کد خبر: ۱۵۵۶۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
حبیبی:
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه کسی که جرات موضع گیری نسبت به فتنه 88 نداشته باشد صلاحیت تصدی بر وزرات خانه دولتی را ندارد، گفت: کسانیکه تعزیه‌گردان فتنه 88 بودند و تا آخرین روز که در خیابان‌های کشور تشنج بود، حاضر نشدند از طرفداری فتنه گران چشم بپوشند نمی توانند نقشی در دولت داشته باشند لذا مجلس باید توجه داشته باشد کابینه ای با ارزشهای اسلامی تشکیل شود.
به گزارش خبرنگار مهر، ، محمدنبی حبیبی، در مراسم نکوداشت روز خبرنگار که از سوی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد، گفت: آقای دکتر روحانی با شعار ارزشمند اعتدال به میدان رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمدند و مردم هم عمدتا به این شعار رأی دادند.
 
وی با تأکید براین که برای اینکه اعتدال گرایی به سرنوشت اصلاحات دچار نشود رئیس جمهور باید اعتدال را تعریف کند ادامه داد: عده زیادی به روحانی رأی ندادند ولی این عده نه اهل افراط و نه اهل تفریط هستند و این طور نیست که هر کسی به آقای روحانی رأی نداده باشد، افراطی است .
 
جبیبی قانون‌گرایی، ارزش‌گرایی و پایبندی به اصول انقلاب را از مشخصه‌های اعتدال‌گرایی نام برد و گفت: کلمه فراجناحی که روحانی به کار برده‌ کلمه خوبی است اما برخی اشخاص به بهانه فراجناحی توقع دارند که فراانقلابی عمل شود. در واقع فراجناحی بودن واژه زیبا و باارزشی است اما نباید این واژه با فراانقلابی بودن اشتباه شود.
 
وی همچنین با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 گفت: به هر حال یک دروغ تاریخی از طرف سران فتنه بیان شد و اتهام تقلب را به جمهوری اسلامی چسباندند. حال کسانی که می‌خواهند وزیر شوند، باید موضع خود را نسبت به این موارد و در واقع این فتنه روشن کنند.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به کابینه پیشنهادی یازدهم، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد عضو رسمی کابینه یازدهم باشد طبیعی است که باید راجع به فتنه، سران فتنه و دروغ بزرگ تقلب در انتخابات 88 موضع مشخصی داشته باشد و نمایندگان مجلس باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه کسی که جرات موضع گیری نسبت به فتنه 88 نداشته باشد صلاحیت تصدی گری بر وزرات خانه دولتی را ندارد، گفت: کسی که می خواهد عضو رسمی کابینه یازهم شود باید موضع گیری صریح و روشنی نسبت به فتنه 88 داشته باشد و تقاضا دارم این موضوع به عنوان محک و میزان سنجش تائید صلاحیت وزرا قرار گیرد.
 
حبیبی با بیان اینکه اول انقلاب کمی ناشی و صفر کیلومتر بودیم اما هم‌اکنون فصل آزمون و خطا نیست ادامه داد: یکی از کارهایی که ما نسبت به آن در دولت‌های نهم و دهم انتقاد داشتیم این بود که به بهانه شکستن حلقه مدیریت توجه به کارآزمودگی و تجربیات کمتر شد؛ اما یک وزیر باید شایستگی و توانمندی‌های لازم را داشته باشد.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که یک وزیر باید پایبند عملی به اصول و ارزش‌های انقلابی باشد گفت: برخی می‌گویند التزام به قانون اساسی کافی است اما ما تنها التزام را کافی نمی‌دانیم و باید اعتقاد هم داشته باشد مثلا یک وزیر باید به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد و فکر می‌کنیم مجلس شورای اسلامی باید روی این موضوع سخت‌گیری کند.

وی در پایان با تاکید براینکه تعزیه گردان های فتنه 88 نمی توانند عضو کابیه شوند، خاطرنشان کرد: کسانیکه تکلیفشان را با فتنه 88 روشن نکردند و  تعزیه‌گردان بودند و  تا آخرین روز که در خیابان‌های کشور تشنج بود، حاضر نشدند از طرفداری فتنه گران چشم بپوشند نمی توانند نقشی در دولت داشته باشند لذا مجلس باید توجه داشته باشد کابینه ای مطابق با ارزشهای اسلامی تشکیل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها