کد خبر: ۱۵۹۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۲۵ تير ۱۳۹۰
سرویس دین و اندیشه بی باک؛ مسعود شفیعی کیا:

غلبه کامل اسلام بر تمام ادیان وعده موعود قرآن :
آینده جهان یکی از پرسش های اساسی بشریّت است که هرمکتبی با ظن خود دنبال پاسخ آن بوده است و فقط مکتب اسلام پاسخی روشن و واقعی از آن ارائه کرده که جرعه نوشان زلال مکتب ناب محمّدی هیچگاه در اینباره گرفتار سفسطه فیلسوف نمایان و توهمات باطل نمی شوند.

یکی از مواردی که در این میان مطرح است ، آینده دین و به خصوص دین کامل اسلام در هنگام وقوع قیام موعود پیامبران ، حضرت مهدی (علیهم السلام ) می باشد ، که برخی کم توجه به شمار زیاد آیات وروایات دراین موضوع به سوی نظریه پردازی و گمانه های غلط رفته اند . از جمله این باورهای غلط نگرش فرادینی به آن جامعه است که برخی به بهانه رشد و تعالی آدمی قائلند که ؛ « در آن دوران به جای دین ، مشترکات انسانی مطرح است و رویکرد حضرت به دورانی فرادینی است . »

این در صورتی است که ما آیات فراوانی پیرامون برتری دین اسلام و بشارت بر همه گیر شدن آن بر جهان داریم در صورتیکه این امر هنوز واقع نشده است ، چنانچه که خداوند متعال می فرماید :
« اوست خدایی که رسولش را با وسائل هدایت و دین حقّ فرستاد تا آن دین را بر تمام ادیان – وشبه دین های - عالم برتری دهد هرچند مشرکان را ناخوش آید . » توبه 33

از امیرمؤمنان علیه السلام سوال شد آیا وعده این آیه تحقق یافته ؟ حضرت علیه السلام فرمود : « نه ، هرگز ! ولی به خدا سوگند هیچ آبادی نمی ماند مگر اینکه هر صبح و شام در آن شهادت به وحدانیت خدا و رسالت محمّدی بدهند. »
( محجة بحرانی ص86 )

و به گفته ابن عباس : « وعده این آیه در زمان قیام قائم تحقق خواهد یافت و دیگر جزیه منتفی می شود چرا که نامسلمانی نمی ماند. »
( قبل ص87 )

امام صادق علیه السلام نیز پیرامون این آیه فرمودند :
« به خدا قسم هنوز این آیه به تحقق نرسیده است ... وقتی با اراده خدا ، قائم قیام نماید آن محقق خواهد شد... »
( قبل ص 86 )

نماز عیسی ( ع) به امامت مهدی ( عج) و مسلمان شدن غربی ها :

امام باقر علیه السلام نیز پیرامون این آیه فرمودند :
« ... خداوند دین خود را به وسیله قائم پیروز گرداند هرچند مشرکان ناخشنود و مخالف باشند ، ویرانی زمین آباد گردد و عیسی روح الله به زمین فرود آید و پشت سر او نماز گزارد . » ( بحارالانوار ج 52 ص 191 )
در قرآن با کلامهای متعدد این بشارت نوید داده شده است وهمانطور که گذشت در زمان قیام حضرت حجت آن به انجام می رسد . و نماز گذاشتن حضرت عیسی ( علیه السلام ) به امامت ولی عصر ارواحنا فداه نکته ای است که نشاندهنده گرویدن آن پیامبر بزرگ خدا به مهدی و شریعت اوست که به پیروی مسیح ، مسیحیان پاک سرشت به ایشان اقتدا کرده و مسلمان می شوند.

بنابر همین واقعیت در روایات آمده که بین حضرت مهدی علیه السلام و اهل روم ( غربی ها ) جنگ سختی در می گیرد و به فرموده امام باقر علیه السلام پس ازغلبه حضرت بر مستکبران غرب :
«‌آنگاه اهل روم به دست مهدی علیه السلام اسلام آورده و حضرت برای آنان مسجدی بنا کند ، سپس با جانشین قرار دادن یکی از یارانش در آنجا ، بازگردد . » ( بشارة الاسلام ص 251 )

ادیان ، نه ! اسلام ، آری ! ؛ منطق دولت مهدی ( علیه السلام ) :
همچنین خداوند متعال در قرآن مجید با یادآوری میثاق واقراری که از تمام پیامبران برای رسالت پیامبر اعظم صل الله علیه وآله گرفته است ، می فرماید :
« آیا فاسقان دینی به غیر از دین خدا را می جویند ؟! در صورتی که تمامی ساکنان آسمان ها وزمین چه به میل خود وچه به اجبار تسلیم اویند و همه به سوی او باز می گردند . ای پیامبر بگو ما به خدا و آنچه به ما و ابراهیم و اسماعیل و اسحاق ویعقوب و فرزندان پیامبرشان و آنچه که به موسی وعیسی و تمام پیامبران خدا نازل کرده یک جا ایمان داریم و بین هیچکدام از پیامبرانش فرقی نیست و ما به او مسلمانیم . و هر کس به جز اسلام دین دیگری را دنبال کند از او پذیرفته شده نیست و در آخرت از زیانکاران است . »‌ آل عمران 83 – 85
امام صادق علیه السلام درباره این آیه می فرماید :
« هنگامی که قائم علیه السلام انقلاب و قیام می کند روی زمین جایی باقی نمی ماند مگر اینکه در آنجا شهادت به وحدانیت خدا و پیامبری حضرت محمّد رسول الله فریاد می شود. » ( نورالثقلین ج 1 ص 362 )

سربلندی اسلام گرایان در دولت مهدی ( علیه السلام ) :
بنابر این و دهها سند دیگر دولت مهدی علیه السلام همان روزگاری است که صدها سال انتظار خداجویان برای استقرار جهانی دین خدا و همه گیری اسلام به سر می آید و زمانه عزت مسلمانان و خاری مشرکان است . و به تصریح ادعیه معصومین علیهم السلام خصوصیت ویژه آن دولت عبارت است از : « تعزّ به الاسلام و أهله. » به واسطه دولت کریمه مهدی علیه السلام ، اسلام و مسلمانان عزیز و قدرتمند و نفوذناپذیر می شود.




و نظام اجتماعی وسیاسی واقتصادی و فرهنگی جهانیان بر اساس فطرت که همان مشترکات انسانی است پایه گذاری می شود و در واقع اسلام و معارف آن در سایه عدالت و توحید فرصت عرضه و بلوغ پیدا می کند و علم و معارف توحیدی که بنابر روایات تا هنگام ظهور چند حرف آن کشف شده است در سایه سار ولایت تمام حروفش به آدمیان عرضه می شود و عقل و محبت و پاکی بر جای جهل و نفرت و خباثت ها می نشینند و شریعت ناب محمّدی صل الله علیه و آله همه گیر شده و لذّت دینداری که بالاترین لذّت هاست به همگانی که مهدی علیه السلام را پیرو شوند چشانده می شود . و اگر در روایات آمده که گفته می شود :‌ »مهدی علیه السلام با دین وشریعت جدید می آید . » ( الغیبة للنعمانی ص 233 ) به این اشاره دارد که آنقدر بدعتها و انحرافات و تساهل ها وتسامح ها در دین رواج یافته و برخی از احکام دین مهجور مانده که وقتی حضرت به احیای اسلام ناب محمّدی ( صل الله علیه وآله ) می پردازد عوام گمان می کنند که دین و کتابی جدید را حضرت آورده است .

ولی باید دانست که دینداران چه در عصر غیبت و چه در عصر ظهور بالاترین جایگاه را نزد حضرت دارند و به فرموده امام زین العابدین علیه السلام :
« هر کس در زمان غیبت بر ولایت ما پابرجا ماند خداوند پاداش هزار شهید مثل شهدای بدر و اُحد را به او می دهد .»
( بحارالانوار ج52 ص 125 )

از آنجاکه در عصر غیبت ، برتری از آن دینداران است طبیعی است که دینداران در عصر ظهور نیز نزد حضرت جایگاه برتری خواهند داشت و در فتنه های نفس گیر و امتحانات سخت ظهور سربلندتر خواهند بود ، إ ن شاءالله .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها