کد خبر: ۱۵۸۷۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۲۴ تير ۱۳۹۰
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی بی باک، ماجرای آپارتمان نشینی و آشپزخانه های اوپن یکی از مسائلی است که به عقیده عموم کارشناسان، بی شک فرهنگ اسلامی ما را تهدید می کند.

این بحث که چه کسانی عامل اصلی رشد زندگی آپارتمان نشینی و  ترویج آشپزخانه های اوپن در نوع ساخت و ساز های کشور شدند، جای تامل و دقت دارد و اینکه علما و روحانیون در این مقوله وارد شوند و پیمانکاران و مسئولین مربوطه را تشویق کنند تا به معمار اصیل ایرانی و اسلامی باز گردیم، جای تقدیر و تحسین دارد امّا مشروط به اینکه خود روحانیت معظم در این امر پیشگام عملی باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت : روحانيت معظم در افتتاح مسكن مهر به ما در مورد آشپزخانه‌هاي اوپن و نحوه زندگي آپارتماني ايراد گرفته‌اند.

علي نيكزاد درحاشيه جلسه هيات دولت ، در پاسخ به سؤالي در خصوص اینکه آيا موافق طرح رئيس جمهور مبني بر واگذاري هزار متر زمين به خانواده‌ها هستيد، گفت: فرمايش رئيس‌جمهور اين است كه ما به معماري ايراني اسلامي‌مان برگرديم و بتوانيم راحت زندگي و حريم‌ها را حفظ كنيم و زماني كه ميهماني وارد خانه مي‌شود خانم خانه به زحمت نيفتد كه بارها هم مراجع تقليد و روحانيت معظم در افتتاح مسكن مهر به ما در مورد آشپزخانه‌هاي اوپن و نحوه زندگي آپارتماني ايراد گرفته‌اند و از طرفي با توجه به وسعتي که كشور ما دارد، فرمايش رئيس‌جمهور اين است كه ما بتوانيم نحوه استفاده از زمين‌ها و بازگشت زندگي ايراني اسلامي و استفاده از الگوهاي معماري ايراني اسلامي را در ساخت و سازهايمان رعايت كنيم.

نيكزاد در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اظهارات شما آيا اجراي طرح واگذاري هزار متر زمين به خانواده‌ها در پاسخ به گلايه‌هاي مراجع از نحوه زندگي آپارتماني است؟ خاطرنشان كرد: اين برداشت شماست، بنده چنين چيزي را مطرح نكرده‌ام.

وي افزود: مراجع تقليد يا ائمه جمعه زماني كه ما براي افتتاح مسكن به استان‌ها مي‌رويم، نسبت به آشپزخانه اوپن گلايه دارند و معتقدند كه اين موضوع ايراني - اسلامي نيست بنابراين ما بايد كاري كنيم كه وقتي مردم وارد خانه مي‌شوند اين خانه رنگ و بوي ايراني داشته باشد. از اين رو دستور به ما و شوراي عالي معماري و شهرسازي اين است كه در اين راستا كار انجام و طرحي ارائه شود كه تا پايان سال عملياتي هم شود.

نکته ای که در اینجا قابل ذکر است اینکه اگر روحانیت معظم خواهان تسریع در امر بازگشت به معماری ایرانی - اسلامی می باشد و نسبت به فرهنگ آپارتمان نشینی و آشپزخانه های اوپن گلایه دارند، جا داشت تا این فرهنگ سازی از خود حوزه های علمیه آغاز می گردید امّا متاسفانه مرکز خدمات حوزه های علمیه که متولی ساخت مسکن برای طلاب و روحانیون می باشد، این امر را به کلی نادیده گرفته و تمامی مسکن های ساخته شده توسط این مرکز - که تنها در شهر مقدس قم بیش از 6000 واحد تا کنون تحویل داده شده است - از نوع آپارتمانی و با آشپزخانه های اوپن می باشد. از همین رو جا دارد تا به فرض صحت اظهارات وزیر محترم راه و شهرسازی، اگر روحانیت معظم چنین گلایه ای را به مسئولین نموده اند، ابتدا نسبت به ساخت و سازهایی که برای مسکن طلاب و روحانیون انجام می شود، واکنش نشان دهند و در این زمینه اقدامی عملی صورت گیرد تا خودبخود تبدیل به الگویی عملی برای سایر ارگانها و نهادهای کشور باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۰
۰
۰
مادون قرمز _ دید در تاریکی:
وضعیت اجرای پروژه در ایران:

http://www.img4up.com/up2/84304241040997387512.jpg
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها