کد خبر: ۱۵۹۶۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در دو جلسه‌ای که آقای جنتی در مجلس حضور پیدا کردند با توجه به حساسیت بالایی که مجلس نسبت به سینما دارد تذکرات لازم را داده‌ایم و در انتظار عمل ایشان به قول‌های داده شده هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد سالک کاشانی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص اهمیت انتخاب فرد مناسب برای اداره سینمای کشور گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون فرهنگی دغدغه سنگینی نسبت به مسائل فرهنگی دارد و این موضوعی است که می‌توان در مصاحبه‌های مختلف اعضاء کمیسیون آن را به وضوح دید.

وی افزود: زمانی که آقای جنتی به کمیسیون فرهنگی آمدند موضوعات زیادی مورد بحث قرار گرفت از آن جمله بحث سینما بود چرا که سینما نقش اساسی در انتقال فرهنگ ارزشی انقلاب اسلامی و ارائه الگوی متناسب با مجموعه ارزش‌ها به عنوان سبک زندگی دینی که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته دارد و بی‌تردید نقش بسیار اساسی کلیدی  و عمده در فرهنگ کشور دارد که یکی از مباحث مورد نظر ما سینما بود و آقای جنتی نیز نقطه نظرات خود را در ارتباط با سینما بیان کردند.

حجت‌الاسلام  سالک خاطر نشان کرد: آقای جنتی به عنوان یک کلیت عنوان کرد که برای هنر و هنرمند و نگاه ارزشی هنر احترام زیادی قائل است و سینما را نیز جزوی از کلیت هنر دانست و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به دلیل بررسی فیلم‌های مختلف و نظراتی که در خصوص آنها داشته است و همچنین رد برخی از فیلم‌های ساخته شده در زمان آقای حسینی حساسیت بسیار ویژه‌ای نسبت به سینما دارد و به آقای جنتی نیز عنوان کردیم و به دنبال ساخت آثار فاخر سینمایی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: اما اینکه مسئولیت برای چه کسی رقم بخورد و این مأموریت بزرگ را چه کسی قرار است بر دوش بکشد از جمله سؤالاتی بود که ما از آقای جنتی پرسیدیم و اینکه چه کسانی قرار است در ارشاد به آقای جنتی کمک کنند و ایشان نیز چند ویژگی از جمله تدین، تخصص، ولایتمداری و ... را به عنوان اساس انتخاب معاونان خود معرفی کردند.

وی همچنین ادامه داد: البته ما هم با توجه به آشنایی قبلی با تعدادی از افراد ارزشی و ولایتمدار داشتیم آنها را به دنبال گزینه مناسب به آقای جنتی معرفی کردیم اما از آنجایی که دخالتی در تصمیم‌گیری‌ها نداریم و نمی‌توانیم استقلال عمل وزیر را زیر سؤال ببریم انتخاب فرد مناسب را به خود آقای جنتی سپرده‌ایم و منتظر هستیم تا ببینیم آقای جنتی طبق قولی که به کمیسیون فرهنگی داده‌اند چه افرادی را برای معاونت مختلف خود انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالک در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در دو جلسه‌ای که با آقای جنتی داشت تذکرات لازم را به ایشان داده‌‌اند و آقای جنتی نیز قول‌هایی را به ما داده‌اند و منتظر عمل ایشان به وعده‌ها هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها