کد خبر: ۱۵۹۹۲۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
اقدامات فوري در زمينه اقتصاد طي كمتر از ۱۰۰ روز /
دكتر حسن روحاني رييس جمهوري مي گويد كه به مردم وعده مي دهيم كه حتما در ۱۰۰ روز نخست و حتي كوتاهتر از اين زمان، اقدامات ضروري و فوري در زمينه اقتصاد انجام دهيم و نتيجه كار را به اطلاع مردم برسانيم.
به گزارش ايرنا، دكتر « روحاني» روز شنبه در حرم مطهر امام خميني (ره) و پس از تجديد ميثاق با آرمان هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي افزود: در هفته گذشته دولت در دو جلسه، همه اقدامات لازم براي تامين كالاهاي اساسي تا پايان سال را براي كشور انجام داد و مردم مي توانند كاملا در اين زمينه آسوده خاطر باشند. 
 
وي با بيان اين كه شرايط كشور از لحاظ اقتصادي در ركود و تورم است، اظهارداشت: در اصطلاح مي توان گفت كه كشور دچار يك ركود تورمي است و بنابراين براي حل معضلات اقتصادي پيچيدگي هايي پيش روي دولت است. 
 
دكتر روحاني تاكيد كرد: در عين حال دولت مصمم است در اولين جلسه اين هفته (فردا) در هيات وزيران كارگروهي مشخص كند كه در مدت ۱۵ روز تمام موانع و راهكارهايي كه امروز براي رونق اقتصادي، اشتغال، راه اندازي بنگاه هاي كوچك و بزرگ، تحرك اقتصادي در بخش صنعت، كشاورزي و خدمات و توجه به حضور و فعال شدن بخش خصوصي وجود دارد را ليست كند تا در جلسه بعدي هيات دولت آن را بررسي كنيم. 
 
 
**مشكلات را حل خواهيم كرد 
رييس جمهوري به مردم اطمينان داد كه دولت او با وجود چالش ها و مشكلات، با اتكا به خداوند، حمايت قاطع مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامي، مشكلات را حل خواهد كرد. 
 
روحاني گفت: دولت در هفته اول كاري خود، چند اقدام مهم را انجام داده است، نخستين اقدام اين بود كه در سطح وزيران افراد شايسته، دورانديش و صاحب تجربه در اين شرايط حساس مسووليت را برعهده بگيرد. 
وي تصريح كرد: حضور وزيران قدرتمند و مسوولان توانمند براي مردم آرامش بخش خواهد بود. در رده هاي بعد هم وزرا و مسوولان افراد شايسته اي را براي خدمت دعوت خواهند كرد كه آن نيز براي مردم باعث ثبات و آرامش خواهد بود. 
رييس جمهوري در ادامه گفت كه امام بزرگوار براي ما عزت، سربلندي، استقلال و ازادي را به ارمغان آورد و اين زيارت و تجديد پيمان با آرمانهاي امام ، يك عمل تشريفاتي نيست. دولت در آغاز كارش مي خواهد در برابر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با همه آرمان هاي امام راحل كه در واقع آرمان هاي اصيل ملت ايران است بار ديگر تجديد ميثاق كند. 
 
روحاني اظهارداشت: اعتلاي كشور، توسعه همه جانبه، مردم سالاري، تحقق ارزش هاي متعالي اسلامي و انساني و ترويج فضايل اخلاقي در اين سرزمين، آرمان امام (ره) بوده است. 
وي اضافه كرد: امام سايه شوم تحقيرهاي داخلي و خارجي را كه از استبداد و استعمار ناشي مي شد براي هميشه از سر مردم برداشت. 
 
رييس جمهوري با بيان اين كه ما اعتدال را از امام آموخته ايم ، گفت: امام بزرگوار حتي در برابر حركت هاي تندروانه برخي از جريان ها و اشخاص همواره رفتاري سازنده داشت و ما تدبير و اميد را نيز از ايشان آموخته ايم چرا كه امام در دوران نهضت، استقرار نظام اسلامي و همچنين در روند اداره حكومت، دورنگري، آينده نگري و تدبير را مدنظر داشت و همواره سراسر رفتار، كلام و منش ايشان، اميد بود. 
 
دكتر روحاني با اشاره به اين كه امام به حقوق مردم و صيانت از آن توجه ويژه داشت، تاكيد كرد كه اين دولت به همه آن آرمان ها وفادار خواهد ماند و امروز در محضر روح بلند بنيانگذار كبير انقلاب، دولت بار ديگر بر عهدي كه با مردم بسته است تاكيد مي كند. 
 
وي گفت: لازم مي دانم از خاندان بزرگ امام راحل و از شخص حضرت حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني فرزند يادگار امام (ره) به خاطر حمايت هايشان از اين دولت قدرداني كنم. 
 
**كاربرد سلاح شيميايي قويا محكوم است/از اوضاع منطقه به شدت متاسفيم 
 
دكتر روحاني در ادامه سخنان خود در حرم مطهر امام راحل؛ گفت: كاربرد سلاح شيميايي كاملا و قويا محكوم است و دولت ايران كه خود قرباني سلاح هاي شيميايي است به جامعه جهاني توصيه مي كند كه توان خود را براي جلوگيري از كاربرد اين گونه سلاح ها در هر كجا به ويژه سوريه بكار گيرد. 
 
وي اظهار داشت: لازم مي دانم از اوضاع منطقه به شدت اظهارنگراني و تاسف كنم، شرايطي كه امروز در سوريه حاكم شده است و بسياري از مردم بيگناه، آن هم توسط سلاح هاي شيميايي مصدوم يا شهيد شده اند. 
رييس جمهوري با اشاره به ناامني ها و اقدامات تروريستي در لبنان تصريح كرد: حمله هوايي رژيم صهيونيستي در اين شرايط به لبنان نيز محكوم است و اين امر نشان دهنده آن است كه دشمنان توطئه بزرگي را براي ما و خاورميانه طراحي كرده كه در سوريه، لبنان و مصر بيش از همه جا مشهود است. 
 
دكتر روحاني افزود: بي ثباتي منطقه به ضرر منطقه و مسلمانان و تنها به سود رژيم صهيونيستي خواهد بود كه اميدواريم با هوشياري مردم منطقه و تلاش كشورهايي كه دلشان براي ثبات اين منطقه مي تپد در آينده اي نزديك شاهد آرامش و ثبات در اين منطقه باشيم. 
 
**هفته دولت نبايد جشنواره تبليغاتي تلقي شود 
 
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه هفته دولت هيچگاه نبايد به عنوان جشنواره تبليغاتي تلقي شود، گفت: دولت با اينكه بايد خدماتش را براي مردم تبيين كند، در عين حال فعاليت هاي يكساله خود را در معرض نقد و ارزيابي مردم و فرهيختگان قرار دهد. 
 
به گزارش ايرنا، دكتر « روحاني» همچنين امروز شنبه در حرم مطهر امام راحل و پس از حضور بر مزار شهيدان بزرگوار باهنر، رجايي و بهشتي و شهداي دولت در جمع خبرنگاران افزود: در هفته دولت امسال تنها يك هفته از عمر دولت مي گذرد و اميدواريم سال آينده دولت بتواند دستاوردهاي يكساله خود را به مردم عرضه كند. 
رييس‌ دولت يازدهم با بيان اينكه ما به تلاش همه دولت‌هاي پس از انقلاب ارج مي‌نهيم، اظهار داشت: به خوبي مي‌دانيم كه همه دولت‌ها در حد توان خود تلاش كردند تا آرمان‌هاي انقلاب، نظام و خواست ملت را محقق كنند. 
 
**تفكر را نمي توان ترور كرد 
 
روحاني با اشاره به اينكه هفته دولت همواره با ارج نهادن و احترام به روح بزرگوار شهيدان رجايي و باهنر توام است، يادآور شد: در سال ۱۳۶۰ از هفتم تير تا هشتم شهريور، جنايتكاران تروريست تصور كردند كه با شهادت مسوولان و بزرگان نظام مي‌توانند كشور ما را به استبداد و استعمار گذشته بازگردانند. 
 
رييس جمهوري اضافه كرد: اشتباه جنايتكاران تروريست اين بود كه تصور مي‌كردند اين نظام به افراد، اشخاص و ساختار وابسته است در حالي كه مبناي نظام جمهوري اسلامي ايران، تحول فكري كل جامعه و مردم است و هيچگاه نمي‌توان تفكر را ترور كرد. 
روحاني تاكيد كرد: مردم همچنان پاي تفكري كه بر مبناي آزادي و اسلام انتخاب كرده‌اند، استوار ايستاده‌اند. 
رييس جمهوري در ادامه گفت: ما به روح بلند شهيد رجايي كه اسوه ايستادگي، مقاومت، صبر، تحمل، ساده‌زيستي، فداكاري و قانونمداري بود و به روح بلند شهيد دانشمندمان دكتر باهنر، نخست‌وزير فهيم كه سراسر زندگي او اخلاق و تواضع بود، درود مي‌فرستيم. 
 
وي با تصريح بر اينكه دولت تدبير و اميد راه شهيدان رجايي و باهنر را ادامه خواهد داد، اظهار داشت: راه آنان راه ايستادگي، قانونمداري، تلاش، فداكاري و خدمت صادقانه بي‌منت به مردم بود. 
 
روحاني، اعتدال را به عنوان خط فكري و سياسي اين دولت مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: اين دولت، شهيد بهشتي را به عنوان اسوه و نمونه اعتدال مي‌شناسد. 
 
وي در مورد شخصيت شهيد بهشتي توضيح داد: وي پيش از انقلاب به عنوان شاگرد امام راحل ضمن اينكه در مسير تحرك انقلاب گام برمي‌داشت، تدبيرگر و مدبري بود كه به فكر ساختار آينده، مسوولان و كارگزاران آينده بود به همين دليل، مدارسي كه در قم چه در حوزه علميه و چه در بخش دبيرستان توسط شهيد بهشتي تأسيس شد در اين مسير قرار داشت. 
 
دكتر روحاني با يادآوري اين نكته كه شهيد بهشتي همواره در برابر ناملايمات و اتهامات صبورانه برخورد مي‌كرد،اظهارداشت: او شخصيتي به معناي واقعي فراجناحي بود و اينگونه نيز عمل مي كرد، گرچه موسس يك حزب بود اما در درون آن حزب هم دو تفكر كه در نهايت به اصولگرايي و اصلاح طلبي منتهي شد، فراجناحي رفتار مي كرد و راه را براي حضور منتقدان هموار مي‌ساخت. 
 
رييس‌جمهوري در پايان تصريح كرد كه دولت تدبير و اميد، به فراجناحي بودن و اعتدال كه از شهيد بهشتي آموخته، پايبند خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها