کد خبر: ۱۶۰۲۳۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
مواضع اخیر هاشمي جفاي بزرگ به نظام و عامل تفرقه در جبهه مقاومت است/ پيگير عكس‌العمل وزارت خارجه به اين اظهارات هستيم
ما قطعا در آينده نزديك در مواضع رييس جمهور آمريكا، نخست وزير رژيم صهيونيستی، اتحاديه اروپا و حتي در مذاكرات آينده هسته‌اي قطعا خواهيم دید كه اين اظهارات آقاي هاشمي مورد بهره برداري آنها قرا مي گيرد و مواضع جمهوري اسلامي را مورد هجمه قرار مي‌دهند و امنيت نظام را به اين وسيله تهديد مي كنند.
به گزارش 598 : مواضع اخير آقاي هاشمي رفسنجاني درباره مسئله فلسطین، حزبالله لبنان و رژيم صهيونيستي كه اظهار نظر چندي پيش وي مبني بر سر جنگ نداشتن ايران با  اسرائیل را يادآور شده و حكايت از زنجيره‌اي بودن اين مواضع دارد، واكنش‌هايي را به همراه داشت.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فصلنامه مطالعات بینالمللی به تشريح رويكردي در سياست خارجي با عنوان «دیپلماسی اعتدال» مي‌پردازد كه در بخشي از آن از  مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين به عنوان ابزار جمهوري اسلامي ايران براي مزاحمت ديگران ياد مي‌كند و مي‌گويد:‌ " در مورد حزب الله که شیعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاریخ همیشه مظلوم بوده هم برای فلسطین و هم برای لبنان. اینها قابل دفاع بوده هست. به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است."

ريشه اين اظهارات سوء نيت به بحث مقاومت در تفكر اسلام ناب است

يك عضو كميسيون امنيت ملي مجلس اين مواضع هاشمي رفسنجاني را نه تنها عامل تفرقه در جريان مقاومت كه اظهاراتي عليه امنيت ملي كشور مي‌داند.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با رجانيوز ريشه اين موضع‌گيري هاشمي، انتخاب اين كلمات و به كاربردن اين واژه‌ها را از سر سوء نيت نسبت به بحث مقاومت در تفكر اسلام ناب برشمرده و گفت: در اين جملات و كلمات ما پي نمي‌بريم كه ايشان دغدغه نسبت به سرنوشت فلسطين، شيعيان و حزب الله لبنان دارند، كساني كه در مظلوميت كامل در جهان امروز در برابر هجمه‌هاي رژيم صهيونيستي و توطئه‌هاي استكبار جهاني و جريان تكفيري قرار دارند.

به گفته نماينده مردم مشهد آنچه كه دنيا شاهد است در مورد جريان مقاومت، قتل عام بي رحمانه شيعان درسراسر دنيا در افغانستان، پاكستان، عراق سوريه و در جاهاي مختلف كه به وقوع مي پيوندد.

وي با بيان اين مقدمه كه " شاهديم كه تمام قدرت مادي و پشتوانه سياسي مثل رژيم صهيونيستي، آمريكا و حاكمان كشورهاي مرتجع براي نابودي عنصر مقاومت در لبنان در جنگ 33 روزه به كار گرفته مي شود و تمام هزينه حمله به لبنان توسط كشورهاي مرتجع از جمله قطر و عربستان پرداخته مي‌شود و سلاح‌هاي هوشمند توسط آمريكا در اختيار رژيم صهيونسيتسي براي نابودي حزب الله  قرار داده مي‌شود و شاهديم كه در سوريه اين همه فجايع باز به دست جريان خبيث دشمنان اسلام به وجود آمده است و شاهديم كه در فلسطين اين همه فجايع رخ داده است و اين مظلوميت را دنيا احساس مي‌كند" به تحليل سخنان هاشمي پرداخت.

تغيير ماهيت آقاي هاشمي جاي تعجب است

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: جاي تعجب از هاشمي اينجاست كسي كه در قبل از انقلاب كتاب درحمايت  از فلسيطن مي‌نويسد، بارها و بارها در خطبه‌هايي كه در نماز جمعه داشتند از فلسطين دفاع مي‌كند چه شده است؟ چرا آقاي هاشمي اينقدر بايد تغيير ماهيت داده باشد كه بيايد اين جريان را اينگونه متهم كند كه به عنوان يك ابزار در دست جمهوري اسلامي است و جمهوري اسلامي وقتي مي‌خواهد براي ديگران مزاحمت ايجاد كند از جريان مقاومت فلسطين و لبنان ايجاد مي‌كند.

كريمي قدوسي در ادامه به بيان اهداف اتخاد اين مواضع پرداخت و گفت: يكي از اين اهداف ايجاد تفرقه در جريان مقاومت  است  و اينكه در جريان مقاومت اين مواضع مطرح شود و گفته شود كه ببنيد در جمهوري اسلامي كسي كه در اين جايگاه قرار دارد، ‌اعتراف مي‌كند كه ايران از فلسطين به عنوان ابزار استفاده مي‌كند، -كه البته اين هدف به وقوع نمي‌پيوندد.

آمريكا و رژيم صهيونيستي با اتكاء به اظهارات هاشمي به ايران هجمه خواهد كرد

وي اظهار داشت: در حالي كه اين تحول عظيم در عالم توسط حضرت  امام و انقلاب در موضوع فلسطين به وجود آمد، در حالي كه آرمان والاي جمهوري اسلامي آزادسازي قدس است، چگونه آقاي هاشمي نظام اسلامي را متهم به اين قضيه مي كند و اين اين ابزار و ملاكي بشود در دست رژيم صهيونيستي و آمريكا كه با اتكاي به صحبت آقاي هاشمي هجمه خود را به جمهوري اسلامي آغاز كنند.

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: آيا حمايت‌هاي بي دريغ نظام اسلامي از حقانيت جريان مقاومت كه نه شيعه مي شناسد و نه سني و فقط بر عنصر دفاع در برابر هجمه استكبار وحدت نظر به وجود آورده اين حمايت را آقاي هاشمي براي مزاحمت ايران براي ديگران تفسير مي‌كند؟! و اگر اين مزاحمت‌ها نباشد حزب الله لبنان را آمريكا و اتحاديه اروپا قبول مي‌كنند؟ اخيرا كه اتحاديه اروپا حزب الله را جزو گروه‌هاي حامي تروريست قرار دادند و عنصر شيعه را در سراسر دنيا به عنوان يك جريان خشن معرفي مي‌كنند.

اين مواضع جفاي بزرگ آقاي هاشمي در اين مقطع حساس است

وي با تاكيد بر اينكه اين جفاي بزرگ آقاي هاشمي در اين مقطع حساس است، افزود: شبيه اين سخنان را آقاي هاشمي در قبل از ثبت نام براي رياست جمهموري بيان كردند و آنجا هم اشاره كردند كه من دو راهكار براي حل مشكلات كشور دارم، راهكار اول او كه نفي ولايت فقيه بود، آنجا كه گفت حكومت فقط خداوند به 12 معصوم داده است و راهكار دومش اين بود كه ما با اسرائيل سر جنگ نداريم، عرب‌ها اگر خواستند بجنگند شايد ما كمك كنيم.

كريمي قدوسي ادامه داد: اين مواضع چند روز قبل ايشان در مواضع آن زمان بود كه در مجلس 150 امضا در نامه‌اي اعتراضي به آقاي هاشمي جمع شد مبني بر اينكه آقاي هاشمي از آرمان‌هاي امام و انقلاب اسلامي عبور كرده است.

دولت بداند كه اين مواضع انحراف از اصول انقلاب است از آقاي هاشمي مشورت نگيرند

نماينده مردم مشهد در ادامه با توصيه به دولت و رييس جمهور اظهار داشت: خوب است كه اقاي رييس جمهور دقت كنند، وزارت امور خارجه دقت كند، دولت ما دقت كنند، و هرگز نخواهند با مشورت اقاي هاشمي در اين امور در سياست خارجي تعيين تكليف كنند و بدانند اينها انحراف از اصول انقلاب است و قطعا با مواضع مردم، حزب الله، نخبگان، علما و نمايندگان مواجه خواهد شد.

كريمي قدوسي تاكيد كرد: ما سر اين آرمان‌هاي والاي اسلام كه آرمان‌هاي ملت ايران است، كوتاه نمي‌آييم و امروز عزت ملت ايران را در گرو حمايت از اين آرمان‌ها مي‌دانيم.

در مجلس پيگير عكس‌العمل وزارت خارجه به اين اظهارات هستيم

وي با بيان اينكه امروز در جلسه كميسيون امنيت ملي مجلس به عنوان يك مطلب مهم مواضع آقاي هاشمي را مطرح مي‌كنيم، اظهار داشت: دامنه اين بحث‌ها قطعا در كميسيون امنيت  گسترده مي‌شود و حتي در بعضي مواقع از بعضي كارشناسان من جمله از وزارت خارجه دعوت به عمل مي‌آيد كه پاسخگو باشند و عكس العمل خود را نشان دهند و كار اگر پيش برود در حد صدور بيانيه از سوي كميسيون امنيت يا مواضع ديگري در صحن مجلس ادامه پيدا مي كند و  اين جور مسائل قطعا با واكنش مجلس روبرو خواهد شد و پيگيري‌هاي لازم صورت مي‌گيرد.

مواضع آقاي هاشمي صد درصد عليه امنيت ملي است

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با تاكيد بر اينكه مواضع آقاي هاشمي صد در صد عليه امنيت ملي است، گفت: به اين معنا كه بهانه به استكبار مي‌دهد تا با اتكاء به اين مواضع جمهوري اسلامي را تهديد كنند.

وي اظهار داشت: ما قطعا در آينده نزديك در مواضع رييس جمهور آمريكا، نخست وزير رژيم صهيونيستي نخست وزير دولت خبيث انگليس، اتحاديه اروپا و حتي در مذاكرات آينده هسته‌اي قطعا خواهيد شنيد كه اين مواضع آقاي هاشمي مورد بهره برداري آنها قرا مي گيرد و مواضع جمهوري اسلامي را مورد هجمه قرار مي‌دهند و امنيت نظام را به اين وسيله تهديد مي كنند.

كريمي قدوسي با بيان اينكه بهتر است آقاي هاشمي بعد از اين وارد اين فضا نشوند، افزود: آقاي هاشمي بدانند بيش از آنچه كه مردم تاكنون نسبت به رفتار ايشان عكس‌العمل نشان دادند از اين به بعد قوي‌تر و با صلابت‌تر و مطمئن‌تر عكس‌العمل نشان خواهند داد.

تحليل آقاي هاشمي از انتخابات غلط است

وي اظهار داشت: اينگونه نيست كه آقاي هاشمي احساس كند دولت جديد فقط و فقط به خاطر ايشان راي آورده است، مردم به خاطر عبور از مشكلات معيشتي تشخيص دادند كه دولتي را به كار گيرند و راي بدهند و اين راي مردم سياسي نبود.

نماينده مردم مشهد با بيان اينكه تحليل آقاي هاشمي اين است كه چون من را رد صلاحيت كردند، مردم كار را تمام كردند، گفت: اين تحليل غلطي است و ايشان نبايد  احساس كنند كه دولت و قدرت اجرايي در اختيار آنهاست و فضا براي زير سوال بردن مباني نظام اسلامي براي آنها فراهم شده است، مطمئن باشند كه اين اتفاق نخواهد افتاد و بيش از هر زمان براي خودشان زحمت ايجاد مي‌كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
دادا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
۲
۰
پدر جان عشق به قدرت و ثروت همه چیز را تغییر می دهد مگر همین آقا نبوده که دو دوره قبل در انتخابات ریاست جمهوری همه چیز را زیر پا گذاشت و آرا اکثریت مردم را و در این 8سال ثابت کرد که بقول بعضی ها دموکراسی را به شرط چاقو قبول دارد ولاغیر ولی در این دوره مردم دیدند آنچه را که دیدند از موضع گیریهای ایشان این موضع گیریها تازه اول راهه ایشان برنامه ها درسر دارند که خدا بخیر کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها