کد خبر: ۱۵۵۴۷۱
زمان انتشار: ۰۵:۵۴     ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
جان بولتون:
سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل در جلسه استماع کمیته فرعی خاورمیانه مجلس نمایندگان گفت آمریکا باید آشکار و نهان به دنبال تغییر رژیم در ایران باشد.
جان بولتون از اعضای مؤسسه آمریکن اینتر پرایز در جلسه استماع کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد و به ایراد سخنانی درباره موضوع «پیوند ایران- سوریه و پیامدهای آن برای خاورمیانه» پرداخت.
بولتون گفت: ایران بزرگترین تهدید برای ما و خاورمیانه است. آنها تهدیدی مستقیم برای منافع کلیدی آمریکا هستند.
وی می‌افزاید: ایرانی‌ها به دنبال سلطه بر سایر کشورهای تولید کننده نفت خاورمیانه و نقش بیشتری در جهان هستند که تقریباً از تمام جنبه‌ها مغایر با منافع اساسی آمریکا است.
بولتون در ادامه با ذکر نفوذ ایران در عراق و سوریه و ارتباط با حزب‌الله لبنان می‌افزاید: آنان مخالفانی بی‌رحم هستند که به قیمت به خطر افتادن خودمان آنان را کم اهمیت جلوه می‌دهیم. بسیاری با ارزیابی ساده لوحانه از حسن روحانی رئیس جمهوری جدید ایران این کار را می‌کنند. در زمینه هسته‌ای، تهران به مدت 20 سال به دنبال هدف دستیابی به توانایی‌های هسته‌ای بوده و امروز به طرز خطرناکی به این هدف نزدیک شده است.
بولتون می‌افزاید: چنانچه آمریکا پیش از این برای کمک به مخالفان سوری قاطعانه‌تر عمل کرده بود، دست کم یک احتمال تئوریک وجود داشت که آمریکا می‌توانست تفاوتی در سوریه ایجاد کند. اما درگیر شدن با اسد به معنای درگیر شدن با ایران بود و دولت اوباما تمایلی نداشت چنین کاری انجام دهد.
وی در ادامه گفت: ما باید به طور پنهان و آشکار از مخالفان ایران و حامیان براندازی رژیم حمایت کنیم. ما همچنین باید از مخالفان در سوریه حمایت کنیم هر چند که من دو سال پیش از مسلح ساختن مخالفان یا مداخله مستقیم آمریکا در سوریه حمایت می‌کردم و اکنون آن گزینه‌ها برای همیشه از دست رفته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها