کد خبر: ۱۵۹۶۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
نماینده ورزقان با اشاره به پایان فعالیت دولت دهم و آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی گفت: متاسفانه دراین جابه جایی دولت کارها در مناطق زلزله زده رها شده و هنوز مسئولین جدید اقداماتی را در این مناطق انجام ندادند.
نماینده ورزقان با بیان اینکه مناطق زلزله زده این شهرستان از عدم بازسازی و کمبود اعتبارات جهت به سرانجام رسیدن پروژه ها رنج می برند خواستار اختصاص اعتباراتی ویژه از جمله وام 35 میلیونی به مردم شد.



 الله ورد دهقانی نماینده ورزقان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به اولین سالگرد زلزلزه ورزقان و روستاهای اطراف گفت: هنوز بیست درصد مناطق زلزله زده بازسازی نشده البته در هشتاد درصد بقیه نیز کارهایی انجام شده ولی هنوز زیرساخت ها تکمیل نگردید.

وی با بیان اینکه قرار بود حدود ده روستا از محل فعلی خود جابه جا شوند گفت: متاسفانه به دلیل صعب العبور بودن راه های این روستاها و مشکلات عدیده دیگر هنوز این روستاها جابه جا نشده و بازسازی نیز صورت نگرفته است.

وی با اشاره به بازسازی زیرساختهای مناطق زلزله زده از جمله تامین آب، برق و گاز گفت: متاسفانه هنوز این زیرساخت ها به صورت کامل تکمیل نگردید و آب، برق و گاز و به خصوص جاده های این مناطق و منازل مسکونی مشکل دارند و برای تکمیل آنها باید اعتبارات ویژه در نظر گرفته شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای بازسازی مناطق وام بیست میلیونی در نظر گرفته می شود، افزود: این وام کافی نیست و باید برای احداث منازل حداقل سی و پنج ملیون وام در نظر گرفت.

بسیاری از مردمی که خود در حال ساخت منازل مسکونی خود هستند از کافی نبودن این وام ها گلایه دارند و با مراجعه به مسئولین خواستار افزایش سقف اعتبارات هستند.

دهقانی تاکید کرد در خود شهر ورزقان نیز مشکلات زیادی مشاهده می شود از جمله اینکه هنوز جاده ها و خیابان ها و حتی معابر پیاده رو درست نشده است.

وی از دولت و مسئولین ستاد بحران خواست تا با تخصیص اعتبارات ویژه در جهت بازسازی منازل هرچه سریع تر اقدمات لازم را به عمل آورند.

نماینده ورزقان با اشاره به پایان فعالیت دولت دهم و آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی گفت: متاسفانه دراین جابه جایی دولت کارها در مناطق زلزله زده رها شده و هنوز مسئولین جدید اقداماتی را در این مناطق انجام ندادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها