598، تیم بوریرام چهارشنبه شب در مسابقه دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا در حالی در برابر استقلال ایران به میدان رفت که لوگوی یک شرکت سازنده مشروبات الکلی به عنوان MAIN SPONSOR(حامی اصلی روی پیراهن)روی پیراهن این تیم نقش بسته بود.
هوشنگ نصیرزاده،کارشناس حقوقی فوتبال درباره این مساله به اوج عنوان کرد:فدراسیون جهانی فوتبال،هرگونه تبلیغ دخانیات و مشروبات الکلی را به دلیل زیانهایی که برای سلامتی انسان دارد ممنوع کرده است.این مساله حتی تا جایی پیش رفت که یوفا در جام ملت های اروپا در سال 2012،استفاده،فروش و تبلیغ دخانیات در ورزشگاههای محل برگزاری یورو در آن سال را ممنوع اعلام کرد.
وی افزود:این موضوع باید از طریق بین الملل فدراسیون فوتبال پیگیری شود که آیا بازی هایی که در زیر مجموعه کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود هم ذیل همین قانون است یا نه اما سوای موارد حقوقی و قانونی فکر می کنم بحث تبلیغات با توجه به مقوله میزبانی و ارزش ها و ضد ارزش هایی که در کشور میزبان وجود دارد،می تواند مورد نظر جدی برگزار کنندگان مسابقات قرار بگیرد.این مساله با توجه به اینکه بازی استقلال مقابل بوریرام در مقیاس وسیع رسانه ای انعکاس داشته است اهمیت بیشتری پیدا می کند.
از سوی دیگر،محمد رضا کسرایی،مدیر روابط بین الملل سازمان لیگ که به عنوان
هماهنگ کننده در بازی رفت دو تیم استقلال و بوریرام فعالیت کرده است در
این باره به اوج گفت:کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از دو ماه قبل از
شروع این بازیها لباس تیم های شرکت کننده را دریافت می کند.بر اساس قوانین
موجود هر تیمی فقط و تنها فقط یک بار می تواند اسپانسرهای روی پیراهنش را
تغییر بدهد.
وی افزود:در گذشته این سابقه وجود داشته است که تبلیغات دور زمین بر اساس شئونات و ارزش های میزبان تغییر کرده اند اما در بحث پیراهن کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گیر نهایی است.
اوج