کد خبر: ۱۵۶۷۷۲
زمان انتشار: ۱۶:۳۷     ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: مجلس اصولگرای هفتم و هشتم به هفت وزیر دولت اصولگرای احمدی نژاد رای نداد و این مجلس هم به برخی از وزرای روحانی که مرزبندی مشخص با فتنه و تقلب ندارند، رای نمی دهد و این به معنای مخالفت مجلس با دولت نیست بلکه نشانه کار کارشناسی نمایندگان است.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه مجلس هفتم و هشتم با مشی اصولگرایی بر سر کار بود، گفت: مجلس اصولگرای هفتم صلاحیت کابینه اول محمود احمدی نژاد را بررسی کرد که به چهار وزیر معرفی شده این دولت اصولگرا رای نداد.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ کابینهٔ پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد، اظهار داشت: رئیس جمهور وقت اشعری، علی‌احمدی، هاشمی و سعیدلو را به ترتیب برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی و نفت پیشنهاد داد که مجلس به این چهار وزیر رای نداد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی صلاحیت اعضای کابینه دوم احمدی نژاد از سوی مجلس هشتم در شهریور سال ۱۳۸۸ تصریح کرد: در آن زمان هم مجلس به سه وزیر معرفی شده احمدی نژاد رای نداد و در واقع سوسن کشاورز وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه آجورلو وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی و محمد علی آبادی وزیر پیشنهادی وزارت نیرو  نتواستند به کابینه دوم احمدی نژاد راه یابند.

قدوسی افزود: بنابراین اگر در حال حاضر مجلس به برخی از وزرای معرفی شده رای ندهد، اتفاق تازه ایی نیست و رای ندادن به برخی از وزرای معرفی شده، نشانه دقت و صحت کار مجلس است و بیانگر آن خواهد بود که مجلس موشکافانه صلاحیت وزرا را بررسی کرده است.

وی افزود: قطعا مجلس به وزرایی که مرز بندی مشخصی با فتنه و موضوع تقلب در انتخابات نداشتند، رای نخواهد داد و نباید اینگونه تبلیغ کرد که اگر مجلس به برخی وزرا رای نداد، قصد مخالفت با دولت دارد.

نماینده مشهد در مجلس اضافه کرد: مجلس در رای به وزرا دارای استقلال است و بر اساس وظیفه قانونی و شرعی خود عمل می کند و کسانی که در انتخابات رد صلاحیت شدند از مجلس برای وزارت رای اعتماد نخواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها