کد خبر: ۱۵۷۴۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
دبیر کل حزب اسلام گرای النهضه تونس موافقت خود را با تشکیل نظام غیرحزبی اعلام کرد اما در همین حال دولت درباره عواقب اقدام مخالفان برای براندازی مقامات دولتی در این کشور هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، حمادی الجبالی، دبیر کل حزب النهضه دیروز خواستار تشکیل دولتی غیرحزبی شد و به نظر می‌رسد این امر پاسخی به خواسته مخالفان لائیک پس از چند هفته اعتراضات برای سرنگونی حکومت تونس است.

الجبالی مرد شماره دو النهضه و نخست وزیر سابق تونس در اظهاراتی رادیویی گفت که باید دولتی غیر حزبی روی کار بیاید که تکلیف برگزاری انتخابات ظرف شش ماه را برعهده داشته باشد.

الجبالی در عین حال خواستار تکمیل کار مجلس موسسان این کشور در تصویب قانون اساسی و قانون انتخابات شد.

دولت تونس درباره پیامد فراخوان جنبش تمرد در این کشور با عنوان «برو» (ارحل) هشدار داد که با هدف سرنگونی دولت به راه انداخته شده است.

نور الدین البحیری یکی از رهبران النهضه و وزیر کابینه علی العریض گفت: هیات دولت تونس دیروز چهارشنبه به ریاست العریض تشکیل جلسه داد و درباره دعوت‌ها برای سرنگونی نهادهای دولتی با نام تغییر و اعتراض علیه حکومت هشدار داد.

وی افزود: هیات دولت درباره خطر پیامد دعوت‌ها به به به کارگیری خشونت برای تغییر دولت هشدار داد و از دستگاه قضایی این کشور خواست همه اقدامات لازم را برای پیگرد قانون شکنان به کار بندد.

جبهه نجات ملی تونس که شامل احزاب معارض در این کشور است خواستار اجرای فراخوان برو (ارحل) در این کشور شده است که بر اساس آن مقامات نهادهای دولتی که وابستگی‌های حزبی دارند برکنار شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها