کد خبر: ۱۵۹۷۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
آقای برقعی درباره این ماجرا گفته است: «نکته عجيبی است که بر اساس توانايی انتخاب شوم، اما يک هفته مانده به مسابقات، بر اساس مسائل سياسی حذف شوم... چنين اتفاقی بی سابقه است و برای اولين بار رخ می‌دهد.»

به گزارش 598 به نقل از سرویس ورزشی جام، "عادل برقعی" داور ايرانی مسابقات تنيس، در حالی که رسماً برای قضاوت به آخرين گرنداسلم سال موسوم به يو.اس.اوپن دعوت شده بود، به خاطر تحريم‌ها امکان قضاوت در اين رويداد معتبر را پيدا نکرد.


رادیوفردا (radiofarda) در این باره گزارش داد: «بنا بر قوانين ايالات متحده در خصوص تحريم‌ها عليه ايران، اتحاديه تنيس اين کشور مجاز به استفاده از خدمات افراد مقيم ايران نيست. سخنگوی وزارت خزانه‌داری امريکا به نيويورک تايمز (NewyorkTimes) گفته است که مشکل پيش آمده برای اين داور، با صدور نوع خاصی از رواديد حل می‌شود. اين رواديد به افرادی با استعداد خاص، مانند ورزشکاران يا هنرمندان، إعطا می‌شود.»

 

این منبع ادامه داد: «ايران در رشته تنيس موقعيت مطلوبی ندارد، اما موقعيت داوران ايرانی کاملاً متفاوت است. "علی نيلی" نشان طلای داوری تنيس در جهان را دارد و "علی کاتبی" نيز نشان نقره. کاتبی در رقابت‌های قبل از آغاز فصل پارسال به ميزبانی ابوظبی، سرداور مسابقه راجر فدرر و رافائل نادال بود.

عادل برقعی هم دارنده نشان نقره داوری است. هفت دوره در ويمبلدون قضاوت کرده و سه دوره در تنيس آزاد استراليا؛ بازی‌های پارالمپيک، فينال بازی‌های آسيايی و فيوچرز کره جنوبی از رقابت‌های متعددی هستند که در کارنامه داوری برقعی ثبت شده؛ آخرين رويداد مهمی که او در آن حضور يافته، راجرز کاپ امسال کانادا بود که با قهرمانی نادال به پايان رسيد.»



آقای برقعی درباره این ماجرا به صدای امریکا (VOA) گفته است: «نکته عجيبی است که بر اساس توانايی انتخاب شوم، اما يک هفته مانده به مسابقات، بر اساس مسائل سياسی حذف شوم. گرچه از مدتی قبل، حضور داوران ايرانی در مسابقات مهم به خاطر مسائل سياسی کمرنگ شده بود، اما چنين اتفاقی بی سابقه است و برای اولين بار رخ می‌دهد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حیدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
مرگبرامریکا ایران وایرانی همیشه قهرمان بوده واست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها