کد خبر: ۱۵۷۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۲۲ تير ۱۳۹۰

شبکه دولتی صدای آمریکا، طی یک نظرسنجی ساختگی در مورد طرح تفکیک جنسیتی با نادیده گرفتن شعور مخاطبان خود گزینه هایی را انتخاب کرد که صرفا به یک نتیجه ختم می شود.   
 

به گزارش البرز نیوز، «وزیر علوم روز یکشنبه از طرح تاسیس یک دانشگاه دخترانه در هر استان در قالب اسلامی کردن دانشگاه ها خبر داد، هدف از این اقدام چیست؟ 1- هدف، از بین بردن امکان هرگونه حرکت فکری و اجتماعی است 2- هدف تحقیر قشر جوان دانشگاهی و ایجاد خفقان بیشتر در دانشگاه ها می باشد 3- هدف محدود کردن حضور دختران در دانشگاه ها و جامعه است».

چند لحظه تامل درباره سوال و گزینه های فوق بی تردید نبوغ ابلهانه طراحان این نظرسنجی در صدای آمریکا را نشان می دهد و شاید به دلیل همین نبوغ باشد که دولت آمریکا میلیون ها دلار از مالیات مردم آمریکا را برای این افراد خاص هزینه می کند.

نظرسنجی فوق در صفحه فیس بوک برنامه افق صدای آمریکا قرار داده شده و مجری این شبکه از بینندگان خود خواست تا با مراجعه به این صفحه، در این نظرسنجی علمی! شرکت نمایند، اما کمتر دانشجویی در ایران وجود دارد که تفاوت نظرسنجی و نظرسازی را نداند.

دریک نظرسنجی صحیح، موارد اختلافی اصلی یا گزینه های متضاد در معرض نظر قرار می گیرند تا مخاطبان از میان آنها یکی را انتخاب نمایند، به طور مثال در موضوع فوق دو گزینه اساسی وجود دارد که هدف از تفکیک جنسی در دانشگاه ها چیست؟

1- کنترل سیاسی دانشجویان و افزایش فشار اجتماعی بر آنان و ایجاد محدودیت برای دختران

2- رفع محدودیت ناشی از کلاس های مختلط برای دختران و ایجاد سلامت روحی برای دانشجویان
در این نظرسنجی، مخاطب از امکان انتخاب واقعی برخوردار می باشد و در انتخاب، محدودیت ندارد چراکه به هر دو گزینه اصلی اشاره شده است اما در نظرسنجی کاملا علمی! صدای آمریکا که قاعدتا از دانش کافی برخوردار هستند به جای نظرسنجی از نظرسازی استفاده کرده و با توهین به شعور مخاطب، آن را در قالب نظرسنجی ارائه کرده اند.

ملاحظه می کنید که تمامی گزینه های مطرح شده در نظرسنجی مربوطه، در واقع به یکی از گزینه های اصلی که اشاره شد مرتبط می باشد و از گزینه اصلی دیگر خبری نیست و مخاطب حق انتخاب واقعی را از دست داده است.

ای کاش صدای آمریکا در دشمنی خود صادقانه عمل می کرد و جوانمردانه به مقابله با ایران اسلامی می پرداخت.

دست اندکاران فرهیخته صدای آمریکا! شما احتمالا ایرانی هستید و امام حسین (ع) را خوب می شناسید، ایشان در روز عاشورا به یزیدیان فرمود: اگر دین ندارید و از قیامت نمی ترسید، لااقل آزاده باشید.

لطفا برای مخاطب خود حداقل شعور را قائل باشید و باور کنید دانشجویان ایرانی می فهمند؛ باور کنید ملت بزرگ ایران دارای هوش بالایی هستند.

براستی اگر در جنگ رسانه ای خود حرفه ای عمل کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر نمی شود؟!
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها