کد خبر: ۱۵۸۲۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرا مصداق نقد مشفقانه و رصد هوشمندانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بود.
به گزارش 598 به نقل از حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به پخش مستقیم جریان رسیدگی به صلاحیت وزرا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی اظهارداشت: از صدا و سیما تشکر می‌کنیم که این امکان را بوجود آورد تا مردم به طور شفاف و مستقیم و بدون پرده‌پوشی در جریان مباحث مهم شکل‌گیری کابینه جدید قرار گیرند، این رویکرد نشان داد نظام مردم را محرم می‌داند و هیچ چیز را از مردم پنهان نمی‌دارد.

وی در مورد پیام رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی گفت: 15 وزیر با رأی حزبی از مجلس به کابینه راه پیدا کردند، مجلس در این رأی نشان داد که رویکرد سیاست داخلی و سیاست خارجی دولت را در حمایت خود دارد؛ همچنین چون مجلس دغدغه پاسخگویی دولت به مطالبات معیشتی مردم را دارد به همه وزرای اقتصادی دولت رأی اعتماد داد و به وزیر اقتصاد ودارایی با بالاترین رأیی که در پارلمان سابقه ندارد، اعتماد کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع شبهه فتنه در رسیدگی به صلاحیت‌ها عنوان کرد: مجلس نشان داد که در موضوع فتنه کوتاه نمی‌آید و بر نمی‌تابد، انتظار این است که آقای رئیس‌جمهور در معرفی وزرای جدید توجه کامل به این موضوع را داشته باشند.

حبیبی افزود: به هر حال امروز دولت یازدهم مستقر شده است و مردم انتظار حماسه اقتصادی دارند، انشاءالله همه احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌ها باید به دولت کمک کنند تا بتوانند از مشکلات اقتصادی عبور کند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد تحولات اخیر مصر نیز گفت: آنچه امروز مردم جهان در مصر مشاهده می‌کنند حمایت آشکار آمریکا و اسرائیل از کشتار مردم مصر و تشویق به ایجاد جنگ داخلی در مصر است، این یک توطئه علیه ملت مصر است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مسئولیت نخبگان جهان اسلام و نیز سازمان کنفرانس اسلامی اظهارداشت: دولت‌های اسلامی باید به کمک مردم مصر بیایند و جلوی تداوم خشونت و خونریزی را بگیرند، همچنین نخبگان جهان اسلام با ظرفیت‌هایی که دارند باید راهی برای پایان خونریزی‌ها در مصر پیدا کنند.

حبیبی تأکید کرد: ما کشتار مردم و بیگناهان را توسط ارتش محکوم می‌کنیم و طرفدار گفتگو برای حل بحران از سوی طرفین هستیم، قرار بود ارتش میانجی باشد اما اکنون به عنوان یک طرف منازعه قرار و عمل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به انفجار تروریستی در جنوب بیروت خاطرنشان کرد: ما رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام تروریستی می‌دانیم و تکفیری‌ها در سالروز پیروزی حزب الله در انتقام اسرائیل از حزب الله مشارکت دارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قدرت حزب الله افزود: رزمندگان حزب الله که به راحتی ماشین قبلی رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه در لبنان زمین‌گیر کردند می‌توانند در برابر شرارت تکفیری‌ها بایستند و اجازه ندهند آنها امنیت لبنان را تهدید کنند.

حبیبی به تحولات سوریه اشاره کرد و افزود: ارتش سوریه به تدریج غلبه خود را به تروریست‌ها نشان بدهد، آمریکائی‌ها قبل از اجلاس ژنو2 می‌خواهد تضمین‌های برای توافقات بگیرد اما تا حالا چیزی عایدش نشده است، آمریکائی‌ها در تحولات مصر و سوریه نشان داده‌اند که وقتی پای منافع آنها در میان باشد از دموکراسی، حقوق بشر چشم‌پوشی می‌کنند و حاضرند برای تأمین منافع خود یک کشور را به آتش بکشند، منابع اقتصادی آنها را نابود کنند و هزاران نفر را قتل عام کنند.

وی در پایان گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای در هم شکستن سد مقاومت چون حرفی برای گفتن ندارند به کشتار مردم روی آورده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها