کد خبر: ۱۵۹۳۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد مطرح کرد
امام جمعه اصفهان با انتقاد از اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها گفت: کامران دانشجو وزیر علوم به من نامه نوشت و گفت حرف شما را در این زمینه قبول داریم، اما شما جلو بیفتید و این مسئله را کلید بزنید و ما آن را ادامه می‌دهیم.
تسنیم، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در اجلاس سراسری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رشته‌های دانشگاهی باید مبنای دینی داشته باشند، گفت: دندانپزشکی یکی از مشاغلی است که ما در این حوزه داندانپزشک زن نداریم و یا تعداد آنها بسیار ضعیف است، اما در عوض رشته‌ای مانند رشته مهندسی معدن را برای زنان ایجاد کرده‌ایم که باید پرسید چه کارایی برای زنان دارد؟

وی با بیان اینکه ماما و جراح زن به تعداد مناسب در دانشگاه تربیت نمی‌کنیم، گفت: اینگونه موارد نقدهای موجود در دانشگاه‌ها است که برای رفع آنها باید تدابیری اندیشید.

امام جمعه اصفهان با بیان اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها از نظر دینی مشکل دارد، گفت: اگر می‌دانید که این مسئله از نظر دینی مشکل دارد، پس چرا منتظرید که روحانیون آن را اعلام کنند؟ کامران دانشجو وزیر علوم به من نامه نوشت و گفت حرف شما را در این زمینه قبول داریم، اما شما جلو بیفتید و این مسئله را کلید بزنید و ما آن را ادامه می‌دهیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه نظارت بر نیازهای جامعه در زمینه علم و تفکیک رشته‌های دانشگاهی باید بیشتر شود، گفت: چندین هزار دانشجوی دختر با وام و قرض در دانشگاه مشغول تحصیل می‌شوند، اما اشتغال مناسب برایشان فراهم نمی‌شود و می‌گویند که تعداد فارغ‌التحصیلان در این زمینه زیاد است. با این وجود لازم است قبل از تحصیل به دانشجویان مشاوره داده شود و رشته‌هایی که جامعه از آن اشباع شده است را اعلام کنند، اما دانشگاه‌ها این مسئله را اعمال نمی‌کنند تا هزینه و شهریه دانشگاه‌‌شان تامین شود که البته این کار یک نوع خودخواهی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها