عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در خصوص نظر این کمیسیون درباره وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع 2 وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش را با حساسیت ویژه مورد توجه قرار داده است.
وی افزود: گستردگی فعالیت، دامنهدار بودن و طولانیمدت بودن تاثیرات عملکردی وزیر و برنامهریزان آن و تیم عملکردی او میطلبد تا با توجه به اسناد بالادستی تصویب شده نظیر سند تحول آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور به دقت به این نکته توجه شود که آیا وزرای پیشنهادی از توانمندی لازم برای تحقق این اسناد برخوردار هستند یا خیر؟
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: از هفته گذشته تاکنون بسیاری از دانشگاههای کشور، رؤسای دانشگاهها و افراد مرتبط با وزارت آموزش و پرورش نیز تلاش کردهاند تا با کمیسیون آموزش و تحقیقات ارتباط برقرار کنند و نقطهنظرات خود را مطرح کنند.
مقتدایی خاطرنشان کرد: با شرایط موجود و با توجه به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات خود از متخصصین امور آموزشی و تربیتی کشور هستند، 2 وزیر پیشنهادی برای وزارتخانههای علوم و آموزش و پرورش کار سختی برای رای اعتماد از مجلس پیش رو خواهند داشت.
وی تاکید کرد: جو عمومی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معطوف به این است که باید افرادی با توانمندیهای بالاتر و با ترازهای دقیقتری معرفی شوند.