کد خبر: ۱۶۰۹۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
عضو خبرگان رهبری گفت: دادن امتیاز به دشمن، امضای یک کمپ دیوید دوم است، با دادن امتیاز به آنها فشارشان برما زیادتر می‌شود.

به گزارش598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، آیت الله علم الهدی شب گذشته در جمع فعالان فرهنگی در حسینیه قرآن و عترت مشهد، با اشاره به اینکه باید در جریان راهبردی و خط گیری عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به خطوط راهبردی پیامبر(ص) و ائمه (ع) توجه کرد، بیان داشت: ما در حوزه سیاست باید عاقلانه برخورد کنیم.

وی افزود: انسان می‌تواند در همه فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی توسعه قدرت اجتماعی را در نظر بگیرد و یا با رشد بندگی حق، تکلیف مدارانه فعالیت کند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر هدفمندی در فعالیت‌های سیاسی گفت: دست یافتن به اهداف مادی برای همه سطوح جامعه قابل تعمیم نیست؛ برخی افراد سرنوشت مردم را در جهت لذایذ خود استخدام می‌کنند و برخی دیگر نیز در جهت تکلیف و مسئولیت دینی و به دنبال اجر اخروی حرکت می کنند.

آیت الله علم الهدی تاریخ اسلام را مالامال از حرکت‌های مختلف دانست و بیان داشت: در اوضاع کنونی در هر شرایطی قرار بگیریم دقیقا نسخه راهبردی آن را می‌توانیم از سیره و آموزه‌های پیامبر(ص) درک کنیم و براساس آن راهبرد حرکت کنیم.

وی با اشاره به غزوه ذات السلاسل گفت: پیامبر(ص) پس از جنگ احد با یاران زخمی و مجروح خود به منطقه ذات السلاسل به جنگ کفار رفت که آنان با شنیدن آمدن سپاه اسلام فرار کردند و غنایم زیادی به دست مسلمانان افتاد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه خدای ذات السلاسل با خدای الان ما تفاوتی ندارد، گفت: پس چرا در اوج قدرت الان می‌خواهیم کنار بکشیم و به دشمن امتیاز بدهیم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به دوران دفاع مقدس و ایستادگی رزمندگان ما بیان داشت: در آن زمان وضع ما از الان بهتر بود و در شرایط فعلی که مرز دفاعی ما از شلمچه گذشته و به لبنان و سوریه رسیده امتیاز دادن به دشمن درست نیست.

وی تاکید کرد: بعضی از سیاستمداران ما فکر می‌کنند که باید کنار بکشند و به دشمن امتیاز بدهیم؛ ما امروز در خط امتیاز دادن نیستیم، بلکه در اوج قدرت هستیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در مقابل ما شکست خورده است، دادن امتیاز به دشمن را مشکلی در عرصه سیاست خارجی دانست و بیان داشت: متاسفانه باورمندی که مسلمانان را در غزوه ذات السلاسل به پیروزی رساند در نخبگان سیاسی ما در حال سقوط است و آنها نمی توانند باور کنند که ما در اوج قدرتیم.

آیت الله علم الهدی برخورد با دشمن از طریق جنگ، تعامل با دشمن و امتیاز دادن به آن را سه موضع در برابر دشمن برشمرد و گفت: اگر ما موضع سوم را انتخاب کردیم دشمن قدم به قدم جلو می‌آید که نقطه آخر آن نابودی اسلام است.

وی تصریح کرد: با دادن امتیاز اول به دشمن یک کمپ دیوید دوم را با دشمن باید امضا کنیم؛ دادن امتیاز به آنها باعث افزایش فشار آنها می‌شود.
 
عضو خبرگان رهبری انفعال بودن تریبون کشور را خطر دانست و بیان داشت: اگر مسئولان ما موضع انفعال بگیرند یا به طرف ترویج تفکر دادن امتیاز به دشمن بروند برای ما خطرناک است.
 
آیت الله علم الهدی تاکید کرد: اگر یک حالت انفعال در نخبگان دینی ما رخ بدهد که در مقابل این قضییه سکوت کنند و قبول به دادن امتیاز به دشمن کنند بدانند که با دادن اولین امتیاز ؛ فشار آنها بیشتر خواهد شد.
 
وی افزود: خطر دیگری که ما را تهدید می‌کند، گفتن حرف‌هایی مانند از هر سه شرط دشمن؛ پذیرفتن یک یا دو شرط آن است، اگر این مسائل اجرایی شود و یا افراد به این سمت متمایل شوند این مهم ایجاد خطر در جامعه می‌کند.
 
این استاد حوزه علمیه گفتن«ها» به دشمن را خطری برای نیروهای ارزشی در جامعه دانست و گفت: نوسانات سیاسی نباید عاملی برای کنار رفتن این نیروها از عرصه سیاست شودف بلکه باید محکم و استوار به پای رهبرمان بایستیم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اصولی داریم که اگر برنامه‌های ما با اصول سازگار باشد، آرامش داریم، گفت: اما اگر در مقام آرامش جامعه و تامین معیشت اصول ما به خطر افتاد باید دغدغه داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه نیروهای ارزشی خودشان را در جامعه تثبیت کنند، افزود: این قشر باید دقت کافی در عزل و نصب افراد جامعه در وزرا و سایر مسئولیت‌ها را داشته باشند و کسانی که این عرصه و سنگرها را می‌گیرند، چه افرادی هستند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: این نیروهای ارزشی باید به عنوان جریان حامی اصول حضورش را در جامعه تثبیت کند.
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به برخی خیزش گاه‌های تاثیر گذار در جامعه مانند دانشگاه‌ها گفت: باید مراقب اوضاع باشیم که اگر جریان خلافی راه افتاد، مقابلش بایستیم.
 
وی با بیان اینکه دولت روحانی نه اصلاح طلب است، نه اصولگرا گفت: وی ادعا کرده که آمده مشکلات مردم را حل کند امروز دشمن سفره مردم را هدف گرفته است و ما باید محکم بر اصولمان بایستیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به دو دیدگاه نسبت به مدیریت شهر مشهد گفت: یک دیدگاه به مشهد به عنوان شهر امام رضا(ع) با سبقه بندگی و عبودیت است و دیدگاه دوم به عنوان شهر توریستی به این شهر نگاه می‌کند.
 
آیت الله علم الهدی با انتقاد از برخی مناظر اطراف حرم مطهر رضوی گفت: شما می‌توانید به منظره میدان طبرسی نگاهی بیندازید و آنگاه منظره میدان فلسطین را ببینید.
 
عضو خبرگان رهبری با تاکید بر ساخت اماکن ارزان قیمت برای زوار امام رضا(ع) گفت: هتل‌های پنج ستاره نزدیک حرم 60 درصد پر می‌شوند که این امر باید در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص انتخاب استاندار خراسان رضوی گفت: احمدی‌نژاد در دوران ریاست خود سه استاندار برای خراسان رضوی انتخاب کرد و برای انتخاب آنان یک مشورت خشک و خالی از بنده و دیگر دوستان نگرفت چه برسد که پیشنهادهای ما رو قبول کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها