کد خبر: ۱۵۷۲۰۰
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
استقلال به دنبال انتقام از داماش/
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای پایانی هفته برگزار می‌شود.
هفته پنجم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد تا هر تیم یک ششم از مسیر خود در لیگ سیزدهم را پیموده باشد. هفته پنجم با تک دیدار داماش و استقلال در روز پنجشنبه آغاز می‌شود و جمعه با 7 دیدار دیگر خاتمه خواهد یافت.

پنجشنبه 25 مرداد 1392

داماش گیلان - استقلال (ورزشگاه عضدی - ساعت 19:30)

داماش با 3 امتیاز سیزدهم است و نتیجه ناامیدکننده مقابل فولاد خوزستان این تیم را مستعد فرو رفتن در بحران ساخته است. در مقابل استقلال با 8 امتیاز دوم است و دیگر خود قلعه‌نویی هم اذعان دارد که تیمش در روزهایی که بد بازی کند هم پیروز می‌شود. به همین دلیل استقلال که تاکنون در دیدارهای خارج از خانه حداکثر امتیاز را کسب کرده به این دیدار چشم امید دارد تا بتواند از شمال هم 3 امتیاز دیگر به حساب خود واریز کند. با این حال نباید فراموش کرد که  داماش گیلان تنها تیمی بود که استقلال را در 2 بازی رفت و برگشت فصل قبل شکست داده و اکنون امیدوار است بار دیگر بختش با استقلال باز شود، هرچند که داماش اوضاع خوبی ندارد و شانس هم این روزها بیشتر به خانه استقلال سر می‌زند.

چهره ویژه: علیرضا نیکبخت واحدی، البته اگر به میدان برود. او در داماش احیا شد و اکنون مقابل تیم فصل گذشته خواهد ایستاد.

جمعه 26 مرداد 1392

پرسپولیس - ملوان (ورزشگاه آزادی - ساعت 19:30)

سرانجام علی دایی و شاگردانش تسلیم شدند، آنها در هفته چهارم هم شکست خوردند و هم دروازه‌شان فرو ریخت. هواداران پرسپولیس باز هم نگران تکرار کابوس‌های چند فصل اخیر هستند. چند نتیجه خوب و سپس آغاز روند نزولی  به عادت سرخپوشان در چند فصل اخیر تبدیل شده است. ملوان نیز استعداد ویژه‌ای بر تحمیل این دست کابوس‌ها به پرسپولیس داشته و یکی از گربه سیاهان سنتی این تیم محسوب می‌شود. شاگردان اسکوکیچ با برتری مقابل استقلال خوزستان احیا شده‌اند اما پرسپولیس هم زخم خورده از بازی با سایپا به دنبال باقی ماندن در جمع بالانشینان است. فصل گذشته در ورزشگاه آزادی ملوان خاطرات خوبی را برای پرسپولیس رقم زد و در جام حذفی شش تایی شد اما در لیگ سیزدهم هیچ تیمی سر شوخی ندارد. پرسپولیس با 7 امتیاز پنجم و ملوان با 4 امتیاز یازدهم است.

چهره ویژه: امیرحسین فشنگچی از جمع سرخپوشان جدا شده و راهی انزلی شده است. او در کنار مازیار زارع چهره ویژه این دیدار هستند.

فجرسپاسی - سپاهان (ورزشگاه حافظیه شیراز - ساعت 19:45)

فجر روزهای خوبی ندارد، 4 هفته بدون امتیاز گذشته و غلام پیروانی و تیمش در قعر جدول جا خوش کرده‌اند. حریف آنها سپاهان است که در 2 هفته اخیر تنها یک امتیاز به دست آورده و با 7 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد اما با این شرایط هم کفه ترازو به مراتب به سود سپاهان سنگین‌تر است و روی کاغذ باید بخت شاگردان کرانچار را بیشتر دانست. با این حال فجر نیز اگر در دور باطل شکست باقی بماند و امتیازات ابتدای فصل را یکی پس از دیگری آن هم در دیدارهای خانگی از دست بدهد در پایان فصل سرنوشت تلخی پیدا خواهد کرد. حداقل امیدواری برای مردان پیروانی این است که آنها دیگر ترسی از باخت ندارند و می‌توانند مقابل سپاهان انتحاری بازی کنند.

چهره ویژه: غلام پیروانی که شاید شکست در این دیدار سبب شود تا او اولین مربی برکنار شده لیگ برتر باشد.

تراکتورسازی - مس کرمان (ورزشگاه یادگار امام تبریز - ساعت 19:45)

تراکتورسازی در اصفهان احیا شد. 2 پیروزی پیاپی مقابل ذوب‌آهن و سپاهان سبب شد تا شاگردان مجید جلالی با 7 امتیاز به رده سوم جدول برسند. در مقابل مس کرمان هنوز طعم برد را نچشیده و با توقف مقابل ذوب‌آهن آن هم در کرمان با 3 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد. اگر تراکتورسازی همان تیم 2 هفته اخیر باشد و مس هم همینطور، آن وقت باید یک شب خوب دیگر را برای هواداران تبریزی متصور بود. نبرد اندیشه‌های جلالی و یاوری در این دیدار بسیار دیدنی خواهد بود. به نظر می‌رسد فرصت برای سرهنگ در مس به سرعت می‌گذرد و اکنون باید دید سوغات او از دیدار دشوار تبریز چه خواهد بود.

چهره ویژه: میلاد فخر الدینی در تراکتورسازی و مجتبی ترشیز و حسن رودباریان در مس سابقه بازی در تیم مقابل را دارند و البته باید دید در ترکیب تیم خود جای خواهند گرفت یا نه.

راه آهن سورینت - فولاد خوزستان (ورزشگاه تختی - ساعت 19:45)

فولاد با 9 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. آنها بعد از شکست در دیدار نخست تاکنون فقط پیروز شده‌اند و برای این دیدار خارج از خانه پرانگیزه هستند اما حسین فرکی می‌داند که نباید تیم منصور ابراهیم‌زاده را دست‌کم بگیرد. حتی اگر تیم او 8 امتیازی و در رده پنجم باشد اما در تهران می‌تواند رقیب سرسختی برای فولاد باشد. راه آهن هفته چهارم بازی برده را به نفت واگذار کرد اما فولاد به آسانی از سد داماش گذشت. اکنون فولاد برای ادامه صدرنشینی و راه آهن برای مدعی شدن به دنبال 3 امتیاز این دیدار هستند و همین موضوع جذابیت‌های دیدار را افزایش خواهد داد. این دیدار چهره ویژه‌ای ندارد.

صبای قم - گسترش فولاد تبریز (ورزشگاه یادگار امام قم - ساعت 19:45)

صبا با محمد مایلی‌کهن در حال پیش رفتن بود اما 2 شکست پیاپی مقابل فولاد و استقلال این تیم را با 6 امتیاز به رده هفتم فرستاد. در مقابل گسترش فولاد با تساوی برابر سپاهان و شکست دادن فجر احیا شده است. شاگردان رسول خطیبی با 5 امتیاز به رده نهم جدول رسیده‌اند و این یعنی برتری آنها می‌تواند جای 2 تیم را در جدول هم تغییر دهد. این نخستین بازی گسترش فولاد خارج از تبریز است. هر 2 تیم در ترکیب خود بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای دارند که به دنبال نشان دادن توانایی‌های‌شان در این دیدار هستند و به همین دلیل بازیکنان هر 2 تیم می‌توانند چهره ویژه این دیدار باشند.

ذوب‌آهن - سایپا (ورزشگاه فولادشهر - ساعت 19:45)

تا هفته چهارم ذوب‌آهن و سایپا هر 2 بدون پیروزی بودند اما شاگردان فیرات مقابل پرسپولیس طلسم شکنی کردند اما ذوب‌آهنی‌ها برابر مس هم متوقف شدند تا همچنان بدون برتری چشم انتظار دیدار خانگی هفته پنجم باشند. لوکا بوناچیچ امیدوار است تیمش از روزهای تلخ فصل گذشته فاصله بگیرد اما تاکنون کاری از دست او برنیامده و شرایط برای ذوب‌آهن خوب نیست. شاگردان لوکا با 2 امتیاز پانزدهم و مردان فیرات با 4 امتیاز دوازدهم هستند. تقابل اندیشه‌های 2 مربی خارجی لیگ برتر در این دیدار نیز می‌تواند یکی از جاذبه‌های آن باشد. فیرات با شکست دادن پرسپولیس اوضاع را برای خودش بهتر کرد اما بوناچیچ باید از این دیدارهای خانگی برای تثبیت خود استفاده کند.

چهره ویژه: محمدباقر صادقی با بروز برخی مشکلات از ذوب‌آهن جدا شد و اکنون مقابل تیم اسبق خود به دنبال اثبات شایستگی‌هایش است. زنیدپور هم همین احساس را پیراهن ذوب‌آهن در مقابل سایپا دارد.

استقلال خوزستان - نفت تهران (ورزشگاه تختی اهواز - ساعت 19:45)

شاگردان عبدالله ویسی به مرور از آغاز شورانگیز خود فاصله گرفتند و در هفته چهارم مغلوب ملوان شدند. در مقابل نفت با برتری برابر راه‌آهن بار دیگر احیا شد. استقلال خوزستان با 5 امتیاز در رده دهم جدول ایستاده و نفت با 7 امتیاز جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. همین فاصله امتیازی سبب می‌شود تا استقلال در خانه به دنبال شکست دادن تیمی باشد که یک سرمربی پرسپولیسی را روی نیمکت خود دارد. با این حال تیم یکدست نفت تاکنون روند مثبتی داشته و می‌تواند حریف سرسختی برای میزبان خوزستانی باشد. 2 تیم شباهت‌هایی با یکدیگر دارند که همین شباهت‌ها می‌تواند بر زیبایی این دیدار اضافه کند. چهره ویژه این دیدار هم تماشاگران خوزستانی هستند که شاید نفت تهران آنها را به یاد جای خالی نفت آبادان بیندازد.

- برنامه کامل دیدارهای هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - 24 مرداد 1392
* داماش گیلان - استقلال تهران، ساعت 19:30، ورزشگاه عضدی رشت

جمعه - 25 مرداد 1392
* پرسپولیس - ملوان بندرانزلی، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی
* فجرسپاسی شیراز - سپاهان اصفهان، ساعت 19:45، ورزشگاه حافظیه شیراز
* تراکتورسازی تبریز - مس کرمان، ساعت 19:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* ذوب‌آهن اصفهان - سایپای البرز، ساعت 19:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* صبای قم - گسترش فولاد تبریز، ساعت 19:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* راه‌آهن سورینت - فولاد خوزستان، ساعت 19:45، ورزشگاه تختی تهران
* استقلال خوزستان - نفت تهران، ساعت 19:45، ورزشگاه تختی اهواز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها