کد خبر: ۱۵۶۷۷۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۱     ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین شمار مخالفان، وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم، است که عمدتاً از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستند.
 به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز در نهایت روند بررسی صلاحیت و رای اعتماد نمایندگان خانه ملت به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم کلید خورد، لازم به توضیح است که پس از یک هفته کش و قوس‌های فراوان در مجلس و قدم زدن افراد مرتبط و بی‌ربط در راهرو‌های مجلس شورای اسلامی و تشکیل جلسات متعدد کمیسیون‌های تخصصی و مجامع نمایندگی استان‌ها با نمایندگان وزرای پیشنهادی، بررسی کلیات کابینه حجت‌الاسلام حسن روحانی و بررسی وزرای وزراتخانه‌های دولت یازدهم توسط نمایندگان مجلس آغاز شد.

در طول این مدت، یکی از گزینه‌ها و وزرای پیشنهادی که حرف ‌و حدیث‌های بسیاری را با خود به همراه داشته و سبب موضع گیری‌های رجال سیاسی مختلف در رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور شده است، وزیر پیشنهادی وزارت علوم است.

میلی‌منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی وزراتخانه علوم دولت یازدهم از جمله اسامی است که هنگام معرفی شدن از سوی رئیس جمهور منتخب مردم، سبب نگرانی‌ها و شک و شبهه‌هایی در ارتباط با تحقق و رعایت شعار اعتدال در کابینه یازدهم شد.

با وجود نظر مثبت مجلس و برخی کارشناسان نسبت به بیشتر وزرای پیشنهادی حجت‌الاسلام حسن روحانی، جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم از جمله افرادی است که این روزها با حاشیه‌های مختلفی روبه‌روست و انتشار اخباری مبنی بر حمایت وی از فتنه 88، شرکت در تحصن برخی اساتید دانشگاه امیرکبیر در جریان فتنه 88، حمایت وی از برخی تشکل‌های ساختار شکن در این دانشگاه موجب شده که تردیدهای بسیاری در نظر برخی نمایندگان مجلس درباره صلاحیت وی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش آید.

در همین ارتباط عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اضافه کرد: بیشترین شمار مخالفان وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم ، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد مخالفانی که برای ایراد سخن ثبت نام کرده‌اند در ارتباط با وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس نهم گفت: با توجه به این حال و هوا و جو حاکم بین نمایندگان مجلس نهم، کسب رای اعتماد جعفر میلی منفرد برای تصدی وزراتخانه علوم بعید است، البته باید تا اعلام نتیجه نهایی صبر کرد و از پیش‌گویی در این ارتباط خودداری کرد.

مقتدایی در پایان ابراز داشت: از جمله مهم‌ترین دلایل مخالفت فراکسیون اصولگرایان مجلس و برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس با وزیر پیشنهادی علوم، سوابق سیاسی، فعالیت‌ها و عملکردهای وی در دهه‌های قبل در وزرات علوم است که عمدتا بر فعالیت‌های سیاسی متمرکز بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها