کد خبر: ۱۵۸۶۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۵۸     ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
رو در رو با زيني‌زاده حرف زدم تا واسطه‌ها تخريب نکنند!
به گزارش 598 به نقل از 90: مجيد جلالي صبور است و خويشتن‌دار. حتي اگر دلخور باشد مراقب است که «چه» بگويد و «چگونه» بگويد. او اهل جنجال نيست و تا حد امکان از حاشيه پرهيز مي‌کند. اين مصاحبه اگر با هر مربي ديگري انجام مي‌شد دست کم چند تيتر داغ از درون آن متولد مي‌شد. جلالي اما به شيوه علي کريمي سئوالات حاشيه‌اي را دريبل مي‌کند و اجازه نمي‌دهد دلخوري‌ها «تيتر» بسازد. او اين بار هم بيشتر دنبال اشتراکات بود تا اختلافات...
90: بعد از بازي با مس گفتيد راه مقابله با تيم‌هاي تدافعي را بلد نبوديد. اين ضعف کادرفني نيست؟
قبول دارم. روي اين موضوع هم تاکيد دارم که ما در بخش دفاعي پيشرفت محسوسي داشته‌ايم اما هنوز در زمينه طراحي، بازيسازي و بخش تهاجمي بايد بيشتر کار کنيم. ما بايد ميزان مالکيت توپ در خط هافبک را بالاتر ببريم تا بتوانيم هم حملات بيشتري داشته باشيم و هم تهاجم منظم‌تري.
90: خيلي‌ها فکر مي‌کردند بعد از دو پيروزي پياپي در اصفهان، در خانه هت‌تريک کنيد.
بايد قبول کرد قواعد بازي در اصفهان بسيار متفاوت از تبريز بود. ما در فولادشهر بر پايه کنترل حريف و تکيه بر قابليت‌هاي تدافعي بازي کرديم اما در تبريز اين شيوه مناسبي نبود و نيست. البته شما نبايد مصدوميت 9 بازيکن تيم را هم ناديده بگيريد. نبود اين نفرات دست کادرفني را براي تنوع در برنامه‌ها مي‌بندد.
90: موافق نيستيد که حتي با يک شيوه نتيجه‌گرا به پيروزي مي‌رسيديد، بهتر بود؟
ما بايد به يک سبک باثبات در بازي برسيم. اين توقعي است که از تراکتور مي‌رود. من دوست ندارم از طريق کارهاي غيرمتعارف و در لحظه به پيروزي برسيم. اين گونه نتايج زودگذر خواهد بود.
90: وقت کشي مسي‌ها بيش از حد طبيعي بود؟‍
بله متاسفانه. اتلاف وقت مفرط و بازي تخريبي و کشتن زمان جذابيت بازي را کم کرد.
90: حالا بايد منتظر يک اولتيماتوم ديگر باشيد؟
(مي‌خندد) نگاه من اينگونه نيست.
90: به هر حال برخي مي‌گويند دو پيروزي پياپي در فولادشهر حاصل ونتيجه ضرب‌الاجل مديريت بود. قبول نداريد؟
اين برمي‌گردد به تفاوت ديدگاه‌ها. بعضي اعتقاد دارند در فوتبال و حتي در جامعه افراد تحت فشار پيشرفت مي‌کنند. اين يک نوع ديدگاه است. اما برخي ديگر هم مي‌گويند بايد با آرامش بستر را براي اصلاح و پيشرفت فراهم کرد. به هر حال تيم ما براي پيروزي مصمم است و نيازي به اين فشارها ندارد. مقابل مس هم شما ديديد بازيکنان من در نيمه دوم چه تلاش و چه تعصبي به خرج دادند. بايد حال آنها را در رختکن مي‌ديديد!
90: پس شما آن دو پيروزي را به آن مصاحبه‌ها مربوط نمي دانيد؟
ما در شرايط طبيعي بابت انتظارات تحت فشار هستيم. مهم‌تر اينکه آدمي که مي‌خواهد بزرگ باشد از خودش بيش از همه توقع دارد.
90: هنوز بابت حرف‌هاي زيني‌زاده و آن اولتيماتوم دلخور هستيد؟
من به اين موضوع اينطور نگاه نمي‌کنم. مهم‌تر آنکه قضيه جور ديگري بود. من با خود مديرعامل حرف زدم. او به من اطمينان داد حرفهايش به آن شکل که در رسانه‌ها بازتاب داشت و منعکس شد نبود.
90: اين از خوشبيني زياد شما نيست؟
به هر حال به من حق بدهيد که وقتي آقاي زيني‌زاده رودررو به من مي‌گويد آن حرف را نزده است، بپذيرم.
90: اينکه گفته شود مديرعامل تحت فشار هيأت مديره است و بايد اين فشار را به تيم وارد کند منطقي است؟
فوتبال قواعدي دارد. ظرفيت و طبقه‌بندي مربيان هم معلوم است. مشخص است که کدام مربي اهل کار کوتاه مدت است، کدام مربي دنبال سازندگي، کدام مربي اهل شلوغ‌بازي و... مربيان براساس گذشته و سابقه شناخته شده هستند و بايد براساس آن قضاوت شوند. من نمي‌توانم در مورد خودم حرف بزنم اما مي‌دانم که همه از تراکتور توقع دارند و مديرعامل و هيأت مديره هم همين‌طور. تنها کاري که مي‌توانم انجام دهم اين است که از زمان بيشترين بهره را ببرم.
90: فکر نمي‌کنيد فضاي فوتبال تبريز بيش از اندازه احساسي شده؟
آنچه من کاملا لمس مي‌کنم که فضاي منطق هواداران بر احساسات آنها مسلط است. حرف‌هايي که به من مي‌گويند و تماس‌هايي که دارم اين را تاييد مي‌کند. اين را به صراحت مي‌گويم که در خودم مي‌بينم در فوتبال آذربايجان منشأ خدمات ماندگار شوم. اين حرف من است و تلاش مي‌کنم ديگران هم در مورد من اين را بگويند.
90: سه بازيکن جواني که به ترکيب اضافه کرديد تحميل شرايط بود يا انتخاب آگاهانه خودتان؟
هيچ‌کس نمي‌تواند به من بازيکن تحميل کند.
90: منظورم مصدوميت‌ها و ناآمادگي برخي بازيکنان اسمي بود.
اين جمع‌بندي کادرفني پس از هفته دوم بود. من گفته بودم با اسم‌ها تعارف ندارم و فکر کنم اين مورد هم آن را تاييد مي‌کند.
90: کريمي هفته به هفته بهتر مي‌شود. اين يک انگيزه موقت است يا تداوم خواهد داشت؟
من با ديدن عملکرد علي در تمرينات و مسابقات با اطمينان مي‌گويم اگر تمرکزش را صد درصد روي فوتبال حفظ کند بهترين کريمي 5 سال اخير خواهد بود و يکي از ستاره‌هاي ليگ.
90: اما ورود دوباره به بحث با دايي اين تمرکز را به هم مي‌زند. با او حرف نزده‌ايد؟
تا آنجا که بحث شخصي باشد ورود نمي‌کنم.
90: يعني اين موضوع براي تيم شما تبعات ندارد؟
چنين تحليلي ندارم. از نظر من اين موضوع شخصي است. اگر علي از من مشاوره بخواهد به او کمک مي‌کنم اما داوطلب نمي‌شوم.
90: اما زيني‌زاده گفته از کريمي مي‌خواهد که اجازه تداوم اين بحث را ندهد.
باز هم تکرار مي‌کنم که از نظر من اين يک بحث شخصي است. البته فکر مي‌کنم خود او هم دريافته با وجود حساسيت و توجه جامعه به چنين دعواهايي، درنهايت اين درگيري‌ها خوشايند جامعه و مردم نيست.
90: کمتر کسي فکر مي‌کرد جلالي با آن شخصيت آرام، حسيني و بائو را با اولين حاشيه از تيم کنار بگذارد. شما عوض شده‌ايد يا اين ويژگي شما پنهان بود؟
فقط مي‌توانم بگويم اين يک موضوع درون تيمي است و بايد در باشگاه حل شود. به هر حال بازيکنان خصوصيات و ويژگي‌هاي فردي متفاوت دارند. جاهايي يک مربي بايد تحمل و مداراي بيشتري کند و جايي هم بايد زودتر و شديدتر تصميم بگيرد. به هر حال دوست ندارم در اين مورد زياد حرف بزنم.
90: از اينکه موضوع رسانه‌اي شد ناراحت شديد؟
بله. ناراحت شدم و تذکر هم دادم. نبايد هر موضوعي به رسانه‌ها کشيده شود.
90: اما وقتي دو بازيکن چند روز در تمرين نباشند رسانه دليلش را مي‌پرسد و جويا مي‌شود؟
مگر در اصفهان چنين اتفاقاتي رخ نمي‌دهد؟ پس چرا رسانه‌‌اي نمي‌شود؟ آنها ياد گرفته‌اند که مصالح تيم ايجاب مي‌کند موضوع در داخل خانواده بماند. بازيکني شايد چند هفته هم محروم باشد اما مي‌گويند مصدوم است يا هر چيز ديگر.
90: تراکتور ايده‌آل جلالي را چه زماني مي‌بينيم؟
هفته دوازدهم.
90: و سئوال آخر. چه تضميني است که باز با يک نتيجه ضعيف مسائلي چون ضرب‌الاجل دوباره ايجاد حاشيه نکند؟
من وآقاي زيني‌زاده در جلسه اخير به اين توافق رسيديم که در هفته حداقل يک جلسه داشته باشيم تا مسائل را رودررو حل کنيم. نبايد اجازه بدهيم آنهايي که وسط هستند و در باشگاه فضا را خراب مي‌کنند فرصت تخريب پيدا کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها