کد خبر: ۱۶۰۱۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
پرونده غيرقانوني‌ترين انتقال ليگ در تاريكي محض به سر می برد.

598؛ قانون را بگذاريد كنار. اين قانون خيلي وقت است زير پاي زياده‌خواهي‌هاي پرسپوليس له شده و بود و نبودش اصلا اهميتي براي‌شان ندارد. با همكاري ناعادلانه و سوال‌برانگيز سازمان ليگ، روزهاي بسياري است كه «قانون» از پرونده پس گرفتن محمدرضا خلعتبري از اماراتي‌ها و بازگرداندنش به فوتبال ايران حذف شده و عجيب اينكه پرسپوليسي‌ها حتي بدون آن هم نتوانسته‌اند اين بازيكن را مال خود كنند.

 

عجيب‌تر اما سكوت امروز آنهاست كه بوي پيشماني مي‌دهد و باشگاه پرسپوليس را به عقب‌نشيني واداشته. اين رفتار دوگانه پرسپوليسي‌ها اما چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد؟ پاسخ روشن است. فرد خيّري كه مي‌گفتند يك ميليون دلار رضايتنامه را در جيبش گذاشته و براي راضي كردن مديران عجمان به امارات رفته، چند روزي هست كه خودش را از دسترس پرسپوليسي‌ها پنهان كرده و هيچ پاسخي به تماس‌هاي مديرعامل نمي‌دهد كه دليلش را حتما خود پرسپوليسي‌ها خوب مي‌دانند.

 

با اين همه، نااميد هم نيستند و از زبان محمد رويانيان شنيديم كه مي‌گفت حتي اگر در روزهاي آينده از رفيق خير باشگاه خبري نشود، او پول درخواستي عجمان را با كمك ايرانيان مقيم تامين مي‌كند و با تخفيف خوبي كه از عجمان و خلعتبري گرفته، پرونده اين انتقال را مي‌بندد.

 

بعد از آن اما حرف ديگري از مديران و باشگاه‌نشين‌هاي پرسپوليس نشنيديم. در عوض، اين خلعتبري و مديربرنامه‌هايش بودند كه به حرف آمدند و پرسپوليسي شدن اين بازيكن را تاييد كردند. روز چهارشنبه بود كه محمدرضا خلعتبري مي‌گفت فقط يك درصد ديگر با پرسپوليس فاصله دارد. مديربرنامه‌هايش اما خبر آخر درباره او را گذاشته براي يكي از روزهاي همين هفته.

 

او با اشاره به ماجراي انتقال اين بازيكن به پرسپوليس، همه مبلغ‌هاي نسبت داده شده به قرارداد خلعتبري با پرسپوليس را هم رد كرده و مي‌گويد:‌ «من رقم‌هايي را در رسانه‌هاي ايران ديده‌ام كه به هيچ عنوان صحت ندارد. پولي كه خلعتبري را به پرسپوليس مي‌رساند خيلي كمتر از 3 و نيم ميلياردي است كه بعضي‌ها مطرح كرده‌اند. ضمن اينكه مسوولان باشگاه عجمان حاضر شده‌اند تخفيف قابل توجهي به پرسپوليس بدهند.»

 

منظور، همان تخفيف 250 هزار دلاري است كه قيمت رضايتنامه خلعتبري را مي‌شكند وگرنه كه اگر حتي بخواهيم آن يك ميليون دلار را با دلار 3 هزار توماني خودمان چرتكه بيندازيم، باز مي‌رسيم به همان سه ميليارد تومان قبلي.

 

جالب اينكه آقاي مديربرنامه ادعاهاي قبلي رويانيان - كه گفته بود عجماني‌ها سفت و سخت پاي حرف‌شان ايستاده‌اند و چون حاضر به همكاري با پرسپوليس نيستند، مذاكره‌ها به بن‌بست رسيده - را هم تكذيب كرده و مدعي شده كه اصلا اختلافي در ميان نبوده: «مشكلي در ميان نبود. آن خبري كه منتشر كرده و گفته بودند دو باشگاه سر مبلغ به توافق نرسيده‌اند، اصلا صحت نداشت. اتفاقا همه چيز خيلي دوستانه بين مسوولان دو باشگاه مطرح و حل شد و عجماني‌ها اصلا ما را اذيت نكردند. به هر حال باشگاه عجمان بايد همين پول را براي جذب بازيكن ديگري هزينه كند و يك‌جورهايي حق دارد. مشكل آنها اين است كه خلعتبري سهميه بازيكن آسيايي‌شان محسوب مي‌شود و با از دست دادن او خيلي سخت مي‌توانند بازيكن آسيايي ديگري بگيرند. ضمن اينكه آنها اول به هيچ عنوان حاضر به از دست دادن خلعتبري نبودند اما با اصرارهاي پرسپوليس بالاخره موافقت كردند كه اين بازيكن به ايران برگردد.»

 

هنوز البته اختلاف‌هايي هست و باشگاه پرسپوليس در جست‌وجوي راهي كه هزينه‌هايش براي اين انتقال را به حداقل برساند؛ و چه راهي بهتر از پرداخت قسطي پول رضايتنامه؟ اين يكي را البته اماراتي‌ها هنوز نپذيرفته‌اند و قرار است دو طرف اين چند روز پيش رو را هم به مذاكره بگذرانند و تكليف را روشن كنند. عجمان به پرسپوليس تخفيف داده و خلعتبري به پرسپوليس.

 

آن‌هم يك تخفيف ويژه كه زماني مديربرنامه اين بازيكن درباره‌اش توضيح مي‌دهد: «قرارداد خلعتبري با پرسپوليس دو ساله خواهد بود كه براي سال اول او تخفيف خيلي ويژه‌اي به پرسپوليس داده. شك نكنيد يكي از دلايل پرسپوليسي شدن خلعتبري اين است كه او راضي شده در سال اول حضورش در پرسپوليس مبلغ كمي بگيرد. در اين قرارداد باشگاه پرسپوليس هيچ جوره ضرر نمي‌كند چون خلعتبري دارد از قرارداد دو ساله‌ و 7 و نيم ميليارد توماني‌اش مي‌گذرد.» اما كاش آقاي مديربرنامه به اين پرسش‌مان هم پاسخ مي‌داد كه او به چه قيمتي از اين قرارداد 7 و نيم ميلياردي گذشته كه ضرر نكند؟

 

چون با يك حساب سرانگشتي و شمردن دلارها و ريال‌هايي كه قرار است براي رضايتنامه و قرارداد خلعتبري هزينه شود، به اين نتيجه مي‌رسيم كه پرسپوليس هم براي به دست آوردن خلعتبري خيلي كمتر از اين 7 و نيم ميليارد هزينه نخواهد كرد. چه در عجمان و چه در پرسپوليس، خلعتبري امسال بازي مي‌كند تا جام‌ جهاني از دستش نرود.

 

البته كه بازي كردن در جام جهاني ارزش بالاتر از اينها را هم دارد اما آيا كروش هم حاضر بود به خاطر بازي در عجمان، تيم‌ملي را از داشتن چنين ستاره‌اي محروم كند؟ البته كه نه. همانطور كه نمي‌شود باور كرد كه خلعتبري حاضر باشد با پولي كمتر از آنچه ديگر ستاره‌هاي پرسپوليس گرفته‌اند و مي‌گيرند، براي اين تيم بازي كند. پس تخفيفي كه به پرسپوليس داده هم نمي‌تواند آنقدر كه مي‌گويند، چشمگير باشد.

 

خلعتبري پرسپوليسي مي‌شود اما با گذر از قانون و نه به آن ارزاني كه مديربرنامه‌هايش و مديرعامل پرسپوليس ادعا كرده‌اند. اين بازيكن حالا به گفته خودش الان در يكقدمي پرسپوليس ايستاده و البته معلوم نيست براي اين قدم آخر تا كي بايد دنبال پرسپوليس و پرسپوليسي‌ها بدود. شايد تا 9 هفته ديگر كه نيم‌فصل هم از راه برسد و هيچ تيمي نتواند بابت بازي كردن خلعتبري امتيازهاي پرسپوليس را بسوزاند. خلعتبري پرسپوليسي مي‌شود اما نه به اين سادگي و نه امروز. قرار است حالا حالاها به اين داستان سرگرم باشيم.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها