کد خبر: ۱۵۹۸۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
نماينده تايلند در ليگ قهرمانان آسيا با لوگوي شرکتي که سازنده مشروبات الکلي است در تهران مقابل استقلال بازي کرد.

تيم بوريرام چهارشنبه شب در مسابقه دور رفت مرحله يک چهارم پاياني ليگ قهرمانان آسيا در حالي در برابر استقلال ايران به ميدان رفت که لوگوي يک شرکت سازنده مشروبات الکلي به عنوان MAIN SPONSOR(حامي اصلي)روي پيراهن اين تيم نقش بسته بود.

 



 

هوشنگ نصيرزاده،کارشناس حقوقي فوتبال درباره اين مساله به اوج عنوان کرد: فدراسيون جهاني فوتبال،هرگونه تبليغ دخانيات و مشروبات الکلي را به دليل زيانهايي که براي سلامتي انسان دارد ممنوع کرده است.اين مساله حتي تا جايي پيش رفت که يوفا در جام ملت هاي اروپا در سال 2012،استفاده،فروش و تبليغ دخانيات در ورزشگاههاي محل برگزاري يورو در آن سال را ممنوع اعلام کرد.

وي افزود:اين موضوع بايد از طريق بين الملل فدراسيون فوتبال پيگيري شود که آيا بازي هايي که در زير مجموعه کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار مي شود هم ذيل همين قانون است يا نه اما سواي موارد حقوقي و قانوني فکر مي کنم بحث تبليغات با توجه به مقوله ميزباني و ارزش ها و ضد ارزش هايي که در کشور ميزبان وجود دارد،مي تواند مورد نظر جدي برگزار کنندگان مسابقات قرار بگيرد.اين مساله با توجه به اينکه بازي استقلال مقابل بوريرام در مقياس وسيع رسانه اي انعکاس داشته است اهميت بيشتري پيدا مي کند.

از سوي ديگر،محمد رضا کسرايي،مدير روابط بين الملل سازمان ليگ که به عنوان هماهنگ کننده در بازي رفت دو تيم استقلال و بوريرام فعاليت کرده است در اين باره به اوج گفت:کميته مسابقات ليگ قهرمانان آسيا از دو ماه قبل از شروع اين بازيها لباس تيم هاي شرکت کننده را دريافت مي کند.بر اساس قوانين موجود هر تيمي فقط و تنها فقط يک بار مي تواند اسپانسرهاي روي پيراهنش را تغيير بدهد.

وي افزود:در گذشته اين سابقه وجود داشته است که تبليغات دور زمين بر اساس شئونات و ارزش هاي ميزبان تغيير کرده اند اما در بحث پيراهن کنفدراسيون فوتبال آسيا تصميم گير نهايي است.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها