کد خبر: ۱۵۷۰۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
دولت آفریقای جنوبی خواستار به استخدام درآوردن زنان بیشتری در نیروهای مسلح این کشور به منظور نقش فعال آن‌ها در دفاع ملی شد.
به گزارش ایسنا، وزیر دفاع آفریقای جنوبی در خطابه‌ای در کنفرانس زنان در پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی پرتوریا گفت: استراتژی جنسی وزارت دفاع بر مبنای عدالت اجتماعی، استقلال انسان‌ها، پیشبرد حقوق بشر و مقابله با نابرابری است.
 
وی افزود: بسیاری از زنان در آفریقای جنوبی می‌توانند به نیروهای دفاع ملی کشور بپیوندند و در خدمات مختلف و سرویس‌های متفاوت ارتش حضور یابند.
 
وی به این نکته اشاره کرد که فقدان ارتباط میان زنان و نیروهای مسلح یکی از فاکتورهای مهم در ممانعت از پیوستن زنان به نیروهای مسلح ارتش آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.
 
وزیر دفاع آفریقای جنوبی در ادامه خطابه خود افزود: تصویر خشن و منفی نیروهای مسلح در فیلم‌ها و پوشش خبری همچنین تاثیری نامناسب در پیوستن زنان به ارتش داشته است.
 
وی با تایید این مساله که قدرت بخشیدن به یک جنسیت همچنان در نیروهای مسلح با روند آرامی انجام می‌شود، افزود: یکپارچگی جنسیتی همچنان به دست نیامده و نیازمند اقدامات بیشتر از سوی رهبران و فرماندهان نیروهای مسلح آفریقای جنوبی است.
 
وی با اشاره به اینکه آفریقای جنوبی همچنان با برخی از رویکردها در مورد از میان برداشتن تبعیض جنسیتی در ارتش آفریقای جنوبی مواجه است، خواستار سرعت بخشیدن به اصلاحات درباره نابرابری جنسی در نیروهای مسلح و ایجاد محیطی سالم برای پیوستن زنان بیشتر به خدمت ارتش شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها