کد خبر: ۱۶۰۲۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
می‌خواهند هر طور شده ماجرای فتنه ۸۸ را از اذهان پاک کنند. حتی اگر بتوانند از تاریخ هم می‌خواهند پاک کنند این فتنه را...

می‌خواهند هر طور شده ماجرای فتنه ۸۸ را از اذهان پاک کنند. حتی اگر بتوانند از تاریخ هم می‌خواهند پاک کنند این فتنه را.شاید احساس می‌کنند این اثر که ۴ سال است بر پیشانی آنها باقی مانده لکه ننگ است.اما لکه ننگ را که اینگونه پاک نمی‌کنند! انتظار دارند همه چیز به فراموشی سپرده شود و آنهایی هم که مرتکب جرم و خلافی شده‌اند در این ماجرا بخشوده شوند بدون این که توبه کنند یا ابراز ندامت! و بازگردند به عرصه سیاسی و اجتماعی کشور.

حتی این زحمت را نمی‌خواهند به خود بدهند،زمانی که رای مردم را نپذیرفتند و آن غائله و بلوا را به پا کردند اکنون جسارت داشته باشند و بیایند بگویند که کارمان اشتباه بود.پوزش می‌خواهیم از مردم.

آنهایی هم که در فضای افراط گرایانه برخی اصلاح طلبان به خود جسارت می‌دهند و پس از گذشت ۴ سال از آن اتفاقات ناگوار می‌گویند تقلبی در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ نشده است مورد خطاب و عتاب قرار می‌گیرند. حتی نمی‌توانند اینگونه اظهار نظرات را از هم طیفی‌های اصلاح طلب خود بشنوند.چون نمی‌خواهند به اشتباه خود اعتراف کنند. در حالی که هم طیفی‌های آنها تنها گفته‌اند تقلبی در انتخابات ریاست جمهوری نشده است و حتی عذرخواهی هم نکرده‌اند اما همین را هم بر نمی‌تابند.

احساس می‌کنند فضایی درست شده است تا دوباره بتوانند به عرصه بازگردند و به تندروی‌های خود ادامه دهند. اما آیا بدون این که عذرخواهی کنند و طلب بخشش این اتفاق می‌تواند بیفتد؟

آیا می‌توان به همین سادگی از کنار آن همه اغتشاش و آشوب و بلوا گذشت؟ چند ماه کشور درگیر خواسته‌های ناحق و غیر قانونی اصلاح طلبانی بود که تمکین نمی‌کردند به قانون و اصرار داشتند که در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده است و خواهان پس گرفتن رای خود بودند.

از پس این اقدامات چه صدماتی را کشور و مردم تحمل کردند؟ مهمترین صدماتی که مردم و کشور دچار آن شدند همین بس که باعث شد تا کشورهای غربی و آمریکا فشارهای خود را بر ایران اسلامی افزایش و تحریم‌ها را گسترش دهند و همه این مشکلات موجود را به گردن دولت وقت بیندازند. هر چند بی انصافی است اگر مدیریت اقتصادی دولت دهم را نقد نکنیم که بارها این کار را کرده‌ایم و گفته‌ایم که دولت وقت می‌توانست بهتر از این عمل کند تا شرایط تحریم‌های غرب علیه ایران کمتر بر مردم فشار وارد کند. البته در کنار آن باید گفت که دولت هم در حد توان خود اقداماتی را انجام داد وگر نه شرایط اقتصادی وخیم تر از اکنون می‌بود.

اصلاً اصلاح طلبان خود را جای نظام و دولت وقت و مردم بگذارند.آیا اگر این رفتار از سوی اصولگرایان اتفاق می‌افتاد و آنها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری اعتراض می‌کردند،اصلاح طلبان با اصولگرایان چه رفتاری داشتند؟ اگر کمی انصاف داشته باشند همین رفتاری که نظام و حاکمیت در ۴ سال گذشته با آنها داشته است رفتاری عادلانه،منصفانه و از روی اغماض هم بوده است.باید توجه داشته باشیم که اقدام اصلاح طلبان افراطی، اقدامی علیه امنیت ملی و حاکمیت بود.حتی کشورهای مدعی آزادی و دموکراسی هم زمانی که مخالفانش از حد و اندازه خود خارج شوند رفتاری تند و کوبنده با آنها خواهد داشت و سرکوب خواهد کرد حال آن که در میان افراطیون اصلاح طلب می‌خواستند رای مردم را پایمال کنند و پا را فراتر نهاده به براندازی هم فکر می‌کردند.

به این نکته باید همواره توجه داشت که در این چند سال گذشته هر اتفاق و فتنه‌ای در کشور به وجود آمده پای اصلاح طلبان افراطی هم در میان بوده است.چه آن زمان که دولت در دستشان بود و چه زمانی که دولت را در سال ۸۴ از دست دادند.

نجابت کدام طیف سیاسی در کشور در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بود؟ اصولگرایان یا اصلاح طلبان؟ مقایسه کنید زمانی که انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ برگزار شد و اصلاح طلبان تندرو چه ها که نکردند و انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ که البته به گمان اصلاح طلبان پیروز این انتخابات بودند،اصولگرایان چگونه رفتار کردند؟ اینها را بارها و بارها باید نوشت و گفت تا حداقل اصلاح طلبان از یادشان نرود.

اصلاح طلبان چه افراطی، چه میانه رو و چه معتدل اکنون خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری ندانند که اگر چنین تصور و خیالی را در سر می‌پرورانند خیالی خام است. چسباندن خودشان به دولت آقای روحانی آنها را تطهیر نمی‌کند و از اتهامات وارد شده هم مبرا نخواهد ساخت. و البته این غش کردن به سوی دولت اعتدال برای آن دولت هم مناسب نخواهد بود. احساس قرابت اصلاح طلبان به ویژه طیف افراطی آن با دولت تدبیر و امید باعث بدبین شدن مردم هم خواهد شد و البته آقای روحانی از سیاست و کیاست، هوشیاری و درایت لازم هم برخوردار است که از رفتارهای به ظاهر حمایت آمیز آنها به وجد نیاید. رئیس جمهور هم همچون دیگران از یاد نخواهد برد آن رفتاری که اصلاح طلبان با آقای هاشمی رفسنجانی کردند.

محمد صفری/ سردبیر سیاست روز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها