کد خبر: ۱۵۷۵۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
همان زماني که محمد قاضي با استقلال قرارداد امضاء کرد، قلعه‌نوعي به اين موضوع اشاره داشت که عملکرد اين بازيکن در جمع آبي‌پوشان نسبت به زماني که در پرسپوليس بوده متمايز خواهد بود.
به گزارش 598 به نقل از90: همان زماني که محمد قاضي با استقلال قرارداد امضاء کرد، قلعه‌نوعي به اين موضوع اشاره داشت که عملکرد اين بازيکن در جمع آبي‌پوشان نسبت به زماني که در پرسپوليس بوده متمايز خواهد بود. سرمربي آبي‌پوشان از همان روزهاي اول حضور قاضي در تمرينات استقلال براي او برنامه ويژ‌ه‌اي در نظر گرفت.
قلعه‌نوعي خصوصيات فني مهاجم جديد تيمش را به سمت قسمت تقسيم کرد.
شوت، سرزني و کمي هم سرعت، البته سرمربي استقلال معتقد بود قاضي از تکنيک خوبي هم برخوردار است ولي در جمع اعضاي کادرفني به اين موضوع اشاره مي‌کرد که آنچه محمد را به مهاجمي توانمند تبديل مي‌کند سه خصوصيت فني اصلي اوست و بايد تلاش کرد تا اين نقاط به شکل مطلوبي تقويت شود تا براي موفقيت آبي‌پوشان از آن استفاده کند. مدتهاست که در تمرين استقلال قاضي مدت نيم ساعت به شوت زدن مي‌پردازد. جالب اينکه اين بخش تمريني قاضي به صورت مستقيم زيرنظر قلعه‌نوعي برگزار مي‌شود و سرمربي آبي‌پوشان نکات لازم را به او توصيه مي‌کند.
در يکي از تمرينات استقلال بود که قلعه‌نوعي خطاب به اين مهاجم گفت تو مختاري از هر جاي زمين که صلاح دانستي شوت بزني و فقط تمرکز کن که ضربه تو درون چهارچوب باشد. به اين شکل يا وارد دروازه مي‌شود، يا آبي‌پوشان ديگر مي‌توانند از ريباند استفاده کنند يا کرنر در اختيار تيم قرار مي‌گيرد.
در مورد برنامه‌اي که قلعه‌نوعي براي قاضي در نظر گرفته ذکر اين نکته خالي از لطف نيست که سرمربي آبي‌پوشان اعتقاد دارد اين مهاجم وقتي مي‌تواند عملکرد بهتري از خود به جا بگذارد که مهاجم نوک باشد و بتواند از فضاي پشت مدافعان حريف استفاده کند. البته وقتي مهاجمي در کنار او قرار مي‌گيرد بيشتر تلاش مي‌کند تا براي قاضي موقعيت سازي کند تا اين مهاجم از چهارچوب شناسي خود به شکل مطلوبي سود ببرد.
اما زماني که در دو بازي اول استقلال انتقاداتي از اين مهاجم شد، قلعه‌نوعي به اين موضوع اشاره کرده که به توانايي‌هاي قاضي اطمينان دارد و روي استفاده از او تاکيد خواهد کرد و حالا شاهد هستيم که نتيجه اين پافشاري خود را با دو گل حساس از سوي اين مهاجم دريافت کرده است.
نکته ديگري که از تمرينات محمد قاضي مي‌توان دريافت اين است که سرمربي آبي‌پوشان او را تنها مهاجم بلندزن تيمش مي‌‌داند و از او مي‌خواهد که وقتي توپ در کناره‌هاي زمين است در مناطق مناسب محوطه جريمه جايگيري کند تا بتواند از ارسال‌ها به شکل مطلوب استفاده کند.
قلعه‌نوعي روي سرعت مناسب قاضي هم کار کرده و يکي از مراحل تمريني آبي‌پوشان که تقريبا هر روز در دستور کار قرار مي‌گيرد ارسال به پشت مدافعان و کورس گذاشتن قاضي با صادقي و منتظري است اين تمرين در حالي پيگيري مي‌شود که فصل پيش برهاني مرد اول اين بخش تمريني بود.
البته از قاضي خواسته شده که زياد خود را با دوندگي بي‌جهت خسته نکند و انرژي خود را براي زدن ضربات پاياني ذخيره کند.
چند وقت پيش بود که قلعه‌نوعي از قاضي خواست در جريان تمرينات مصاف‌هاي تک به تک با مدافعان و دروازه‌بان تيم را مرور کند اما اين مهاجم نتوانست تکنيک‌ خاصي را به نمايش بگذارد و برخلاف مهاجماني نظير مجيدي و نظري توان جا گذاشتن نفر روبرو را نداشت. به همين دليل است که قلعه‌نوعي اعتقاد پيدا کرده که قاضي قبل از اينکه يک مهاجم تکنيکي باشد، قدرتي است و روي قواي جسماني او مي‌شود حساب بيشتري باز کرد.
در خاتمه ذکر اين نکته خالي از لطف نيست که قلعه‌نوعي با وجود رسيدن قاضي به شرايط مطلوب هنوز هم از تمرينات اختصاصي با او دست نکشيده و همچنان ابتدا و انتهاي تمرين را به مرور برنامه‌هاي ويژه‌ از سوي قاضي اختصاص مي‌دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها