کد خبر: ۱۵۸۲۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۴     ۲۲ تير ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بولتن نیوز، طبق گزارشات پلیس درگیری های خونین جوانان سعودی بخصوص طی تعطیلات تابستان در شهر های کوچک در حال گسترش است. پلیس گفته در روزهای گذشته دعواهای در نجران، مدینه و استان شرقی گزارش شده است.

بنابر این گزارشات، دستگاه های امنیتی نجران بدنبال یک فرد 24 ساله هستند که پس از درگیری خونین که 7 جوان 19 تا 24 ساله در آن دست داشتند، از چنگ آنها گریخته است.

پسری 19 ساله در این دعوا جان خود را از دست داد، درحالیکه گاوله ای به مچ پای دیگری اصابت کرد و سرسومین فرد نیز با شیئی تیز/برنده شکاف برداشت.

پلیس مدینه درگیری یک گروه از جوانان در منطقه الحرا که پس از به آتش کشیده شدن خودرو یکی از آنها آغاز شده بود را متوقف کرد.

بنابر اظهارات شهود، جنگ لفظی به به درگیری تبدیل شد که توسط نیروهای محلی متوقف و حاضران را نیز متفرق کردند. در جوبیل، پلیس درگیری دیگری را بین هشت جوان که همگی در دهه بیست زندگی خود بودند را پایان داد. پلیس گفت یکی از آنها با ضربه چاقو مجروح شده بود که به بیمارستان منتقل گردید. آنها همچنین اظهار داشتند که آن جوانان بر اثر اختلافات قدیمی درگیر شده بودند.

بررسی مطالعاتی اخیر مرکز گفتگوی ملی شاه عبدالعزیز نشان میدهد که دیگری های گروهی بین جوانان عمدتا ناشی از بیکاری و وقت آزاد آنها است.

این مطالعه بر روی 2113 جوان در نقاط مختلف کشور صورت گرفت.

دیگر دلایلی که در این بررسی برای گسترش خشونت ذکر گردیده است وضع بد اقتصادی و اختلافات طبقاتی و اجتماعی عنوان شده است.

در این بررسی راهکارهایی از جمله اشتغال زایی، گسترش آگاهی، افزایش برنامه های فرهنگی و ارتقا سطح دانش مذهبی برای رفع این معضل پیشنهاد شده است.

و گفته شده باید مردان جوان را با کارهای مفید سرگرم نگه داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها