کد خبر: ۱۵۸۲۰
زمان انتشار: ۱۷:۳۲     ۲۲ تير ۱۳۹۰

شوراي نگهبان با صدور بيانيه‌اي بر تداوم نقش‌آفريني خطير اين نهاد ثمره انقلاب، در دفاع از اسلام و قانون اساسي و انسداد راه نفوذ نامحرمان و تفكرات التقاطي و ضد اسلامي به جمهوري اسلامي تأكيد كرد.

به گزارش فارس، شوراي نگهبان امروز چهارشنبه با صدور بيانيه‌اي كه در آستانه 26 تير ماه سالروز تشكيل اين نهاد منتشر شده و نسخه‌اي از آن از طريق روابط عمومي شورا در اختيار اين خبرگزاري قرار گرفته است، تأكيد كرد: بار ديگر با آرمان‌هاي حضرت امام خميني (ره) و شهداي انقلاب اسلامي ميثاقي دوباره مي‌بنديم و اميدواريم در سايه تأييدات حضرت ولي عصر (عج) و رهنمودهاي نايب برحقش مقام معظم رهبري، بيش از پيش بتوانيم نقش خطير خويش را در دفاع از اسلام و قانون اساسي به احسن وجه ايفا كنيم.

اين بيانيه مي‌افزايد: ‌اعضاي شوراي نگهبان به درگاه خداوند متعال شكرگزارند كه توانسته‌اند طي بيش از 3 دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، با تفضلات الهي، توفيق پاسداري از شرع مبين اسلام و قانون اساسي و نظارت مستقل، موثر و كارآمد بر انتخابات را داشته‌ باشند.

شوراي نگهبان در بخش ديگري از بيانيه خود، مقارن شدن سالروز تأسيس اين نهاد در سال جاري با سالروز ميلاد با‌سعادت حضرت بقيةالله‌الاعظم (عج) را گرامي داشته و آورده است: تاسيس شوراي نگهبان از ثمرات انقلاب اسلامي است.

اين بيانيه مي‌افزايد: با پيروزي اين انقلاب الهي كه به تعبير بنيانگذار رباني آن حضرت امام خميني (ره) انفجار نور بود، جمهوري اسلامي به عنوان نظامي مبتني بر توحيد، الگوي نويني را فراروي جهانيان قرار داد و توانست برتري خود را بر نظام‌هاي استكباري نشان داده و بشريت را به سوي سعادت و ارز‌ش‌هاي الهي رهنمون سازد.

در اين بيانيه خاطرنشان شده است كه تشكيل شوراي نگهبان از امتيازات و ثمرات شجره طيبه انقلاب اسلامي است كه اسلاميت و جمهوريت اين نظام الهي را تضمين مي كند.

شوراي نگهبان همچنين متذكر شد كه اين نهاد مقدس كه تاسيس آن ثمره مجاهدت‌ها و رشادت‌هاي علماي فرهيخته و انديشمند ايران اسلامي در دوران معاصر است، اگرچه از منظر حراست از قانون اساسي داراي نمونه‌هايي در ساير نظام‌هاي حقوقي جهان است اما به لحاظ حراست از تعاليم و احكام الهي، نهادي بي نظير است كه آرزوي ديرينه مبارزان راه اسلام را تحقق بخشيده است.

در فراز پاياني بيانيه شوراي نگهبان به مناسبت سالروز تاسيس اين شورا، تاكيد شده است: اين نهاد كارآمد و مؤثر، به تعبير رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به عنوان عماد دين و ملت، راه هرگونه نفوذ را براي نامحرمان و تفكرات التقاطي و ضد اسلامي به جمهوري اسلامي ايران سد كرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها