کد خبر: ۱۶۰۴۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
کارشناس و تحلیلگرمسائل منطقه درگفتگو با هم اندیشی :
صادق الحسینی بااشاره به جنگ روانی اخیر غرب علیه سوریه ، حمله نظامی به سوریه را بعید دانست واقدامات اخیر امریکا را در راستای امتیاز گیری از روسیه ارزیابی کرد
به گزارش 598، محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاور میانه در گفتگو  با هم اندیشی در خصوص اتفاقات چند روز اخیر در سوریه و احتمال حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه اظهار داشت:اگر امریکا علیه  سوریه اقدام نظامی کند ریسک بزرگی مرتکب شده است و موجب مشتعل شدن کل منطقه خواهد شد .

وی ادامه داد :منطقه در حال گذر سریع به سوی تحولات جدید است و امریکا خود را در این فرایند شکست خورده می بیند.

صادق الحسینی با اشاره به طرحهای ترکیه ، قطر، عربستان در سوریه گفت: هرسه کشوردر مقطع خاصی طرحهای آمریکا رادر سوریه اجر می کردندکه تمام آنها با شکست مواجه شد.

وی در تشریح وقایع اخیر سوریه اظهار داشت :بعد از عملیاتهای موفق القصیر و حمص  توسط ارتش سوریه ،عملیاتی بنام سپر دمشق در حال انجام است که در این عملیات تمام راههای ارتباطی تروریستها با یکدیگر قطع و آنها کاملاً از هم جدا شده اند تروریستها برای متوقف کردن این عملیات و نیز متهم کردن نظام سوریه به استفاده از سلاح شیمایی با استفاده از دو موشک حمله شیمایی ترتیب دادند تا به این وسیله از امریکا و ناتو برای ورود به جنگ کمک بگیرند و معادلات میدانی را تغییر دهند .

صادق الحسینی افزود :سعودیها با فرستادن تسلیحات نظامی و شیمیایی و نیروهای کماندوی امریکایی وفرانسوی و اسرائیلی بیشتر با کمک اطلاعاتی خود در حال کمک به تروریستهای سوریه هستندتا جلوی حرکت موفقیت آمیز عملیات سپردمشق  را بگیرند.

وی با اشاره با مشارکت عربستان در تجهیز نیروهای تروریستی علیه دولت سوریه گفت: عربستان خواستار مشارکت روسیه علیه دولت بشار اسد است و حتی مسکو را تهدید کرده اند درصورت عدم همکاری با بسیج کردن مردم "چچن" از برگزاری المپیک زمستانی در روسیه جلوگیری کنند.


صادق الحسینی افزود :امریکاییها به این نتیجه رسیده اند که از راه ترکیه به جایی نمی رسند و باید از راه اردن اقدام کنند و در حال فشار آوردن به اردن هستند که ازراه این کشور بتوانند شورشیان مسلح را تجهیز کنند .

این کارشناس منطقه  بااشاره به جنگ روانی اخیر غرب و آمریکا برای اقدام نظامی علیه سوریه گفت: اقدام به حمله نظامی به سوریه ریسک بالایی را می طلبد و در صورت این اقدام از سوی امریکا به طور حتم روسیه، ایران ،حزب الله لبنان و حتی عراق سکوت نخواهند کرد و نخواهند گذاشت بشار اسد سقوط کند چراکه  اهمیت حیاتی برای مقاومت دارد

وی تاکید کرد: سوریه برای روسیه اهمیت فوق العاده ای دارد  چراکه اگر دمشق سقوط کند دروازه مسکو از طرف ناتو و امریکاییها به خطر می افتد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در جمع بندی اظهارات خود بیان داشت :به نظر من این یک زورآزمایی برای گرفتن امتیاز از روسیه در ژنو ۲ است و چون امریکا و همپمانانش در عملیات میدانی شکست خورده اند تلاش می کنند شاید بتوانند در عرصه جنگ روانی و فشار اطلاعاتی و هرج و مرج سیاسی در سوریه،لبنان و مصر با ایجاد اضطراب شدید در معادلات جنگهای سازمان یافته جاسوسی از روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۴ در قضیه بشار اسد امتیاز بگیرند .

صادق الحسینی تصریح کرد :همه عواملی که مطرح شد جنگ روانی  و به منظور امتیازگیری از سوریه است  چون امریکا نمی تواند تعیین کننده نتیجه این جنگ باشد و روسیه و ایران عراق و حزب الله این اجازه را نمی دهند که دمشق سقوط کند .

صادق الحسینی در خصوص تاثیر سقوط مرسی بر جنگ سوریه ابراز داشت : حلقه های اخوان المسلمین از تونس لیبی گرفته تا سوریه و ترکیه حلقه اتصال اینها به مصر بود و سقوط مرسی نشان می دهد که دنیا فعلاً می خواهد  آتش جنگ در سوریه  درسوره خاموش شود

وی تاکید کرد: غرب وآمریکا ترجیح می دهد مسئله سوریه را از طریق ژنو2پیگیری کند تا اینکه بخواهد خود را در یک جنگ طاقت فرسای دیگر درگیر کند.

وی در پایان  اظهار داشت : بشار اسد تا انتخابات ۲۰۱۴ در قدرت می ماند و حتی درصورت کاندیدا شدن در انتخابات آینده از شانس بسیار بالایی برای انتخاب مجددبه عنوان ریاست جمهوری سوریه را دارد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها