کد خبر: ۱۵۶۱۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بسیاری از مسلمانان در میان آتش و خون نماز عید را اقامه کردند بنابراین مردم ایران باید قدر نعمت‌ امنیت و ولایت فقیه را بدانند و برای رهایی دیگر مسلمانان دعا کنند.
 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه نخست نماز عید فطر که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: روزه‌داری و ماه رمضان فرصتی است تا انسان تقوا را تمرین کند البته این تمرین تقوا باید در همه روزهای سال تداوم یابد.

وی افزود: رمضان در واقع فرصتی بود تا مردم مسلمان یک ماه در مقابل غرایز خود ایستادگی کنند و امروز هم به دلیل موفقیت در این ماه پربرکت و اطاعت فرمان خداوند عید فطر را جشن می‌گیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این‌که عادت به کارهای خوب در رمضان به عادتی برای روزه‌داران تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: از جمله کارهای خوبی که مردم در رمضان نسبت به انجام آن‌ها مبادرت می‌ورزند می‌توان به کم‌خوری، شب زنده‌داری، قرائت قرآن، احسان به محرومان و اطعام ایتام اشاره کرد البته این امور باید در دیگر روزهای سال هم ادامه داشته باشند.

وی پرداخت زکات فطره را مکمل احسان در ماه رمضان و از امور واجب برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از امور بسیار مستحب و نیکو در رمضان و سایر روزهای سال صدقه دادن به نیازمندان است به طوری که حضرت زهرا (س) پیراهن عروسی خود را در همان شب به فقیری صدقه دادند.

سعیدی با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی در اعیاد دینی گفت: عیدهای اسلامی همراه با بی‌خبری از مردم و به معنای عیاشی نیست بلکه در اعیاد دشمنی‌ها و کینه‌ها از بین می‌رود و مردم به عبادت توجه ویژه‌ای دارند.

امام جمعه قم با اشاره به آشوب و جنگ در بسیاری از کشورهای اسلامی افزود: بسیاری از مسلمانان در میان آتش و خون نماز عید را اقامه کردند بنابراین مردم ایران باید قدر نعمت‌ امنیت و ولایت فقیه را بدانند و برای رهایی هم کیشان خود از شر نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان دعا کنند.

وی با بیان این‌که شیعیان در همه کشورها بیشتر از دیگران هدف حملات تروریستی و نقشه‌های خائنانه قرار می‌گیرند، گفت: تروریست‌هایی که در کشورهای مسلمان به زنان و کودکان رحم نمی‌کنند مایه ننگ بشریت هستند.

سعیدی در خطبه دوم تقارن عید فطر و جمعه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) آمده است که «جمعه بهترین روزها بوده و نزد خداوند بسیار بزرگ است؛ روز جمعه حتی از نظر منزلت و مقام از اعیاد فطر و قربان هم بالاتر است» و امام هفتم شیعیان هم می‌فرمایند «روز جمعه عید است و چیزی برتر از آن برای مسلمانان نیست».

امام جمعه قم اظهار داشت: روزهای عید نباید همراه با گناه و معصیت خداوند باشند چراکه همانطور که ثواب اعمال خیر در این روزها دو برابر است گناه معصیت‌ها هم مضاعف محاسبه می‌شوند.

وی جوانان و نوجوانان را از جمله گروه‌هایی دانست که بیشتر در معرض خطرات قرار دارند و افزود: شیاطینی که یک ماه در غل و زنجیر بودند امروز می‌بینند که جوانان مسلمان به سمت معنویت گرایش بیشتری دارند و به تزکیه نفس می‌پردازند بنابراین دام‌های خود را برای آن‌ها می‌گسترانند و سعی در انحراف آن‌ها خواهند داشت.

سعیدی با تاکید بر حفظ و حراست از محیط‌های آموزشی و علمی و تمام اماکنی که جوانان در آن‌ها رفت و آمد دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشگاهیان تاکیدات فراوانی در این زمینه داشتند و دولت جدید هم باید در انتصاب مدیران کارآمد در این بخش‌ها دقت نظر لازم را داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: برخی افراد در مقابل آمران به معروف و ناهیان از منکر ایستادگی می‌کنند بنابراین باید شرایط را برای مروجان بی‌بند و باری ناامن کرد و در مقابل آنان که برای امر به معروف و نهی از منکر برخاسته‌اند در امنیت باشند.

وی فرهنگ اهل‌بیت (ع) را عاملی بزرگ در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و تشیع دانست و تصریح کرد: آن‌ها این حضور معنوی را بر نمی‌تابند و سعی دارند به وسیله ترویج بی‌بند و باری و تخریب اماکن مذهبی شیعیان این فرهنگ را نابود کنند بنابراین پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) باید از این فرهنگ ناب پاسداری کرده و با مجهز شدن به آن از هرگونه توطئه‌ای خود را مصون نگاه دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها