کد خبر: ۱۵۶۳۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
بمباران منطقه سینا در مصر توسط جنگنده های اسرائیل؛
روز جمعه اسرائیل، به وسیله یک پرنده بدون سرنشین، پایگاهی موشکی متعلق به یک گروه جهادی را بمباران کرده و پنج نفر را به قتل رساندند. گفتنی است یک مقام مصری که نخواست نامش فاش شود روز جمعه این خبر را تایید کرده بود. وی افزوده بود جهادگران مصری همچنین یک پایگاه موشکی دیگر را نزدیک مرز کرم ابوسالم (اسرائیل) راه اندازی کرده اند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در حالیکه سایت ها و خبرگزاری های مختلف از جمله گلوب و اند میل، شین هوا، سایت صهیونیستی وای نت نیوز و بوستونبه نقل از منابع امنیتی از بمباران منطقه سینا در مصر توسط جنگنده های اسرائیل در تاریخ 8 آگوست و کشته شدن حداقل 5 نفر خبر می دهند، امروز مقامات مصری این خبر را تکذیب کردند.

در خبرها آمده بود روز جمعه اسرائیل، به وسیله یک پرنده بدون سرنشین، پایگاهی موشکی متعلق به یک گروه جهادی را بمباران کرده و پنج نفر را به قتل رساندند. گفتنی است یک مقام مصری که نخواست نامش فاش شود روز جمعه این خبر را تایید کرده بود. وی افزوده بود جهادگران مصری همچنین یک پایگاه موشکی دیگر را نزدیک مرز کرم ابوسالم (اسرائیل) راه اندازی کرده اند.

اما به گزارش آژانس خبری رسمی خاورمیانه و شمال افریقا (MENA) نیروی مسلح مصر این رخداد را تکذیب کرده و آن را صرفا یک انفجار معمولی در جنوب رفح در شمال صحرای سینا دانست.

احمد علی، سخنگوی نیروهای مسلح مصر خاطرنشان کرد آسمان مصر کاملا ایمن بوده و هیچ چیز نمی تواند به حریم هوایی مصر نفوذ کند. وی همچنین هرگونه هماهنگی بین مصر و اسرائیل برای اقداماتی از این دست را غیرمنطقی خواند و از کانال های رسانه ای خواست هنگام انتشار اخبار درباره صحت آنان دقت بیشتری نمایند.

درهرحال، امنیتی شدن فضای عمومی مصر به نفع این کشور نبوده و ناآرامی ها را تشدید خواهد کرد. اگرچه مقامات مصری خبری که خود تایید کرده بودند را پس از گذشت یک روز تکذیب کردند اما جهادگران مصری که صهیونیست ها از آنان با نام افراطی های مصر یاد می کنند و بنا به شواهد مدتهاست تحرکات آنان را زیر نظر دارند با تایید خبر حمله اسرائیل به پایگاه موشکی آنان [که خاک اسرائیل را نشانه رفته بود تا از دخالت های بیشتر وی در مسائل داخلی مصر جلوگیری کنند] انفجار مدعایی ارتش مصر را رد کرده و اعلام کردند به فعالیت های خو ادامه می دهند.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها