کد خبر: ۱۵۶۸۲۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
به گزارش598 به نقل از فارس، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از حاجی‌بابایی وزیر فعلی آموزش و پرورش بابت زحماتش در این سال‌ها تشکر کرد.

وی افزود: یکی از مخالفان آقای نجفی گفت که آموزش و پرورشی که از یادگاران شهیدان رجایی و باهنر است در زمان تصدی آقای نجفی در آموزش و پرورش به اهداف این شهیدان لطمه‌ای وارد کرد. در پاسخ به این استاد می‌گویم آیا فراموش کردید در زمان دولت شهیدان رجایی و باهنر آقای نجفی مورد اعتماد آنها بود و به عنوان وزیر علوم خدمت می‌کرد؟

لاهوتی ادامه داد: می‌گویند آقای نجفی چقدر با حوزه ارتباط داشته است؟ این قابل بررسی است در زمان دکتر نجفی بود که بحث نماز در مدارس با همکاری آقای قرائتی پایه‌گذاری شد. همچنین بحث مدارس غیرانتفاعی را مطرح کردند. همه می‌دانیم که تاسیس این مدارس هیچ تحمیلی به مردم نشده است و اجباری در آنها وجود ندارد بلکه کمکی است در جهت بار مالی دولت. آیا این اشکالی دارد؟ در این صورت در قانون اساسی امسال تعیین کنیم که این مدارس تعطیل شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع فرهنگی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان، خانه معلمان، درمانگاه مخصوص فرهنگیان همه در زمان تصدی این فرد بزرگوار در وزارت آموزش و پرورش تاسیس شد.

لاهوتی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس در انتقاد به نجفی تاکید کرد: فردی گفت که از آقای نجفی پرسیده شده که شما کاندید ریاست جمهوری می‌شوید و ایشان پاسخ داد کسی باید باشد که به نظام اعتقاد داشته باشد. این چه حرفی است؟ آنها سرمایه‌های این نظامند، راحت آنها را به زباله دان تاریخ نریزیم. کسی که وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم در دولت شهید رجایی، معاون وزیر، مشاور شهید چمران و ... بوده به نظام اعتقاد ندارد؟ این بی‌انصافی است.

وی اظهار داشت: کسی نمی‌تواند به تحصیلات و سوابق و تجربه دکتر نجفی ایرادی بگیرد در خصوص تعهد ایشان هم مگر می‌شود از دستگاه‌های نظارتی استعلام نگرفته شده باشد؟

این موافق وزیر پیشنهادی گفت: تاسیس شوراهای آموزش و پرورش، 3 پژوهشکده، یک دانشگاه، یکصد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و .. در زمان وزارت دکتر نجفی صورت گرفت.

لاهوتی با اشاره به برنامه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرده است، گفت: دکتر نجفی از 22 محور برنامه برای 20 محور آن برنامه ارائه کرده است. این میزان توجه به قانون برنامه در برنامه هیچ وزیر وجود ندارد.

نماینده مجلس در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: برخی گفتند که ایشان از خانواده‌های فتنه بازدید کرده است و آقای نجفی بر اساس مصوبه شورای شهر که عضو آن بوده به اتفاق اعضا و هیئتی از این خانواده‌ها بازدید کرد و این را شورای شهر آنها تکلیف کرده بود. آقای نجفی و هیئت همراهشان بعد از بازدید از این خانواده‌ها گزارشی تهیه وتقدیم مقام عظمای ولایت کردند.

وی افزود: در گزارش آقای نجفی از آن هیئت آمده همه خانواده‌ها از اقشار متوسط و بلکه ضعیف بودند و بسیاری از آنها سابقه حضور در جبهه و یا ایثارگری دارند که همین گزارش را دفتر مقام معظم رهبری جناب آقای حجت‌الاسلام گلپایگانی به شورای عالی امنیت ارسال می‌کند اما وقتی ما تنها گوشه‌ای از این ماموریت را اعلام می‌کنیم این بی‌رحمی است.

لاهوتی خاطرنشان کرد: آقای نجفی از نظر تعهد مراحل خود را طی کرده است و از نظر تخصص نیز دارای مدرک دکتری است. سابقه ایثارگری و تجربه‌اش هم که مشخص است همه فرهنگیان امروز چشم به راه تصمیم ما هستند و ایشان را قبول دارند و از ما انتظار دارند به آقای نجفی رای بالایی بدهیم.

وی تصریح کرد: آقای نجفی می‌تواند اقتصاد بیمار این وزارتخانه که دغدغه ما و فرهنگیان است را به درستی بررسی کند. آموزش و پرورش نیاز به یک تحول و تغییر دارد و آقای نجفی هم در برنامه‌هایش به اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش اعتقاد دارد و عنوان کرده که نباید این کار عجولانه صورت گیرد بلکه باید با تدبیر همراه باشد و با تجربه‌ای که دارد می‌تواند این تحول را اجرا کند.

این نماینده مجلس در پایان سخنانش اظهار داشت: یک روز ما 18 میلیون دانش‌آموز داشتیم و با همین ظرفیت آنها را اداره می‌کردیم امروز که این رقم 4 میلیون کمتر شده باز هم همان دغدغه را داریم که رفع آن نیاز به تجربه و تخصص دارد و آقای نجفی با تخصص و تجربه‌ای که دارد می‌تواند آنجا را در حد عالی و شایسته اداره کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
۰
۰
یعنی مقام عظمای ولایت نمیخواستند نظر خانواده های شهدای فتنه را بدانند فقط خانواده های فتنه گران برای دید و بازدید لازم میدانستند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها