا از قولم بنویسید که کوچکترین دلخوری از کسی ندارم. حرف آخر من این است در این دنیا مرد و نامرد و جفا یک معنی دارد. دیگر کسی دنبال اصغر باتعصب نیست و هیچ کس حتی حوصله شنیدن اسمش را هم ندارد. اینگونه کارها و تعصب‌ها و مردانگی‌ها مثل سیستم 2_5_3 منسوخ شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها