کد خبر: ۱۶۰۱۱
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۲۷ تير ۱۳۹۰
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، "صالح السعیدی" تحلیلگر سیاسی کویتی مدعی شد که ایران سعی می کند تا به هر نحو ممکن، نظام سوریه را از سقوط نجات دهد و اگر بتواند به این هدف مهم دست یابد به معنای آن است که از لحاظ استراتژیکی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را شکست داده است.

این تحلیلگر سیاسی کویتی در ادامه گفتگویش با العربیه بیان کرد: تنها راه جلوگیری از این شکست استراتژیک، متحد شدن مقابل ایران و یاری کردن معترضان سوری می باشد زیرا که الآن زمان سکوت نیست و میدان نبرد با نفوذ ایران کشور سوریه می باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: روزنامه فرانسوی لزکو مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران مبلغ 5.8 میلیارد دلار کمک نقدی به نظام سوریه خواهد کرد تا این نظام بتواند معترضان را سرکوب کند!

السعیدی در پایان گفتگویش گفت: شورای همکاری خلیج فارس باید موضع قطعی و واقعی خود را به صورت علنی درباره حوادث سوریه اعلام کند تا بتوان در این مورد کاری کرد زیرا که معترضان سوری به پشتیبانی کشورهای خلیجی نیاز دارند.

گفتنی است، بعد از گسترده شدن موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی و حمایت دولت ها و ملت های آزاده و ضداستکباری از این انقلابها خشم دولتهای حامی صهیونیست و آمریکا را به دنبال داشته است.

و حمایت سوریه از حزب الله لبنان و مقاومت باعث خشم بسیاری از دشمنانی شده است که نمی خواهند هیچ گونه مقاومتی در جهان عرب باقی بماند و خواستار تسلیم همگان در برابر تصمیمات آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. از همین رو فتنه ای شبیه به فتنه 88 ایران در سوریه توسط ایادی استکبار کلیک خورد و شانتاژ رسانه ای گسترده ای در این زمینه براه انداخته شد که وجه ثابت همه آنها حمله علیه ایران و دولت سوریه و مقاومت لبنان بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها